S-au pus în vânzare biletele la Festivalul UNDERCLOUD 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/s-au-pus-in-vanzare-biletele-la-festivalul-undercloud-2016/

Peste 40 de spectacole şi evenimente culturale din ţară şi din străinătate vor atrage, în acest an, publicul iubitor de teatru la Festivalul Internaţional de Teatru Independent UNDERCLOUD. Cea de-a noua ediţie se va desfăşura în perioada 22 – 31 august, în centrul istoric, la ARCUB Gabroveni, o instituţie modernă, dedicată culturii urbane. Biletele pot fi achiziţionate, începând cu 9 august, de pe www.bilete.ro.

Un articol de Petre Ivan|11 august 2016

Zilnic, vor avea loc producții teatrale din România și din alte șase țări, precum și conferințe, spectacole-lectură, spectacole de teatru-dans, expoziții.

Cele zece zile de festival cuprind producții variate, surprinzătoare prin caracterul inovator, îndrăzneț, experimental și care vor mulțumi toate gusturile: de la comedie la teatru filozofic, de la lectură la dans.

Programul va oferi publicului ocazia să cunoască noile direcții înspre care merge teatrul independent, prin secțiunea Concurs, în care participă 12 spectacole.

Cu „Omul-pernă”, al lui Eugen Gyment, vom călători într-un stat totalitar fictiv, în care un scriitor anonim este interogat în legătură cu poveștile lui macabre și asemănările dintre acestea și o serie de crime petrecute în oraș.

In one-woman show-ul Silviei Călin, „Aleargă”, după romanul omonim de Ana Maria Sandu, o vom vedea pe Nicoleta Lefter căutând echilibrul între cuvânt, mișcare și imagine, iar la „Sâmbătă: averse”, vom râde cu personajele colorate ale lui Matei Lucaci-Grunberg, într-o comedie de limbaj și situație.

Ștefan Lupu și „Aglaja” sa, spectacol de teatru-dans adaptat după romanele „De ce fierbe copilul în mămăligă” și „Raftul cu ultimele suflări” de autoarea Veteranyi, ne poartă în lumea unei familii de artiști de circ, cu bucuriile, fricile și angoasele sale.

Iar în „Nesomn”, în coregrafia lui Arcadie Rusu, experimentăm diferitele forme pe care le ia visul și în care noi înșine ne descoperim, mereu, noi valențe.

Actorul Răzvan Vasilescu, invitat special UNDERCLOUD 2016

Prin categoria Invitați din România, publicul va putea să (re)vadă montări de prestigiu, cu artiști deja consacrați, precum one-man show-ul lui Gheorghe Ifrim, „Gigel”, o comedie spumoasă în regia lui Vlad Zamfirescu, în care vorbește despre noi şi despre câteva dintre legendele care ne-au îmbogățit viața în ultima jumătate de secol;

București. Instalație umană”, un spectacol coordonat de Radu Nica, despre Bucureștiul nostru, al tuturor, cu bune și cu rele;

Ziua Necunoștinței”, un concert de poezia urbană, de Alex Ștefănescu, este tot despre Bucureștiul nostru, dar cu o tentă în plus de nostalgie.

Din România, unul dintre invitații speciali este Răzvan Vasilescu, unul dintre cei mai importanți actori români de teatru și cinema, care se alătură pentru prima oară festivalului UNDERCLOUD cu două spectacole incluse în categoria „Invitați din România” ‒ „Creditul”, în regia lui Mihai Constantin, unde joacă alături de Șerban Pavlu, și „Era OK și la 60!”, un one-man show despre micile minuni, plăceri, abandonuri și paradoxuri ale vieții unui om care își descoperă în fiecare zi bucuria de a trăi.

Zeci de alte spectacole, atât din secțiunea „Concurs”, cât și din cea a invitatelor speciale, vor completa UNUNDERCLOUDDERCLOUD 2016, care se ghidează și anul acesta după principiul calității și cel al inovației.

UNDERCLOUD, ajuns la a treia ediție internațională, a extins categoria spectacolelor invitate din străinătate și va prezenta șase montări din Anglia, Franța, Rusia, Republica Moldova, Israel și Grecia:

„The Tragedian”, de la Prodigal Theater din Londra, prezintă povestea legendarului Edmund Keane, „Voix dans le noir”, spectacol de marionete pentru adulți, al lui Eric Deniaud (de la Collectif Kahraba), prezintă personaje grotești, prinse în hățișul absurdității lumii contemporane.

„One Day We Will All Be Happy”, de la Centrul Meyerhold din Moscova, este o introspecție sfâșietoare realizată de două personaje care joacă același rol.

Odată cu „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal” (Teatrul „Eugene Ionesco” din Chișinău) intrăm într-o alegorie a totalitarismului în care nu mai există nici un reper, prin Philoctetes” (Grecia) vorbește despre sistemul politic corupt din Grecia contemporană, dar și despre alienarea spirituală, iar cu spectacolul-dans al trupei din Israel, „Control Freaks & More”, ajungem într-un peisaj oniric.

În plus, două dintre workshopurile programate în festival vor fi ținute chiar de unii dintre artiștii invitați din străinătate: Alister O’Loughlin, de la Prodigal Theatre, și Elena Kovalskaya, director artistic al Centrului Teatral Meyerhold.

Programul complet al festivalului UNDERCLOUD 2016 este disponibil aici.

Biletele pot fi acum achiziționate on-line, iar începând cu 16 august vor fi puse în vânzare și la Casa de Bilete ARCUB-Gabroveni.

Prețul unui bilet este de 35 RON.

Foto: UNDERCLOUD 2016, Razvan Vasilescu – facebook.com/undercloudfestival

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.