Premiile Goya 2014, marele câştigător şi muzica Beatles
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiile-goya-2014-marele-castigator-si-muzica-beatles/

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

Un articol de Petre Ivan|10 februarie 2014

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, nominalizat la şapte categorii, a concurat în secţiunea „cel mai bun film spaniol” cu „Caníbal”, în care joacă actriţa română Olimpia Melinte, dar şi cu „La gran familia española”, „La herida” şi „15 años y un día”.

Premiile Goya

Afişul filmului Vivir es facil con los ojos cerrados – Premiile Goya 2014

De altfel, Olimpia Melinte a fost şi ea nominalizată la premiul Goya, la categoria „revelaţia anului”, însă trofeul a fost câştigat de Natalia de Molina, pentru rolul din „Vivir es fácil con los ojos cerrados”.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados” a mai câştigat premiile categoriilor „cel mai bun scenariu original”, „cel mai bun actor în rol principal” (Javier Camara) şi „cea mai bună coloană sonoră”.

Filmul lui David Trueba este bazat pe o poveste reală a unui profesor de limba engleză care şi-a motivat elevii să înveţe folosind muzica trupei The Beatles.

„Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, care obţinuse 10 nominalizări, a fost recompensat la opt categorii.

Las brujas de Zugarramurdi, de Alex de la Iglesia

Filmul în care joacă actriţa Olimpia Melinte, care fusese nominalizat la opt categorii de premii, a câştigat doar trofeul Goya pentru cea mai bună imagine.

Perdantul serii a fost filmul „La gran familia española”, de Daniel Sánchez Arévalo, nominalizat la 12 categorii şi care nu a primit nicio distincţie.

Premiul Goya pentru cel mai bun film european i-a fost atribuit lui Michael Haneke, pentru drama „Amour”.

Foto cu Premiile Goya 2014 – wikipedia

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.