Pozitia copilului – marele câştigător la Festivalul Filmului de Autor de la Belgrad
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-marele-castigator-la-festivalul-filmului-de-autor-de-la-belgrad/

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu ,,Aleksandar Sasa Petrovic” al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Un articol de Andrada Văsii|5 decembrie 2013

Lungmetrajul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu „Aleksandar Sasa Petrovic“ al Festivalului Filmului de Autor de la Belgrad.

Decernarea premiilor a marcat încheierea celei de-a 19-a ediţii a Festivalului Filmului de Autor, care a început pe 28 noiembrie şi a inclus 46 de filme din 13 ţări.

Premiul pentru cel mai bun regizor le-a fost acordat cineaştilor Banis Tanovic, din Bosnia şi Herţegovina, pentru filmul „Epizoda u zivotu beraca zeljeza”, şi Bobo Jelicic, din Croaţia, pentru „Odbrana i zastita”.

Juriul, format din Jan Cvitkovic, din Slovenia, Srdjan Vuletic, din Bosnia şi Herţegovina, şi Nikola Lezaic, din Serbia, a decis să îi acorde un premiu special regizoarei Emma Dante, pentru pelicula „A Street in Palermo”.

Marele premiu, care poartă numele regizorului sârb Aleksandar Sasa Petrovic, care a câştigat Palme d’Or la Festivalul de la Cannes, include anul acesta şi o recompensă financiară în valoare de 5.000 de euro, pusă la dispoziţie de Fundaţia Aleksandar Sasa Petrovic.

Pozitia Copilului

Florin Zamfirescu şi Luminiţa Gheorghiu, în filmul Pozitia copilului

Lungmetrajul Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013 şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria „cel mai bun film străin”.

„Poziţia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora, notează Mediafax.

Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Foto credit: Cinemagia, Pozitia copilului

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.