Spectacolul „Portretul Doamnei T”, cu Olga Tudorache, a fost amânat
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-portretul-doamnei-t-cu-olga-tudorache-a-fost-amanat/

Spectacolul „Portretul Doamnei T”, cu Olga Tudorache în rolul principal, programat să aibă loc pe 23 noiembrie, la Sala Palatului din Capitală, s-a amânat din cauza stării de sănătate a actriţei. Contactaţi de Mediafax, organizatorii au precizat că actriţa a amânat apariţia în spectacolul de pe 23 noiembrie la recomandarea medicilor, care au considerat că aceasta […]

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2012

Spectacolul „Portretul Doamnei T”, cu Olga Tudorache în rolul principal, programat să aibă loc pe 23 noiembrie, la Sala Palatului din Capitală, s-a amânat din cauza stării de sănătate a actriţei.

Contactaţi de Mediafax, organizatorii au precizat că actriţa a amânat apariţia în spectacolul de pe 23 noiembrie la recomandarea medicilor, care au considerat că aceasta nu s-a recuperat suficient în urma accidentului vascular cerebral suferit pe 1 aprilie anul acesta.

„Organizatorii regretă situaţia creată şi îi asigură pe toţi cei care şi-au achiziţionat bilete că îşi pot recupera contravaloarea acestora din locaţiile de unde le-au procurat”, se precizează în document.

 Olga Tudorache urma să revină pe scena Sălii Palatului într-un spectacol omagial, care ar fi trebuit să marcheze aniversarea unei cariere excepţionale a unei actriţe devenite legendă – „Olga Tudorache – 60 de ani de teatru şi film”.

Tot din motive de sănătate, actriţa a amânat şi spectacolul „Portretul Doamnei T” pe care urma să îl susţină pe 30 aprilie, la Teatrul Naţional de Operetă din Capitală.

Olga Tudorache a fost internată pe 1 aprilie la Spitalul Elias din Capitală, după ce, în aceeaşi seară, i s-a făcut rău pe scena Teatrului Metropolis, unde juca în spectacolul „Peşte cu mazăre”. Actriţa a fost internată cu suspiciunea de accident vascular cerebral şi diagnosticată cu tulburare ischemică tranzitorie, apărută pe fondul unor suferinţe cronice existente, starea ei ameliorându-se ulterior.

Născută pe 11 octombrie 1929, Olga Tudorache are o carieră în teatru de peste 50 de ani. În toamna anului 1951, aceasta a fost angajatǎ la Teatrul Tineretului din Bucureşti, unde şi-a desfăşurat activitatea neîntrerupt, până în anul 1966, când instituţia a fuzionat cu Teatrul Nottara. S-a angajat la Teatrul Mic, unde a lucrat până în 1978. Din 1976, ea a fost conferenţiar universitar la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L.Caragiale”, la catedra de actorie. A avut şase promoţii de actori, până la pensionare (1997), iar retragerea efectivă din învăţământ a avut loc în anul 2000.

Pe scena Naţionalului bucureştean, Olga Tudorache şi-a făcut o revenire spectaculoasă, în 1997, cu spectacolul „Regina mamă” de Manlio Santanelli. De asemenea, spectatorii au admirat-o, în rolul Emilia din „Cimitirul păsărilor” de Antonio Gala, la Teatrul Mic. În plus, în noiembrie 2005 Olga Tudorache a apărut în faţa publicului la Theatrum Mundi – care a devenit în 1 noiembrie 2007 Teatrul Metropolis – într-o dublă ipostază: de regizor şi interpret al spectacolului „Peşte cu mazăre”.

A primit mai multe premii ale Uniunii Teatrale din România (UNITER): premiul pentru întreaga activitate (1995), premiul pentru cea mai bună actriţă, pentru rolul din spectacolul „Regina Mamă”, de Manlio Santanelli (martie, 1999), diploma de popularitate (2002).

În martie 2006, actriţa Olga Tudorache a fost decorată de preşedintele Traian Băsescu cu Ordinul naţional „Serviciul Credincios” în grad de Mare Cruce.

 Sursa: Mediafax
06
/01
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub în cadrul omnibusului „Scurt/4: Istorii de inimă neagră” (2014), scurtmetrajul „Trece și prin perete” este o capodoperă în care Radu Jude, inspirându-se narativ dintr-o povestire, „În magazie”, a lui Cehov, comprimă o serie de idei extrem de ofertante.

06
/01
/17

Astăzi, moda cu „imaginea celuilalt” pare să fi apus pentru Bucureşti. Străinii vin şi pleacă, fără a lăsa mărturii despre oraş. Altădată, călătorii scriau pagini întregi, de cele mai multe ori pe un ton admirativ, flatant. Iată câteva mostre!

06
/01
/17

Cu ocazia Zilei Culturii Naționale și ca parte a strategiei Institutului Cultural Român de celebrare a Centenarului Lipatti în anul 2017, duminică, 15 ianuarie 2017, ora 19.00, la Studioul de Concerte „Mihail Jora" – Sala Radio din București va avea loc concertul aniversar „Lipatti 100” susținut de Orchestra Natională Radio, sub bagheta dirijorului Cristian Oroșanu, alături de soprana Teodora Gheorghiu și de pianiștii Sergiu Tuhuţiu și Matei Rogoz.

06
/01
/17

Asociația Culturală Control N – partener LIM – Less is More | platformă europeană de dezvoltare de scenarii pentru filme cu buget redus – anunță ultimele zile de înscrieri pentru prima ediție a proiectului, ce urmează să se desfășoare în 2017, în trei țări diferite din Europa.

05
/01
/17

Se joacă de curând în București, într-un nou spațiu cultural, Apollo 111, deschis în fostul Palat Universul, se joacă, așadar „Ali: Frica mănâncă sufletul”, în regia lui Radu Jude.

05
/01
/17

În regia lui David Frankel, laureat al premiului Oscar, filmul „Collateral Beauty: A doua șansă” se mândrește cu o distribuție de cinci stele, din care fac parte Will Smith, Edward Norton, Keira Knightley, Michael Peña, Naomie Harris, Jacob Latimore, precum şi două actrițe premiate la Oscar: Kate Winslet şi Helen Mirren.

29
/12
/16

De sute de ani, odată cu intrarea în post, lumea românească intră într-o stare de înfrigurată aşteptare a şirului de sărbători ce durează până la Sf. Ion. Domnii fanarioţi, aflaţi pe tronurile de la Iaşi şi Bucureşti din 1711 (1716), până în 1821, au adus un plus de culoare ce aminteşţte, în mic, fastul Curţii imperiale bizantine.

26
/12
/16

Corul Armatei Roșii, al cărui director și 60 de membri se aflau la bordul avionului care s-a prăbușit duminică în Marea Neagră, reprezintă un simbol al Rusiei aplaudat pretutindeni, chiar și în zonele de conflict. Repertoriul său include astăzi mai mult de 2.000 de opere, de la cântece folclorice sau care glorifică URSS la muzica sacră, trecând prin cele mai mari hituri moderne internaționale, pe care le interpretează cu voci puternice, însoțite de coregrafii acrobatice.