Pavel Bartoș în „Slugă la doi stăpâni”, la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/pavel-bartos-in-sluga-la-doi-stapani-la-teatrul-odeon/

Teatrul Odeon anunţă avanpremiera spectacolului „Slugă la doi stăpâni” de Carlo Goldoni. Primele reprezentaţii sunt programate pe 19, 25 şi 26 mai, de la ora 19.00, la Sala Majestic.

Un articol de Petre Ivan|15 mai 2019

„Piesa lui Goldoni se află cu siguranță în topul celor mai bune comedii care s-au scris vreodată. Când am recitit piesa m-a trimis direct la comediile shakespeariene, în mod special la ‘A XII-a Noapte’, cea mai ‘aerodinamică’, cea mai agilă, cea mai italiană dintre ele.”, spune regizorul spectacolului, Peter Kerek

Slugă la doi stăpâni – INFO

Traducerea: Polixenia Karambi
Regia: Peter Kerek
Scenografia: Iuliana Vîlsan
Muzica: Vivi Stoleriu
Light Design: Daniel Klinger

Cu: Pavel Bartoș, Alina Berzunțeanu / Anda Saltelechi, Elvira Deatcu / Crina Mureșan, Diana Gheorghian, Dorina Lazăr, Nicoleta Lefter, Rodica Mandache, Ruxandra Maniu/ Anda Saltelechi, Irina Mazanitis, Paula Niculiță

Pavel Bartoș, interpretul lui Trufaldino

Scrisă de Carlo Goldoni cu titlul original „Il servitore di due padroni” piesa a avut prima reprezentație în anul 1746 la Teatro San Samuele din Veneția. Într-o viziune fantezistă, în voia căreia se lasă personaje ca Pantalone, Brighela, Doctorul, Clarice, Silvio, Beatrice, Florindo sau Smeraldina, spectacolul propus de regizorul Peter Kerek este o meditație pe tema iubirii.

Slugă la doi stăpâni

În rolul lui Trufaldino, cel ce slujește din greu la doi stapâni, îl regăsim pe actorul Pavel Bartoș.

„Da, atributele sunt împrumutate din lumea automobilistică pentru că piesa ‘Slugă la Doi Stăpâni’ se lasă cel mai bine comparată cu o mașină de viteză, sport, cu linii elegante, seducătoare, ce întruchipează în egală măsură elemente masculine cu elemente feminine. Natura acestui text este una hibridă, androgină. Dacă te uiți la ea puțin mai dintr-o parte pare foarte masculină, dacă schimbi unghiul ai putea să juri că e o poveste spusă dintr-o perspectivă cât se poate de feminină. Oricum ai privi-o este o comedie care te aruncă într-o vâltoare a plăcerilor. Personajele fug, înoată, după plăceri culinare, erotice, caută întâlnirea cu pericolul, vor să pună stâpânire pe bani, viață și moarte. Însă surpriza adevarată abia urmează, piesa mai are ceva, ceva foarte neobișnuit pentru o comedie, și anume misterul. Această combinație atât de rar întâlnită între două genuri extrem de contradictorii m-a făcut să mă întreb cum pot fi ele <<logodite>> într-un singur spectacol.” – Peter Kerek

BILETELE se pot achiziționa de la Casa de Bilete a Teatrului Odeon sau online de pe site-ul Teatrului Odeon, www.teatrul-odeon.ro

Preț: 40 lei (cat I) și 20 lei (cat II)

Foto:  Slugă la doi stăpâni – Adrian Bulboacă

12
/12
/14

Campania CITESTE POVESTI! este inițiată de Editura ALL și realizată în colaborare cu agenția de publicitate NEXT Advertising şi Raluca Băraru. În încercarea de a repune în drepturi ora de lectură, ni se alătură părinți, profesori, experți în educație, jurnalişti și un guvern de poveste. Campania, al cărei slogan este Pentru o lume mai bună, citește-le copiilor povești!, are expunere outdoor, radio şi print.

12
/12
/14

Fotograful australian de peisaje Peter Lik a stabilit un record mondial după ce un colecţionar privat a plătit 6,5 milioane de dolari pentru o poză a artistului, reprezentând o imagine a canionului Antelope din Arizona, în Statele Unite ale Americii.

11
/12
/14

La 25 de ani de la Revoluția din decembrie 1989, ICON production lansează pe DVD unul dintre cele mai premiate documentare românești din toate timpurile, "Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu" de Andrei Ujică, „un film pe care orice student la istorie, om politic sau om de rând trebuie să îl vadă”, după cum titra publicația „Washington Post”.

11
/12
/14

Crăciunul nu este parcă întreg până în momentul în care atmosfera creată de bradul împodobit şi de mirosul de cozonaci nu este completată de colinde. Ca în fiecare an, la Sala Radio, mai multe evenimente speciale, concepute în jurul tradiţiilor sărbătorilor de iarnă, oferă publicului bucureştean ocazia de a intra în povestea Crăciunului într-un mod deosebit.

11
/12
/14

Amza Pellea pleca după țigări și, uneori, se întorcea după trei zile. Gheorghe Dinică l-a luat de guler pe comandantul de la Otopeni. Vladimir Găitan ar fi putut juca într-un film de Michelangelo Antonioni... Câteodată, poveștile din culise sunt mai palpitante decât cele de pe scenă.

11
/12
/14

Invitata Marinei Constantinescu la Nocturne de vineri, 12 decembrie, este actriţa Oana Pellea. Realizatoarea Marina Constantinescu spune despre Oana Pellea că face parte din întâlnirile vieţii ei. Aceasta ediţie Nocture este despre popasurile importante ale vieţii, despre oamenii pe care îi porţi cu tine chiar şi când aceştia nu mai sunt, despre amintiri. Emisiunea poate fi urmărită de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

11
/12
/14

Platforma docuart.ro, pe care puteți vedea filme documentar românești, are o nouă interfață, meniu în limba engleză, secțiuni noi și dă posibilitatea fiecărui navigator să poată accesa site-ul de pe orice tip de device. Proiectul “Platforma Docuart” a fost dezvoltat pe o perioadă de 5 luni, iulie - noiembrie 2014.

11
/12
/14

Artiștii vizuali Daniel Loagăr și Andrei Cornea (atelier Wood Be Nice) deschid vineri, 12 decembrie, de la ora 19.30 o nouă expoziție compusă din 20 de lucrări realizate prin tehnici care variază de la colaj clasic, grafică la transfer de imagine pe OSB și pe ziar. Expoziția este un strigăt de bucurie a celui care descoperă că este pe drumul bun și surprinde momentul ieșirii din cristalidă și a asumării sinelui.

10
/12
/14

„Cel mai frumos roman din lume", după Larry Tremblay, se joacă luni, 15 decembrie, de la ora 19:00, la Teatrul unteatru. Cu o notă aparte de mistic, spectacolul este o invitație pentru fiecare spectator de a descoperi lumea fermecată a lui Gabi, o adolescentă pasionată de literatură și de scris.

10
/12
/14

Se poate întâmpla să fim convinși că știm semnificația unui cuvânt și să aflăm, surprinși, că eram în eroare. Până să cunoaștem sensul corect, cu siguranță am căzut în capcanele pleonasmelor.