„Povestea iubirii”, de Radu Mihăileanu, din 9 iunie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/povestea-iubirii-de-radu-mihaileanu-din-9-iunie-in-cinematografe/

Povestea iubirii/ The History of Love, primul lungmetraj în limba engleză al lui Radu Mihăileanu, parţial filmat în România, vine pe marile ecrane din România din 9 iunie, distribuit de Transilvania Film. Premiera oficială va avea loc pe 5 iunie, la Cluj-Napoca, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (2-11 iunie), în prezenţa lui Radu Mihăileanu şi a renumitului actor britanic Derek Jacobi.

Un articol de Petre Ivan|11 mai 2017

Regizorul se va întâlni și cu publicul din București, la o proiecție specială, pe 8 iunie.

Bazat pe bestseller-ul cu același nume scris de Nicole Krauss și tradus în peste 35 de limbi, filmul urmărește povestea de dragoste dintre Léo (Derek Jacobi) și Alma (Gemma Arterton), doi tineri evrei din Polonia pe care ororile celui de-a doilea război mondial par să-i despartă pentru totdeauna.Povestea iubirii_Radu Mihaileanu_afis web

A fost odată un băiat, Léo, care iubea o fată, Alma. O numea „cea mai iubită femeie din lume” și i-a promis că o va face să râdă toată viața. Războiul i-a separat, ea a plecat la New York. El a depășit toate obstacolele pentru a se reîntâlni cu ea și pentru a-și tine promisiunea. În zilele noastre, locuiește în Brooklyn o adolescentă vulcanică și plină de imaginație, pe care o cheamă tot Alma. I s-a promis că va fi cea mai iubită femeie din lume. Însă nu este simplu să iubești și să fii iubit. Între Léo și tânăra Alma pare să nu existe nicio legătură. Și totuși… Din Polonia anilor `30 până în Central Park-ul zilelor noastre, un periplu peste ani și continente le va uni destinele.

Toate filmele mele sunt povești de dragoste. Povești disperate de dragoste, despre oameni obișnuiți care înfruntă obstacole și o iau de la capăt, copleșindu-ne cu grandoarea și splendoarea lor. Dar niciunul nu cedează, cu toții continuă să iubească, să existe. – Radu Mihăileanu

Motivația regizorului vine dintr-o convingere personală că umanitatea trece printr-o criză gravă și profundă: „Trăim într-o epocă în care dragostea de sine e mai presus de bucuria și de satisfacția de a face bine celui de lângă noi, de a ne pune încrederea în acesta. Uneori, dragostea pare desuetă, degradantă, siropoasă, conservatoare. Mi-a plăcut să-i apăr pe acei dinozauri utopici care luptă pentru sentimentul iubirii, pentru dragostea care ne ajută să trecem peste toate”, detaliază Mihăileanu.

 

Despre actorii din Povestea iubirii, Radu Mihăileanu spune că soarta i-a surâs. Derek Jacobi este „un actor complet, cu sufletul deschis, care trece de la comedie la tragedie la fel de simplu cum ar traversa strada”. Britanica Gemma Arterton, fostă Bond girl, „a avut sarcina dificilă de a fi credibilă în rolul celei mai iubite femei din lume și a reușit să joace toate vârstele personajului său, de la 18 la 75 de ani, cu atâta intensitate”.

Despre Sophie Nélisse, cunoscută pentru rolul din The Book Thief, spune că este „un geniu de 15 ani, plin de energie, care sare de la dramă la comedie într-o secundă, care înțelege toate mizele dramatice și are acea capacitate rară de a controla totul și de a se uita pe sine atunci când joacă”. Apoi este William Ainscough, care are numai 11 ani și care l-a rugat încă de la început să-l trateze ca pe un adult pe platou. Și „cireașa de pe tort: Elliott Gould, un tip nebun, generos, amuzant, disponibil, care-mi spunea tot timpul: «Radu, sunt aici să fac tot ce vrei tu»”.

Gemma Arterton_Mark Rendall_Povestea iubirii_Radu MihaileanuPovestea iubirii este o coproducție Franța-Canada-Belgia-România, co-producătorul român fiind Libra Film. Filmările au avut loc la Cluj și București, la Montreal și New York. Scene importante au fost turnate în satul Dâncu din comuna Aghireșu și în mai multe locații din Cluj (Sinagoga de pe strada Horea, Teatrul Național, Parcul Central, Facultatea de Chimie).

Regizorul și scenaristul Radu Mihăileanu, născut în 1958 la București și stabilit în Franța în anii ‘80, a regizat filme multipremiate precum Trahir (1993), Trenul vieţii/ Train de vie (1998), recompensat cu Premiul FIPRESCI la Veneţia şi cu Premiul publicului la Sundance, Trăieşte!/ Va, vis et deviens! (2005), care s-a bucurat la rândul lui de Premiul publicului secţiunii Panorama la Berlin şi a fost distins cu César-ul pentru scenariu original. Concertul (2009), filmat în România, a fost nominalizat la Globul de Aur pentru cel mai bun film străin, recompensat cu César pentru sunet şi coloană sonoră şi premiat cu patru trofee Gopo. Izvorul femeilor/ La source des femmes a fost selectat în 2011 în competiţia oficială a Festivalului de la Cannes.

Filmul va fi distribuit de Transilvania Film, începând cu 9 iunie, în cinematografele din toată țara.

Foto: Povestea iubirii – facebook

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.