Ramona, de Andrei Crețulescu, în selecția oficială “Semaine de la Critique” – Cannes 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/ramona-de-andrei-cretulescu-in-selectia-oficiala-semaine-de-la-critique-cannes-2015/

Scurtmetrajul independent “Ramona” , în regia lui Andrei Creţulescu, a fost selectat în competiţia oficială a secţiunii “Semaine de la Critique” din cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes. A 54-a ediţie a prestigioasei secţiuni va avea loc luna viitoare, în perioada 14-22 mai.

Un articol de Petre Ivan|20 aprilie 2015

Violent, stilizat și fără dialoguri, “Ramona” încheie astfel trilogia „impromptu” realizată de Andrei Crețulescu și începută cu  scurtmetrajele “Bad Penny” (2013) și “Kowalski” (2014). Din distribuție fac parte aceiași actori: Rodica Lazăr, Dorian Boguță, Andi Vasluianu, Șerban Pavlu, cărora li se adaugă Ana Ularu.

„Bad Penny a apărut cumva din întâmplare. Practic, am făcut “Kowalski” pentru că făcusem “Bad Penny” – și apoi am făcut “Ramona” pentru că făcusem “Kowalski”… Să zicem că am decis să încheiem ostilitățile cât mai sângeros cu putință, iar actorii și-au dorit să filmăm la mare. Ceea ce am și făcut. În octombrie – nu-i vina mea că n-au precizat anotimpul.” – Andrei Crețulescu.

Fost critic de film, Andrei Crețulescu a produs pentru HBO România primul sezon din serialul “În Derivă” și nouă documentare originale. În 2011 a înființat compania de producție Kinosseur.

După ce a produs lungmetrajul “Killing Time” (regia Florin Piersic Jr.), Andrei a scris și regizat “Bad Penny”și “Kowalski”, acesta din urmă laureat cu premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film de la Zagreb, în 2014, și cu Premiul de Regie și de Interpretare (Andi Vasluianu) la Festivalul de Film European de la Lille, în 2015.

“Ramona” este cel de-al treilea scurtmetraj al său, realizat în aceeași formulă ca primele două. În prezent, Andrei este în post-producție cu “Șapte luni mai târziu”, primul scurtmetraj finanțat de CNC, și în pre-producție cu primul lungmetraj, “Charlton Heston”, pe care îl va filma în toamnă.

“Ramona” este un scurtmetraj 100% independent, produs de Andrei Crețulescu (Kinosseur), Radu Stancu (deFilm) și Claudiu Mitcu (We Are Basca). Coproducători sunt Dan Chișu (DaKino) și Eugen Kelemen (Digital Cube).

Semaine de la Critique este o secțiune paralelă a Festivalului de la Cannes, înființată în 1962 și concentrată pe regizori aflați la început de carieră.

Foto: Ramona – facebook.com/Ramona2015short

24
/02
/22

CARTEA DE CINEMA Cinefilii care au îndrăgit celebra autobiografie a lui Ingmar Bergman, “Lanterna magică”, apărută şi în română la Editura Meridiane în 1994, s-ar putea să fie puţin dezamăgiţi sau măcar surprinşi de continuarea volumului, lansată la noi cu titlul “Imagini. Viaţa mea în film” şi scoasă recent de Editura Nemira (în traducerea Ioanei Ghişa şi cu o prefaţă de Andrei Gorzo).

21
/02
/22

LEGENDELE DE LA METROPOLIS Arta ei a însemnat enorm pentru filmul românesc. Pe scenă, prezența ei aducea întotdeauna un adevăr puternic, ce însoțea publicul după ce spectacolul s-a terminat.

15
/02
/22

96 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2021, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 16-a ediție a Galei Premiilor Gopo. Cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești va avea loc în luna aprilie.

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.