Remote Control, câştigătorul trofeului Anonimul
https://www.ziarulmetropolis.ro/remote-control-castigatorul-trofeului-anonimul/

Lungmetrajul „Remote Control”, de Byamba Sakhya, a câştigat marele trofeu la cea de-a 11-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, care s-a desfăşurat între 12 şi 17 august, în Bucureşti, la arena Verde Stop şi Cinema Studio.

Un articol de Petre Ivan|18 august 2014

Remote Control este un film din Mongolia, regiunea pe care publicul are rareori ocazia să o vadă în cinematografe, fiind primul lungmetraj al lui Byamba Sakhya şi care oferă o perspectivă specială asupra societăţii mongole contemporane şi a schimbărilor prin care trece.

„Este o mare surpriză pentru mine. Am fost fericit că filmul meu a fost vizionat în România. Mulţumesc mult pentru premiu şi sunteţi un public minunat”, a declarat Byamba Sakhya pe scena festivalului Anonimul.

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune a fost desemnat „Excursie”, în regia lui Adrian Sitaru, iar „Wedding Cake” a fost distins cu premiul pentru cel mai bun scurtmetraj de animaţie.

La rândul său, filmul „The Monk”, de The Maw Naing, a primit premiul special, inaugurat în urmă cu trei ani. Primul film independent din Myanmar din ultimii 50 de ani, „The Monk” este debutul promiţător al regizorului aflat în plină ascensiune The Maw Naing.

La gala de închidere a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, Brigitte Drodtloff a primit premiul Ovidiu Bose Paştină pentru pelicula „Omul”.

A Most Wanted Man, proiectat în avanpremieră

Pe de altă parte, filmul „Vânătoarea de spioni/ A Most Wanted Man”, în care celebrul actor Philip Seymour Hoffman a jucat ultimul său rol principal, a fost proiectat, în avanpremieră, în închiderea evenimentului.

Festivalul Internaţional de Film Independent Anonimul, aflat la cea de-a XI-a ediţie, a fost organizat de Fundaţia Anonimul, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), al Institutului Cultural Român (ICR) şi al Televiziunii Române – coproducător.

Foto cu Remote Control şi Adrian Sitaru

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.