Remote Control, câştigătorul trofeului Anonimul
https://www.ziarulmetropolis.ro/remote-control-castigatorul-trofeului-anonimul/

Lungmetrajul „Remote Control”, de Byamba Sakhya, a câştigat marele trofeu la cea de-a 11-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, care s-a desfăşurat între 12 şi 17 august, în Bucureşti, la arena Verde Stop şi Cinema Studio.

Un articol de Petre Ivan|18 august 2014

Remote Control este un film din Mongolia, regiunea pe care publicul are rareori ocazia să o vadă în cinematografe, fiind primul lungmetraj al lui Byamba Sakhya şi care oferă o perspectivă specială asupra societăţii mongole contemporane şi a schimbărilor prin care trece.

„Este o mare surpriză pentru mine. Am fost fericit că filmul meu a fost vizionat în România. Mulţumesc mult pentru premiu şi sunteţi un public minunat”, a declarat Byamba Sakhya pe scena festivalului Anonimul.

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune a fost desemnat „Excursie”, în regia lui Adrian Sitaru, iar „Wedding Cake” a fost distins cu premiul pentru cel mai bun scurtmetraj de animaţie.

La rândul său, filmul „The Monk”, de The Maw Naing, a primit premiul special, inaugurat în urmă cu trei ani. Primul film independent din Myanmar din ultimii 50 de ani, „The Monk” este debutul promiţător al regizorului aflat în plină ascensiune The Maw Naing.

La gala de închidere a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, Brigitte Drodtloff a primit premiul Ovidiu Bose Paştină pentru pelicula „Omul”.

A Most Wanted Man, proiectat în avanpremieră

Pe de altă parte, filmul „Vânătoarea de spioni/ A Most Wanted Man”, în care celebrul actor Philip Seymour Hoffman a jucat ultimul său rol principal, a fost proiectat, în avanpremieră, în închiderea evenimentului.

Festivalul Internaţional de Film Independent Anonimul, aflat la cea de-a XI-a ediţie, a fost organizat de Fundaţia Anonimul, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), al Institutului Cultural Român (ICR) şi al Televiziunii Române – coproducător.

Foto cu Remote Control şi Adrian Sitaru

24
/02
/22

CARTEA DE CINEMA Cinefilii care au îndrăgit celebra autobiografie a lui Ingmar Bergman, “Lanterna magică”, apărută şi în română la Editura Meridiane în 1994, s-ar putea să fie puţin dezamăgiţi sau măcar surprinşi de continuarea volumului, lansată la noi cu titlul “Imagini. Viaţa mea în film” şi scoasă recent de Editura Nemira (în traducerea Ioanei Ghişa şi cu o prefaţă de Andrei Gorzo).

21
/02
/22

LEGENDELE DE LA METROPOLIS Arta ei a însemnat enorm pentru filmul românesc. Pe scenă, prezența ei aducea întotdeauna un adevăr puternic, ce însoțea publicul după ce spectacolul s-a terminat.

15
/02
/22

96 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2021, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 16-a ediție a Galei Premiilor Gopo. Cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești va avea loc în luna aprilie.

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.