Sunt un orb, varianta cu “lovituri de teatru” – Mălăele ocupă Patria, pe 1 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/sunt-un-orb-varianta-cu-multe-lovituri-de-teatru-malaele-ocupa-patria-pe-1-aprilie/

Farseur din vocaţie, cu şarm, inteligenţă şi umor, Horaţiu Mălăele va face o demonstraţie de virtuozitate pe 1 aprilie, pe scena Cinematografului Patria din Bucureşti, într-o ediţie specială a spectacolului Sunt un orb, varianta cu multe “lovituri de teatru”, aşa cum trebuie să fie un bun show de improvizaţie. Ca bonus, Mălăele aduce cu el şi ultimul său film, Funeralii fericite.

Un articol de Petre Ivan|3 martie 2014

Farseur din vocație, Horaţiu Mălăele va face o demonstrație de virtuozitate pe 1 aprilie, pe scena Cinematografului Patria din București, într-o ediție specială a spectacolului Sunt un orb, varianta cu multe “lovituri de teatru”. Ca bonus, Mălăele aduce cu el Funeraliile fericite, ultumul său film.

Probabil cel mai bun produs al teatrului românesc din ultimii 20 de ani – așa cum îl descrie Ion Caramitru, Horațiu Mălăele este într-o perpetuă căutare și de aceea niciuna dintre aparițiile sale pe scenă nu este similară cu precedenta.

Pentru această variantă a spectacolului “Sunt un Orb”, maestrul trasului pe sfoară, al ironiei și al hazului ascuțit își ia ca aliat fie umorul irezistibil al insinuantului Brumaru, fie înțelesurile subtile ale lui Marin Sorescu sau vibrațiile delicate ale boemului Nichita.

Acestea sunt doar câteva dintre promisiunile unui spectacol de gală, în cursul căruia poeti atât de diferiți ca stil sau gândire, vor fi deslușiți, cu naturalețe și în cheie proprie, de geniul comic Horațiu Mălăele.

Sunt un orb

Exersat în farse fie pe cont propriu, fie luând lecții de la mari maeștri ai genului, cum ar fi Eugene Ionesco, Horațiu Mălăele, jongler consacrat în zona emoțiilor, își va dubla lecția de păcăleli în versuri cu un dar – cel de-al doilea film pe care îl semnează ca regizor.

Nu-i nicio păcăleală! Hohote de râs, răsturnări de situație, intrigi neașteptate și bancuri absurde, spectacolul de 1 aprilie se va încheia, perfect coerent, într-o lume stranie, populată de personaje cel puțin ciudate.

Eroii din “Funeralii fericite” se decurcă cum pot în universul lor bizar, unul îşi pierde capul când aude de Revoluţia Franceză, altul a văzut Basic Instinct de atâtea ori, încât îi cunoaşte toate dedesubturile lui Sharon Stone, apar instalatori polonezi, ruşi beţivani, chinezi suicidari şi ghicitoare exotice, iar printre ei se insinuează, cuminte şi aşezat, un produs al Carpatiei predecembriste.

Sunt un orb va fi urmat de Funeralii fericite, în showul special pregătit de Mălăele pe 1 aprilie

Pentru mulți este unul dintre cele mai bune filme românești ale anului trecut, o comedie neagră cu foarte multe momente de excelență în actorie, pentru care însuși Horațiu Mălăele face un rol remarcabil.

Umorul, uneori cu nuanțe macabre și adesea absurd, abundă, muzica lui Vladimir Cosma acompaniază excelent povești incredibile, puse în cuvinte de scenaristul Povestea recompune cu mult umor o lume Filmul “Funeralii fericite” va încheia, în hohote de râs, o seară începută în versuri ascuțite, ironii și farse, dar fără nicio păcăleală de 1 aprilie!

Aplaudat întotdeauna în acest extraordinar spectacol, Horațiu Mălăele a gândit în stil propriu o ediție cu păcăleli și farse a unui show presarat cu versuri, reprize de teatru și multă, multă improvizație.

