Povești urbane, în Club Control: Tag Your Ideas
https://www.ziarulmetropolis.ro/povesti-urbane-in-club-control-tag-your-ideas/

Scena Control-ului capătă acum o nouă dimensiune lansând primul „canvas” de artă urbană open space, ce aduce împreună artişti vizuali şi branduri care simt că oraşul vibrează mai puternic dinspre strada Constantin Mille nr.4.

Un articol de Liliana Matei|13 iulie 2019

Cultura alternativă și-a găsit întotdeauna locul în Control Club prin imensa convergență de muzică, evenimente, atmosferă și oameni. Însă Control Club este mai multe decât atât: a ajuns unul dintre cele mai importante cluburi din Europa Centrală și de Est, fiind cel mai activ spațiu de evenimente din Bucuresti, funcționând zilnic la capacitate maximă, pe toată perioada anului.

Iar în tot acest timp, s-au adunat 11 ani de diversitate. Încă de la început, misiunea clubului a fost de a facilita accesul publicului din București la ultimele tendințe muzicale și artistice din Europa și din lume. Evident că un asemenea manifest a atras un un public tânăr, fidel, deschis către nou și creativate. Considerat scena undergroundului bucureștean, Control adună la un loc publicul artsy, boem, intelectual-monden.

Deși locuim într-un oraș cu o suprafață mare, arta stradală – tag-urile, grafitti-ul, muralurile, nu par că îmbogățesc vizual povestea capitalei – sunt prea puține și sunt prea ascunse, în timp ce arta românească se sufocă în galerii prea mici și în muzee prea rigide. De aici a plecat ideea TAG YOUR IDEAS – ca un loc unde artistul invitat să creeze o poveste urbană care să fie expusă unui public avizat. Zilnic, sute de oameni vin la Control Club pentru promisiunea pe care o respectăm: THE ALTERNATIVE.

TAG YOUR IDEAS devine o nouă platformă de comunicare vizuală a orașului, ce completează nevoia de susținere a unui manifest artistic care ne înfrumusețează existența. În fiecare lună, un nou artist va reinterpreta peretele-panou din curtea interioară a clubului Control, susținând un discurs început deja de alți artiști despre modul în care poate fi exploatat spațiul public în cadrul orașului, la intersecția dintre public și privat. Melanjul eclectic pe care îl creăm cu acest proiect va dura minim un an și va completa un dialog cultural urban pe care l-am început acum 11 ani.

Orașul la picioarele noastre – cum mi-am numit neoficial lucrarea – este o pledoarie vizuală pentru explorarea Bucureștiului indiferent dacă-i cu mașina, cu taxi, cu trotineta, bicicleta sau la pas și pentru încercarea de a ni-l asuma ca parte din noi”, spune Andreea Chirică, primul artist care expune în cadrul proiectului. 

Andreea Chirică este ilustrator și autor de romane grafice. A publicat „The year of the pioneer” in 2011 cu care a participat la Comic Con New York și la Salonul Internațional de Bandă Desenată de la Barcelona. Al doilea roman grafic „Home Alone” a participat la expoziția centrală Romanian Design Week 2017 și a câștigat premiul pentru ilustrație la “Cele mai frumoase cărți din România”, tot în 2017. 

A publicat bandă desenată și ilustrație în The Guardian, Die Tageszeitung, LA Times, Re:public Sweden, Elle Romania. Colaborează frecvent cu Scena9 și DOR. A expus la Kunstraum Walcheturm Zurich, Visual Kontakt Cluj, Creart București, Centrul Mora București, ComiXconnection  Zagreb, Bratislava. În iunie 2019, s-a aflat într-o rezidență artistică la Berlin unde a locuit și desenat, timp de 30 de zile, într-un centru temporar pentru refugiați. De altfel, temele sociale, asupra cărora se apleacă cu un ochi subiectiv, dar necritic, sunt cele care îi formează cea mai mare parte a universului vizual. Postează (aproape) un desen pe zi pe instagram.com/persoana_fizica

Eugen Rădescu este manager cultural, curator și teoretician, cu studii în științe politice (specializat în relativism moral și etică politică). A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema „Identity Factories”, al expozițiilor „How Innocent Is That?”, „Common Nostalgia” la Pavilion, zHidden Shadows/Roma stories”, la Mobius Gallery București. 

TAG YOUR IDEAS

Andreea Chirică

11 iulie – 11 august 2019
Curator: Eugen Rădescu

Control Club, str. Constantin Mille 4

Mai multe pe Instagram.

Un proiect susținut de CLEVER & CONTROL CLUB.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.