Rezidența FemArt 2021 a anunțat câștigătoarele ediției
https://www.ziarulmetropolis.ro/rezidenta-femart-2021-a-anuntat-castigatoarele-editiei/

Asociaţia Română a Femeilor în Cinema (ARFC) anunţă încheierea Rezidenţei FemArt – Ediţia 2021 şi acordarea celor trei premii oferite în cadrul programului.

Un articol de Petre Ivan|11 octombrie 2021

Juriul format din cineaștii Alina Grigore, Dana Bunescu și Paul Negoescu a desemnat următoarele câștigătoare:

  • Brigitta Kanyaro – Premiul FemArt în valoare de 8.750 lei pentru dezvoltarea proiectului „Catharsis”;
  • Corina Andrian – O bursă tip consultanță pentru dezvoltare scenariu cu Geoffroy Grison, pentru proiectul „Scaunul”;
  • Anelise Sălan – O bursă de participare la o platformă internațională de pitching pentru proiectul „Interzis”.

 

Sunt foarte fericită că am avut această oportunitate de a vedea ce tipuri de proiecte propun tinerele regizoare din România. Am descoperit creatoare și proiecte foarte diverse și foarte interesante și, deși cele mai multe sunt la început, consider că au foarte multe de spus în viitor. Am avut acum ocazia să văd că există cu adevărat în România o tânără generație de femei cineaste în ascensiune. A fost foarte captivant să îmi împărtășesc experiența cu ele și sper că am putut să le aduc ceva în plus în dezvoltarea proiectelor lor – Lucile Hadžihalilović, regizoare, consultantă regie & scenariu și coordonatoare masterclass-uri, FemArt 2021

 Cinci cineaste aflate la început de carieră au participat în perioada 3 – 8 octombrie la Rezidența FemArt 2021, o săptămână intensivă de training și mentorat cu specialiști în domeniu. Tinerele Carina-Gabriela Dașoveanu, Corina Andrian, Brijitta Kanyaro, Monica Elena Pascu și Anelise Sălan au beneficiat de 12 sesiuni aplicate și interactive de lucru, coordonate de nume consacrate din cinematografia internațională și românească, pentru a-și dezvolta scenariile primelor lor filme de lung metraj,  în cadrul unor întâlniri organizate în București, în format fizic sau online.

Acum un an am avut ocazia să particip ca invitată la sesiunea finală de pitching și mi-a plăcut mult proiectul FemArt, așa că m-am bucurat când Anca Damian mi-a propus să să fiu consultantă în cadrul proiectului. S-a întâmplat să lucrez până acum numai cu regizori bărbați și acum, cunoscându-le pe aceste autoare, am realizat că îmi doresc foarte mult să lucrez cu cineaste femei. Începerea acestor conversații cu tinere regizoare reprezintă un pas important pentru mine – Oana Iancu, producătoare, consultantă producție & pitching Femart 2021

Rezidența FemArt 2021 a inclus și o serie de evenimente conexe, precum proiecții de film, studii de caz, prezentări și networking și a fost finalizată cu o sesiune de pitching susținută de cele cinci tinere creatoare.

Rezidentele FemArt 2021 au format un grup divers (au fost regizoare, artiste, monteoze, jurnaliste), dar foarte puternic. Ne-am străduit să le organizăm consultanță specializată atât pe regie, scenariu, producție, pe pitch, masterclass și case study, așa că a fost o săptămână dinamică de lucru, la sfârșitul căreia ele au fost pregătite să își prezine fiecare proiectul în public.

Mulțumim cofinanțatorului AFCN și partenerilor pentru sprijn. Este un proiect pe care îl consider foarte important pentru generația de tinere regizoare din România, pentru că lucrurile trebuie să avanseze în schimbarea raportului femeilor în cinema-ul românesc, atât numeric, cât și calitativ. Este momentul să avem o prezență reală a femeilor în industrie și pentru asta, ele trebuie încurajate. Împreună cu celelalte membre ale board-ului, Anamaria Antoci și Ana Drăghici, ne propunem să dezvoltăm în viitor Rezidența FemArt la nivel european și să demarăm și alte proiecte – Anca Damian, inițiatoarea proiectului și membru al board-ului ARFC.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.