PHILIP GLASS & KRONOS QUARTET – DRACULA : MUZICA ȘI FILMUL, sold-out la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/philip-glass-kronos-quartet-dracula-muzica-si-filmul-sold-out-la-bucuresti/

Toate categoriile de bilete la premiera cine-concertului PHILIP GLASS & KRONOS QUARTET – DRACULA : MUZICA ȘI FILMUL de la Bucureşti (4 iulie) s-au epuizat. La cererea publicului, o nouă reprezentaţie va avea loc în data de 5 iulie, tot la Teatrul de Vară din Parcul Herăstrău.

Un articol de Liliana Matei|8 iunie 2016

Biletele pentru acest ultim spectacol s-au pus în vânzare online pe Eventim.ro și în rețeaua națională Eventim.

Prezentat de LIVELAND, cu premiera de pe 4 iulie sub patronajul AmCham România, spectacolul îl aduce, pentru prima dată la București, pe celebrul compozitor american nominalizat la Oscar, Philip Glass, pentru a interpreta live, alături de Kronos Quartet, laureat la Grammy, coloana sonoră originală a filmului-cult Dracula (1931), cu Béla Lugosi în rolul principal.

Spectacolul Dracula : Muzica și Filmul este o experiență audio-vizuală unică ce aduce laolaltă proiecția filmului-cult redigitalizat Dracula (1931), cu Béla Lugosi în rolul principal, și interpretarea live a coloanei sonore originale, compusă în 1998 de Philip Glass. Concertul îi reunește pe Philip Glass și cvartetul de coarde Kronos Quartet, sub bagheta dirijorului Michael Riesman. O poveste despre pasiune și latura întunecată a iubirii, spectacolul sparge convențiile și reprezintă o experiență culturală excepțională. Cine-concertul a fost interpretat cu casa închisă la Opera din Los Angeles, la New York și la Londra. În anul 2012, Universal Pictures a inclus spectacolul în seria de manifestări prin care a sărbătorit 100 de ani de la înființare.

PHILIP GLASS este unul dintre cei mai importanți compozitori contemporani. Printre cele mai cunoscute lucrări ale sale se numără Einstein on the Beach sau The Voyage. Glass are în palmares trei nominalizări la Oscar: în 1997, pentru coloana sonoră a filmului Kundun, de Martin Scorsese, apoi în 2002, pentru The Hours/Orele, cu Nicole Kidman în rolul principal, și, în 2006, pentru Notes on a Scandal/ Jurnalul unui scandal de Richard Eyre, cu Cate Blanchett și Judi Dench. De-a lungul anilor, Philip Glass a colaborat cu numeroase personalități, de la scriitoarea Doris Lessing, laureată a Premiului Nobel pentru Literatură, la regizorul de teatru Robert Wilson sau Woody Allen. În 1999, Philip Glass a fost distins cu un Glob de Aur pentru coloana sonoră a filmului The Truman Show, avându-l pe Jim Carrey în rolul principal, și cu un Premiu BAFTA, în 2002, pentru coloana sonoră a filmului The Hours/Orele.

De mai bine de 40 de ani, KRONOS QUARTET a susținut mii de concerte în întreaga lume, fiind unul din cele mai inovatoare ansambluri orchestrale ale momentului. Cvartetul de coarde a fost distins, în 2004, cu un premiu Grammy, și laureat al Polar Music Prize, în 2011. În prezent, Kronos Quartet este format din David Harrington (vioară), John Sherba (vioară), Hank Dutt (violă) și Sunny Yang (violoncel).

Biletele pentru spectacolul PHILIP GLASS & KRONOS QUARTET  – DRACULA : MUZICA ȘI FILMUL din 5 iulie – Teatrul de Vară, Parcul Herăstrău, București se pot achiziționa online, pe Eventim.ro, precum și în format fizic din rețeaua națională Eventim (magazinele Germanos, Orange, Vodafone, librăriile Humanitas și Cărturești).

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.