„Sound Codes of Romania”, un playlist inedit care aduce împreună tehnologia și tradiția
https://www.ziarulmetropolis.ro/sound-codes-of-romania-un-playlist-inedit-care-aduce-impreuna-tehnologia-si-traditia/

Pentru prima dată în România, o clădire de birouri găzduieşte o experienţă culturală care aduce împreună tehnologia de ultimă generaţie şi elemente tradiţionale româneşti.

Un articol de Liliana Matei|22 ianuarie 2020

Între 21 și 23 ianuarie, în  lobby-ul inteligent al clădirii Globalworth Tower, vor fi expuse covoare tradiționale românești, care vor avea țesut un QR code. Odată scanat, acesta va trimite utilizatorii către un playlist dedicat în aplicația Spotify – Sound Codes of Romania, unde vor putea fi ascultate sunete tradiționale românești, emblematice pentru diferite zone din țară: Cobza din Moldova, Buciumul din Bucovina, Păsările din Delta Dunării, Mocănița din Maramureș, Moara din Dobrogea și Toaca din Neamț. Sound Codes of România este un proiect care redă, într-un mod inedit, atmosfera identității naționale.

Pentru o experiență 100% autentică, Globalworth are și un invitat special. Un meșteșugar popular din Râmnicu Vâlcea va țese, în timp real, pe parcursul celor 3 zile, un covor tradițional românesc. Întregul proces al acestui meșteșug va putea fi admirat de toți cei care vor vizita lobby-ul Globalworth Tower din București.

Prin această inițiativă, Globalworth își propune să aducă în prim plan rolul pozitiv al tehnologiei, inclusiv în contextul sentimentului de identitate culturală.

„Acest proiect s-a născut din dorința noastră de a aniversa 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor Române, într-un mod inedit pentru generația de astăzi, consumatoare de muzică și tehnologie. Zilnic, peste 100.000 de vizitatori calcă pragul clădirilor noastre. Peste jumătate dintre aceștia sunt mileniali, generația cea mai activă social, care trăiește pentru experiențe necondiționate de timp și de spațiu. Fiind atenți la preocupările și starea de bine a celor care își petrec timpul în clădirile noastre, am ajuns să realizăm un proiect care, prin intermediul tehnologiei, conectează generația de astăzi cu elemente care definesc patrimoniul nostru cultural”, spune Georgiana Oltenescu, Head of Marketing & Communication Globalworth.

La începutul anului trecut, Globalworth a lansat Globalworth District, primul cartier art& tech din România, care își propune să promoveze tânăra generație de artiști români și să aducă evenimentele culturale mai aproape de comunitate. Aceasta inițiativă transformă clădirile de birouri în spații neconvenționale care găzduiesc și susțin arta și tehnologia. De-a lungul anului, Globalworth District a găzduit festivaluri de artă vizuală, instalații interactive, inovații tehnologice și concerte live în clădirile de birouri.

Globalworth este o companie imobiliară listată la Bursa de Valori de la Londra, care activează în România și Polonia, unde a devenit principalul investitor pe piața imobiliară din cele două țări. În Polonia, compania deține participația majoritară în Globalworth Polonia, un investitor care activează pe piața poloneză de real estate, listat la Bursa de Valori din Varșovia. Globalworth dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și în sectorul de logistică/industrie ușoară, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de peste 170 de profesioniști în România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Peste 90% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 500 de companii naționale și multinaționale.

03
/08
/18

Veniţi pe 10 august la “concert”? La care concert - vor întreba cei care se vor uita la fotografia de mai jos, ce pare a fi realizată în timpul unui astfel de show muzical, pe un mare stadion al lumii.

03
/08
/18

CRONICĂ DE FILM Cunoscut pentru scurtmetrajul „O zi bună de plajă”, premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2008, şi pentru lungmetrajul de debut „Lupu” (2013), regizorul Bogdan Mustaţă revine cu un film cvasi-experimental de o oră, realizat în 3D, „My Life Rehearsed In One Leg”.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

30
/07
/18

Expoziţia dedicată de muzeul Luvru pictorului Eugène Delacroix a fost, cu peste jumătate de milion de vizitatori, cea mai frecventată din istoria muzeului francez. „Delacroix 1798 - 1863” va fi deschisă, începând cu luna septembrie, la Metropolitan Museum of Art din New York. La Paris, aceasta a fost vizitată, în medie, de 5.100 de persoane zilnic, timp de patru luni.

27
/07
/18

Programul spectacolelor B-FIT in the Street! din perioada 28-29 iulie, al treilea weekend de festival, este format dintr-o selecţie de producţii româneşti, un spectacol nocturn din Spania şi o instalaţie interactivă din Danemarca, potrivit organizatorilor. Festivalul aduce, în perioada 13 iulie - 5 august, la Bucureşti peste 400 de artişti internaţionali şi peste 40 de spectacole cu sute de reprezentaţii.

19
/07
/18

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

18
/07
/18

Prima fotografie publicată vreodată pe Internet este o imagine prelucrată în Photoshop a formației Les Horrible Cernettes, o trupă de muzică pop alcătuit din angajate ale Centrul European de Cercetări Nucleare din Geneva (CERN). Fotografia a fost realizată pe 18 iulie 1992 de către Tim Berners-Lee, unul dintre părinții internetului.

17
/07
/18

Organizat pe parcursul întregii luni iulie, în perioada 1-31, Festivalul Gion Matsuri este cel mai spectaculos eveniment organizat de templul Yasaka din vechiul oraș Kyoto. Festivalul culminează la 17 iulie cu o paradă impresionantă (Yamaboko-junko) de care alegorice “hoko” și „yama”.