Răzvan Boar expune „Inanimate Objects Obey my Thought!“ la Galeria Nicodim
https://www.ziarulmetropolis.ro/razvan-boar-expune-inanimate-objects-obey-my-thought-la-galeria-nicodim/

Vernisajul „Inanimate Objects Obey my Thought!“ semnat Răzvan Boar va avea loc marţi, 25 iunie, începând cu ora 19.00 la Galeria Nicodim din Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|24 iunie 2013

Vernisajul „Inanimate Objects Obey my Thought!“ semnat Răzvan Boar va avea loc marți, 25 iunie, începând cu ora 19.00 la Galeria Nicodim din București.

În noua serie de lucrări ale artistului român Răzvan Boar desenul, ca și practică artistică este transpus, manipulat și parodiat. Deși stilul lui Răzvan Boar este incontestabil pictural, felul în care abordează gestul artistic dă la iveală un dialog critic cu noua manieră de reprezentare artistică.

Compozițiile sale evidențiază un anumit automatism, o abordare aproape expresionist abstractă a desenului, care-i plasează subiectele figurative și tematice într-un joc dinamic al noțiunilor configurării și sublimării.

Imagini din anii ‘50

Utilizând imagini ale iconografiei publicitare din anii ‘50, creația sa se confruntă cu rolul de „studiu“ ca mijloc pentru atingerea unui scop final, și mai mult decât atât, ca o condiție necesară a picturalului. Astfel linia de demarcație între desen și pictură este estompată; nivelând ierarhia tehnicilor și a materialelor, el folosește culorile cu o lejeritate a tușei de obicei asociată carbunelui sau tușului.

Chiar această tensiune materială este cea care face ca lucrările să se subscrie zonei vestigiilor sau a relicvei contemporane; liniile sale devin primitive, culorile sunt simbolice, tiparele prind contur și totul captă un ritm vizual distinct.

Artistul se folosește de culoare pentru a delimita și a-și contura ideile și subiectele unificându-și astfel planurile în mod formal.

Info: 

Expoziția poate fi vizitată în perioada 25 iunie-25 iulie.

Foto credit: Modernism.ro

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

11
/03
/13

Mobilă de artă a devenit un simbol al bunului gust, iar Fabrica de mobilă SIMEX se asigură că fiecare cumpărător poate lua un produs mobilier de artă în casa sa.

04
/03
/13

Ideea în jurul căreia se construiește conceptul ART HUB este aceea de spațiu multifuncțional oferit spre utilizare unui număr mare de persoane din domeniul artelor, managementului cultural, publicității și comunicării. Totodată, ART HUB este locul unde timpul poate fi petrecut în mod creativ și plăcut, un spațiu de întâlnire, lucru sau relaxare destinat oamenilor ce activează în domenii artistice […]

01
/03
/13

Bucureşti, 27 februarie 2013, CREATIVE ARTS (www.creativearts.ro) organizează duminică, 3 martie a.c., începând cu ora 13:00, la Caffé D`Arthé (Bucureşti, Str. Popa Nan, nr. 7) un atelier de personalizat colanţi.  Cu ajutorul trainerilor Creative Arts veţi da un suflu nou ciorapilor şi colanţilor dumneavoastră printr-un atelier. Urban Legs reprezintă cel de-al şaptelea atelier din platforma […]

25
/02
/13

În perioada 20 iunie 2012- 24 februarie 2013, la Muzeul Naṭional de Artã al României a avut loc expoziṭia Antichitatea clasică între documentar şi fantezie. Gravuri din secolele XVI – XIX.   Cabinetul de desene şi gravuri al Muzeului Naţional de Artă al României a prezentat expoziţia Antichitatea clasică între documentar şi fantezie. Gravuri din secolele XVI […]

25
/02
/13

Pânã la data de 26 mai 2013, doritorii vor putea vizita la MNAR expoziṭia Carol Popp de Szathmári şi revelaţia artistică a Orientului.   Cabinetul de Desene şi Gravuri al Muzeului Naţional de Artă al României prezintă expoziţia temporară Carol Popp de Szathmári şi revelaţia artistică a Orientului. Expoziţia Carol Popp de Szathmári şi revelaţia artistică a […]

22
/02
/13

În februarie, Muzeul Național de Artă al României reia seria programelor pentru adolescenți cu o serie de întâlniri în expoziţia Mărturii. Frescele Mănăstirii Argeşului, sub semnul poveștilor nebănuite din spatele operelor de artă.   “Realitatea din spatele imaginii”   Exista oare noțiunea de modă acum 500 de ani?  Și daca da, cum foloseau Neagoe Basarab […]