Piersic, Draga Olteanu Matei şi Marin Moraru, pe timbrele româneşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/piersic-draga-olteanu-matei-si-marin-moraru-pe-timbrele-romanesti/

Mircea Albulescu, Tamara Buciuceanu-Botez, Valeria Gagealov, Ileana Stana Ionescu, Draga Olteanu Matei, Florin Piersic, Mitică Popescu şi Sebastian Papaiani vor apărea, începând de sâmbătă, într-o emisiune de timbre emise de Romfilatelia.

Un articol de Petre Ivan|28 februarie 2014

Mircea Albulescu, Tamara Buciuceanu-Botez, Valeria Gagealov, Ileana Stana Ionescu, Draga Olteanu Matei, Florin Piersic, Mitică Popescu şi Sebastian Papaiani vor apărea, începând de sâmbătă, într-o emisiune de timbre emise de Romfilatelia. (fotografia este un trucaj realizat de Ziarul Metropolis)

La un deceniu de la înfiinţare, Romfilatelia prezintă emisiunea de mărci poştale „Stele de aur ale scenei şi ecranului”, un proiect drag, dedicat promovării valorilor cultural-artistice româneşti care au reuşit şi reuşesc să insufle publicului dragostea pentru teatru şi film, informează Mediafax.

Astfel, la moment aniversar, această emisiune filatelică valorifică mari actori naţionali, consideraţi a fi, pe drept cuvânt, Generaţia de aur a teatrului şi filmului românesc.

Mircea Albulescu, Tamara Buciuceanu-Botez, Valeria Gagealov, Ileana Stana Ionescu, Draga Olteanu Matei, Marin Moraru, George Motoi, Sebastian Papaiani, Florin Piersic, Mitică Popescu, Sanda Toma sunt doar 12 dintre stelele de aur ale dramaturgiei şi cinematografiei româneşti.

Piersic

Marin Moraru, fotografiat de Simion Buia (www.actoriisifotograful.ro), pentru Ziarul Metropolis

Blocul filatelic special al emisiunii prezintă, într-o concepţie artistică originală, portretele marilor actori români, reuniţi în jurul unei stele de aur, simbol al unui nepreţuit omagiu pentru dedicarea şi pasiunea cu care au interpretat roluri memorabile.

Emisiunea este alcătuită din 12 mărci poştale cu valoarea nominală de 1,60 lei şi un plic prima zi. Timbrele emisiunii sunt machetate în coală de 36 timbre, minicoală de 4 timbre şi bloc de 12 timbre.

Începând de sâmbătă, emisiunea de mărci poştale „Stele de aur ale scenei şi ecranului” va putea fi achiziţionată de la toate magazinele Romfilatelia din Bucureşti

Foto Piersic timbru,  – trucaj foto realizat de Ziarul Metropolis

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".