Pictorial inedit: 4 modele 75+ atrag atenția asupra situației vârstnicilor din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/pictorial-inedit-4-modele-75-atrag-atentia-asupra-situatiei-varstnicilor-din-romania/

Frumuseţea nu are vârstă. A dovedit-o astăzi Asociaţia Niciodată Singur – Prietenii vârstnicilor, prin realizarea unui proiect unic în România. 4 doamne, trecute de vârsta de 75 de ani au pozat cu stil şi eleganţă, purtând ii tradiţionale, într-un pictorial de modă profesionist, pentru a atrage atenţia asupra situaţiei alarmante a vârstnicilor din ţara noastră: 1 din 2 vârstnici din România se simte singur şi inutil, într-o mică sau mai mare măsură.

Un articol de Petre Ivan|4 martie 2016

Pictorialul, realizat de tânăra fotografă Eli Driu, împreună cu stiliștii de la .1Concept – Your Beauty Masters și-a dorit să exprime atât frumusețea la vârsta a III-a, cât și nevoia de implicare a societății în cauza singurătății vârstnicilor, punând în contrast calitatea unui pictorial glossy profesionist cu poveștile de viață ale modelelor.

Modelele, beneficiare ale programelor asociației, au peste 75 de ani și, după o viață plină și activă, au ajuns să infrunte singure problemele vârstei bătrâneții.

Îmbătrânirea populației este un fenomen în creștere care afectează nu numai România, ci și întreaga Europă. Conform Institutului National de Statistică, 3.247.744 de persoane din populația totală a României au vârsta de peste 65 ani.

În plus, în țara noastră emigrarea tinerilor, insuficiența resurselor umane și financiare specializate și lipsa unui sistem integrat de sprijin amplifică numărul situațiilor în care foarte mulți vârstnici trăiesc neglijați, singuri, sau lipsiți de contact social.

Ne-am dorit să aducem în atenția opiniei publice aceste date statistice prin transformarea lor într-o poveste frumoasă, românească și autentică. Cu siguranță, atunci când răsfoiești o revistă glossy și găsești un astfel de pictorial, începi să vezi că bătrânețea poate să aibă și o latură frumoasă.  Mulți au uitat valoarea bunicilor, a poveștilor spuse de ei și a sfaturilor pe care la un moment dat le-am primit cu toții. Singurătatea e o boală a acestui secol și e momentul să ne dăm seama că unui vârstnic singur, orice contact social îi poate însenina ziua. Este, cu siguranță, o cauză în care trebuie să ne implicăm cu toții. –  Cătălin Dinu, coordonator de comunicare și fundraising al asociației Niciodată Singur.

Fotografiile, ce se vor regăsi în ediția lunii aprilie a revistei Unica, au fost realizate la Casara, styling-ul a fost asigurat de .1Concept – Your Beauty Masters (Alin Mihalache – art director, Sorin Papa – make up artist, Adrian Soare – junior stylist și Franco Țiplea – junior stylist), iar vestimentația a fost oferită de Iiana.

Pictorial inedit

Acest eveniment face parte din Campania de primăvară a asociației Niciodată Singur. În perioada 26 februarie – 8 martie 2016, aproape 100 de voluntari Niciodată Singur vor aduce bucuria și speranța primăverii celor 900 de vârstnici din București, Pitești, Constanța, Ploiești si Brăila, sprijiniți de asociație, oferindu-le mărțișoare și cadouri sau prin organizarea de diverse activități.

Foto: Pictorial inedit – Eli Driu

03
/08
/18

Veniţi pe 10 august la “concert”? La care concert - vor întreba cei care se vor uita la fotografia de mai jos, ce pare a fi realizată în timpul unui astfel de show muzical, pe un mare stadion al lumii.

03
/08
/18

CRONICĂ DE FILM Cunoscut pentru scurtmetrajul „O zi bună de plajă”, premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2008, şi pentru lungmetrajul de debut „Lupu” (2013), regizorul Bogdan Mustaţă revine cu un film cvasi-experimental de o oră, realizat în 3D, „My Life Rehearsed In One Leg”.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

30
/07
/18

Expoziţia dedicată de muzeul Luvru pictorului Eugène Delacroix a fost, cu peste jumătate de milion de vizitatori, cea mai frecventată din istoria muzeului francez. „Delacroix 1798 - 1863” va fi deschisă, începând cu luna septembrie, la Metropolitan Museum of Art din New York. La Paris, aceasta a fost vizitată, în medie, de 5.100 de persoane zilnic, timp de patru luni.

27
/07
/18

Programul spectacolelor B-FIT in the Street! din perioada 28-29 iulie, al treilea weekend de festival, este format dintr-o selecţie de producţii româneşti, un spectacol nocturn din Spania şi o instalaţie interactivă din Danemarca, potrivit organizatorilor. Festivalul aduce, în perioada 13 iulie - 5 august, la Bucureşti peste 400 de artişti internaţionali şi peste 40 de spectacole cu sute de reprezentaţii.

19
/07
/18

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

18
/07
/18

Prima fotografie publicată vreodată pe Internet este o imagine prelucrată în Photoshop a formației Les Horrible Cernettes, o trupă de muzică pop alcătuit din angajate ale Centrul European de Cercetări Nucleare din Geneva (CERN). Fotografia a fost realizată pe 18 iulie 1992 de către Tim Berners-Lee, unul dintre părinții internetului.

17
/07
/18

Organizat pe parcursul întregii luni iulie, în perioada 1-31, Festivalul Gion Matsuri este cel mai spectaculos eveniment organizat de templul Yasaka din vechiul oraș Kyoto. Festivalul culminează la 17 iulie cu o paradă impresionantă (Yamaboko-junko) de care alegorice “hoko” și „yama”.