Pozitia copilului: o bună definiţie a cinematografiei româneşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/pozitia-copilului-o-buna-definitie-a-cinematografiei-romanesti/

Filmul „Pozitia copilului”, de Călin Peter Netzer, propunerea României la premiile Oscar 2014, reprezintă „disecarea anatomică a oamenilor, a societăţii şi a relaţiilor; drama ca documentarea unei patologii”, scrie Financial Times.

Un articol de Corina Vladov|3 noiembrie 2013

Filmul Pozitia copilului, de Călin Peter Netzer, propunerea României la premiile Oscar 2014, reprezintă „disecarea anatomică a oamenilor, a societăţii şi a relaţiilor; drama ca documentarea unei patologii“, scrie Financial Times.

„Ce înseamnă o bună definiţie a cinematografiei româneşti? Răspuns: Filmul «Pozitia copilului», regizat de Călin Peter Netzer. Răspunsul mai lung: disecarea anatomică a oamenilor, societăţii şi a relaţiilor; drama ca documentarea unei patologii. De la «4 luni, 3 săptămâni şi două zile» şi «Moartea domnului Lăzărescu» până la «Poziţia copilului» este un salt mic pe coridorul consilierii cosmice”, scrie Financial Times, citat de Mediafax.

„Luminiţa Gheorghiu este o mamă la 60 de ani, din clasa mijlocie, având în continuare o frumuseţe patriciană, cu ochii trişti ce strălucesc ca nişte diamante neobosite”, dar care „îşi adoră fiul, pe Barbu”, interpretat de Bogdan Dumitrache, un bărbat care a „fugit” din cuibul matern.

„În momentul în care Barbu omoară un copil într-un accident de maşină, incidentul reprezintă oportunitatea prin care Cornelia poate să-şi manifeste calitatea de mamă. Ea va interveni pentru a-l salva: încearcă să o opreşti. Ea va ajuta cu bani, sfaturi, cu intervenţii perseverente…”, mai scrie publicaţia.

Potrivit celor de la Financial Times, regizorul Călin Peter Netzer acordă poveştii sale „un pozitivism ironic: toate mişcările Corneliei sunt corecte. Ea vorbeşte cu celălalt şofer care asistă la accident, încearcă să cumpere tăcerea, angajează avocaţi şi îl împinge pe Barbu să meargă să ceară iertare familiei îndoliate pentru durerea provocată”.

De asemenea, jurnaliştii de la Financial Times notează că jocul actoricesc este minunat şi, filmat „ca un coşmar care se desfăşoară în timpul zilei”.

„Pozitia copilului” este propunerea României la Premiile Oscar 2014

Lungmetrajul Pozitia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a mai câştigat premiul pentru cea mai bună peliculă la Festivalul Internaţional al Filmului Francofon de la Namur (27 septembrie – 4 octombrie), în timp ce Luminiţa Gheorghiu a primit trofeul pentru cea mai bună actriţă pentru rolul din acest film.

Totodată, pelicula a fost desemnată să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria „cel mai bun film străin”.

„Pozitia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Foto: captură Pozitia copilului

15
/11
/13

Cristian Tudor Popescu îi invită pe telespectatorii Pro Cinema astăzi, de la ora 22:00, la vizionarea comediei noir Adio Lenin!, nominalizată la premiile Bafta şi Globul de Aur, categoria cel mai bun film străin.

15
/11
/13

Echipa Ultimul Zburator continuă, aşa cum a promis, şirul de evenimente care pregătesc lansarea primului film în realism magic din România, care va avea loc pe 14 februarie 2014 – Valentine’s Day.

15
/11
/13

CRONICĂ DE FILM A patra experienţă de regizor a lui Dan Chişu în tot atâţia ani, „Déjà Vu” este un film cu pretenţii de experiment, în care jocul bun al actriţelor Ioana Flora şi Mirela Oprişor şi gustul pentru farsă nu ascund pe deplin senzaţia de improvizaţie.

12
/11
/13

Iniţiat în 2012 de către criticul de film Irina-Margareta Nistor, Festivalul de Psihanaliza şi Film este replica adaptată României a European Psychoanalytic Film Festival prezidat de regizorul italian Bernardo Bertolucci şi condus de psihanalistul Andrea Sabbadini.

12
/11
/13

Filmul Stalingrad 3D, primul lungmetraj rusesc produs cu tehnologia Imax 3D, a obţinut cele mai mari încasări înregistrate vreodată în Rusia în weekendul premierei, respectiv cele mai mari încasări din China reuşite de un film străin care nu a fost produs la Hollywood.