Spectacolul va avea loc pe 1 aprilie, de la ora 19.00, la Sala Patria din București.

Foto cu Sunt un orb şi Horaţiu Mălăele – Cinemagia

28
/01
/21

Timișoara la cutie – Cetate reproduce o felie din cartierul Cetate, centru istoric și principal pol de atracție turistică al orașului, aducând la viață 5 din clădirile emblematice ale orașului, într-un format de miniaturi, puzzle și cărți poștale. Cutia oferă copiilor șansa de a cunoaște mai bine orașul Timișoara prin joacă, învățând despre arhitectura și istoria acestuia iar adulţilor ocazia de a se (re)îndrăgosti de oraş privindu-l cu ochi de turist.

28
/01
/21

Trio Affresco este alcătuit din flautistul Ion Bogdan Ștefănescu, solist al Filarmonicii „George Enescu“, violonistul și compozitorul Vlad Maistorovici, câștigător al concursului „George Enescu“ ediția 2001, custode al viorii Nicolò Gagliano din 1751, proprietate a Rațiu Family Charitable Foundation și pianista Diana Ionescu, câștigătoare a Concursului Internațional „George Enescu“, ediția 2001.

28
/01
/21

Joi, 28 ianuarie, de la ora 19.00, în cadrul stagiunii online a Filarmonicii „George Enescu”, va fi difuzată o înregistrare din 2018, în care Orchestra simfonică, condusă de regretatul dirijor Camil Marinescu, a interpretat Concertul pentru vioară, flaut şi orchestră de coarde semnat de Johann Sebastian Bach și Plastic - Rock Concerto de Dan Dediu. Ambele lucrări i-au avut solişti pe flautistul Ion Bogdan Ştefănescu şi pe violonistul Gabriel Voicu. În partea a doua a evenimentului, ansamblul a prezentat Simfonia nr. 9 de Franz Schubert.

28
/01
/21

Teatrul Odeon își redeschide porțile publicului în Sala Majestic, duminică, 31 ianuarie, ora 19:00, cu prima premieră a anului 2021, spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf?” de Edward Albee, traducerea Ionuț Grama, regia Alexandru Mâzgăreanu, decor Andrada Chiriac, costume Alexandra Mâzgăreanu, muzica Alexandru Suciu, cu: Carmen Tănase, Adrian Titieni, Ioana Mărcoiu, Silvian Vâlcu.

28
/01
/21

Între închideri și redeschideri (cine știe până când) de teatre, între chinuitor dor de teatru dar și mai chinuitoarea situație dificilă a multor actori și profesioniști din domeniul cultural, ne-am gândit să vă oferim câteva gânduri și realiste dar și „întremătoare” pentru minte și suflet de la 5 actori pe care i-ați văzut (și sperăm să îi mai vedeți) în spectacolele Teatrului Metropolis.

28
/01
/21

Născut pe 28 ianuarie 1936, scriitorul albanez Ismail Kadare împlinește astăzi 85 de ani, ocazie cu care vă oferim un amplu fragment din cea mai nouă carte a sa disponibilă în limba română – volumul de memorii „Dimineți la Café Rostand” (Editura Humanitas Fiction, 2021, colecția „Raftul Denisei”, traducere de Marius Dobrescu).

27
/01
/21

Cu prilejul celei de-a șaptea ediții TIC PITIC – Zilele Small Size, un eveniment care celebrează teatrul pentru cei mai mici spectatori (copiii între 6 luni și 6 ani), Teatrul Ion Creangă organizează „Întâlnirea #online: Efectele pandemiei asupra copiilor” – o dezbatere adresată tuturor părinților interesați să descopere cum pot gestiona mai bine impactul negativ al tensiunilor și incertitudinilor care i-au afectat pe cei mici în perioada pandemiei.

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.