Realitatea Plus a primit undă verde de la CNA
https://www.ziarulmetropolis.ro/realitatea-plus-a-primit-unda-verde-de-la-cna/

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, joi, o solicitare de licenţă audiovizuală prin satelit a SC Geopol International SRL Bucureşti pentru Realitatea Plus. Coordonatorul Grupului Realitatea Media, Cosmin Guşă, a precizat că se urmăreşte extinderea unui brand românesc în Balcanii de Vest, care, pe model Euronews, se adresează, în parte în limba engleză, audienţei interesate […]

Un articol de Andrada Văsii|17 ianuarie 2013

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, joi, o solicitare de licenţă audiovizuală prin satelit a SC Geopol International SRL Bucureşti pentru Realitatea Plus.

Coordonatorul Grupului Realitatea Media, Cosmin Guşă, a precizat că se urmăreşte extinderea unui brand românesc în Balcanii de Vest, care, pe model Euronews, se adresează, în parte în limba engleză, audienţei interesate de integrare în UE, propunându-şi să dea cuvântul reprezentanţilor ţărilor din zonă spre Bruxelles.

„Ne dorim un demers al Balcanilor pe o piaţă alternativă de audienţă şi de publicitate, demers care ajută Grupul Realitatea, pentru că am dori să ieşim din insolvenţă”, a spus Guşă, precizând că licenţa i-ar ajuta să poarte discuţiile în capitalele balcanice.

Potrivit acestuia, beneficiul pentru brandul Realitatea este creşterea valorii lui pe pieţele vecine, dar mai ales pe piaţa europeană, element care va putea ajuta foarte mult la viitoarele negocieri de parteneriate internaţionale, la posibile vânzări parţiale sau chiar totale.

El a spus că echipa Realitatea Plus va fi preponderent românească, mixtă în oraşele balcanice.

Guşă a dat o serie de explicaţii referitoare la sistemul de acţionariat solicitate de Narcisa Iorga (CNA), subliniind că Elan Schwartzenberg nu mai este acţionar la Realitatea Media. „Realitatea Media suntem noi”, a spus Cosmin Guşă.

El a arătat că solicitarea de licenţă este pentru România şi a precizat că societatea pe care face investiţia este una profitabilă, Radio Guerrilla având probleme, pe care şi le va rezolva prin păstrarea licenţelor care sunt eficiente.

Realizatorii Realitatea TV Rareş Bogdan şi Andreea Creţulescu, coordonatori editoriali, au subliniat că vor lucra cu analişti din ţările respective, dar şi cu specialişti din mediul universitar.

Republica Moldova şi Croaţia vor fi primele pieţe pe care Guşă intenţionează să le abordeze, „apelând la diligenţele MAE, pentru a fi sprijiniţi”.

„Emisia va debuta cât de repede putem, la finalul anului”, a declarat Cosmin Guşă.

Cu rezervele exprimate de Narcisa Iorga, care a sugerat să fie schimbată denumirea noului post, majoritatea membrilor CNA şi-au exprimat speranţa că iniţiativa lui Cosmin Guşă este promiţător, fezabil, mergând pe o direcţie europeană, pledând pentru acordarea licenţei.

Geopol International este deţinută în proporţie de 50% de analistul Cosmin Guşă, acţionar şi creditor majoritar la Realitatea Media, şi Maricel Păcurariu (50%).

Realitatea Plus va emite în Republica Moldova şi în ţările din fosta Iugoslavie, inclusiv Macedonia.

Proiectul în care Guşă intenţionează să investească aproximativ 12 -15 milioane de euro, pe o perioadă de 3 – 4 ani, va fi lansat cel mai devreme în 2015.

Realitatea Plus va avea un studio la Bucureşti, unul la Bruxelles şi câte unul în capitalele ţărilor în care va fi prezentă, după modelul Euronews, crawl-ul urmând a fi în limba fiecărei ţări.

În aceeaşi şedinţă, CNA a aprobat solicitările: SC SBS Broadcasting Media SRL Bucureşti pentru Prima TV Bucureşti şi SC Ora 7 SRL Galaţi pentru TV Galaţi din Tg. Bujor şi Tecuci.

CNA a respins, după dezbateri de aproape o oră, o solicitare a SC Sud Media Production SRL Tg. Jiu de preluare a licenţei audiovizuale aparţinând societăţii SC Brand Emotion SRL Bucureşti (Radio GOGO S.C. Brand Emotion SRL Bucureşti).

Reprezentantul societăţii, Ionuţ Daniel Răitaru, a arătat că grila va fi dedicată exclusiv emisiunilor pentru copii, acesta susţinând că are 60 de angajaţi.

SC Brand Emotion SRL Bucureşti are dreptul să păstreze licenţa, care expiră în septembrie 2020.

Potrivit Narcisei Iorga, neaprobarea acordării licenţei ar duce la un deficit în piaţa media pentru copii.

Christian Mititelu a afirmat însă că o licenţă pentru copii este greu de păstrat într-un oraş mic, ea trebuind să revină CNA care s-o scoată, în 45 de zile, la concurs.

Totodată, a fost amânată, până la şedinţa de marţea viitoare, o solicitare de prelungire a licenţei audiovizuale a SC TVMP SRL Ploieşti pentru Televiziune Prahova.

Sursa: Agerpres

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".