Parking, în regia lui Tudor Giurgiu, în premieră mondială la Gala de deschidere TIFF 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/parking-in-regia-lui-tudor-giurgiu-in-premiera-mondiala-la-gala-de-deschidere-tiff-2019/

Premiera de gală Parking – una dintre cele mai aşteptate ale anului – deschide cea de-a 18-a ediţie TIFF. Proiecţia va avea loc vineri, pe 31 mai, în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, în prezenţa regizorului Tudor Giurgiu, preşedintele Festivalului Internaţional de Film Transilvania. Actorul Mihai Smarandache, scriitorul Marin Mălaicu-Hondrari, autorul bestseller-ului ,,Apropierea’’, care a inspirat scenariul filmului, precum şi alţi actori şi membri ai echipei filmului vor fi prezenţi la Gala de Deschidere programată de la ora 20:45.

Un articol de Petre Ivan|23 aprilie 2019

Cel de-al patrulea lungmetraj semnat de Tudor Giurgiu spune povestea lui Adrian, un poet din Sângeorz-Băi care emigrează ilegal în Spania anului 2002. Ajuns în Cordoba, se angajează paznic de noapte într-un parc auto iar existența lui pendulează între imposibila poveste de dragoste cu o cântăreață spaniolă și dorul de casă, de familie.

Călătoria lui în căutarea marii iubiri se va transforma într-o poveste surprinzătoare, sensibilă și plină de provocări, pe care publicul din România o va urmări în premieră la TIFF, pe ecranul gigant din Piața Unirii Open Air.

Din distribuție fac parte actori spanioli de talie internațională precum Belén Cuesta, Ariadna Gil, Luis Bermejo, dar și actori români: Carmen Florescu, Valentin Popescu, Emilian Oprea, Fülöp Erzsébet, Paul Cimpoieru.

În rolul principal, iubitorii de teatru și film îl vor recunoaște pe Mihai Smarandache, unul dintre cei mai apreciați actori ai Teatrului Odeon din București, premiat în numeroase festivaluri de teatru pentru performațele sale de pe scenă (Festivalul de Teatru Independent Undercloud – Cel mai bun actor, cu rolul din Menajeria de sticlă; Festivalul Comediei Românești – FestCO, pentru interpretarea din De vânzare).

Ca actor de film Mihai Smarandache s-a remarcat, printre altele, în lungmetrajul De ce eu? (2015) și serialul Hacker (2003), difuzat de TVR1. Partenera sa din film, Belén Cuesta, este una dintre cel mai bine cotate actrițe spaniole din noua generație. Rolul din Kiki, el amor se hace (r. Paco León, 2016) i-a adus o nominalizare la Premiile Goya, categoria Revelația anului, iar în 2017 a câștigat Premiul Feroz pentru Cea mai bună actriță în rol secundar în serialul Paquita Salas.

Un rol important are și Ariadna Gil, una dintre cele mai renumite și iubite actrițe spaniole de teatru și film. Au consacrat-o roluri în filme precum Lola, de Bigas Luna (debutul ei, în 1986), Amo tu cama rica (1991), Belle Époque, de Fernando Trueba (Premiul Goya pentru Ce mai bună actriță, 1993), Lágrimas Negras (1998), Soldados de Salamina (2003) sau Labirintul lui Faun (2006), în regia lui Guillermo del Toro, care i-a adus notorietate pe plan internațional. A jucat alături de Javier Bardem, Penelope Cruz, Viggo Mortensen și alți mari actori.

Parking este cel de-al patrulea lungmetraj din cariera de regizor a cineastului Tudor Giurgiu. Întâlnirea cu Marin Mălaicu Hondrari mi-a dat ocazia să înțeleg mai bine ce se întâmplă cu un emigrant aflat la mii de kilometri depărtare de casă. De la dorința de a nu deranja, de a trece neobservat, până la frica de a te îmbolnăvi și a nu mai putea lucra, teama de eșec sau insucces. Am adoptat deopotrivă cu drag și sfială personajele lui și mă bucur că, în fine, aventura acestui poet bistrițean idealist și visător vede lumina ecranului.” (Tudor Giurgiu)

Imaginea filmului este semnată de Marius Panduru, răsplătit de-a lungul carierei cu șase Premii Gopo, pentru filme precum Restul e tăcere, Polițist, adjectiv sau Aferim!. Costumele poartă amprenta lui Fernando García, cunoscut pentru multi-premiatul La Isla Minima (2014), A Perfect Day (2015), sau Unit 7 (2012), iar muzica este creația lui Julio de la Rosa, unul dintre cei mai apreciați compozitori și muzicieni spanioli ai momentului, cunoscut pentru coloana sonoră a serialului La Peste, dar și pentru filme precum El hombre de las mil caras (2016) și La isla mínima (2014), cel din urmă aducându-i primul premiu Goya din carieră. Producători filmului sunt Bogdan Crăciun și Olmo Figueredo González-Quevedo.

La baza scenariului semnat de Tudor Giurgiu și Marin Mălaicu-Hondrari stă cartea „Apropierea”, publicată în 2010 la editura Cartea Românească,  tradusă în Spania în 2015, cu titlul Cercanías (Ediciones Traspies), dar și precedentele cărți ale autorului, „Cartea tuturor intențiilor” (2008) și „Zborul femeii pe deasupra bărbatului” (2004).

Bilete pe: https://tiff.eventbook.ro/film/bilete-tiff-2019-gala-de-deschidere-parking-premiera

Parking va ajunge în cinematografele din toată țara din 14 iunie, fiind distribuit de Transilvania Film. Puteți urmări un teaser aici:

Un exemplu de antreprenoriat cinematografic românesc de succes, Parking este produs de Libra Film Productions, co-produs de La Claqueta, Tito Clint Movies, Cercanías la Película AIE (Spania) și Evolution Films, Studio Beep (Cehia), cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Junta de Andalucia, Czech Film Fund, Canal Sur, TVR, HBO, Eurimages și al programului Creative Europe al Uniunii Europene.

Co-finanțatori: McDonald’s Romania, Focus Sat, Asociatia Victoria Film, Zenith Media, Henkel Romania (Persil), McCann Erickson, Happy Cinema, Publicis Groupe Media (Samsung), Initiative Media (Orange), Initiative Media (Lidl).

www.tiff.ro | FB: TransilvaniaIFF | Twitter: TIFFRomania | Instagram

Foto: Parking – facebook

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.