Tarelkin, o comedie inventivă şi surprinzătoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/tarelkin-o-comedie-inventiva-si-surprinzatoare/

Tarelkin, o comedie în două acte, se reia luna aceasta – la cererea publicului – la Teatrul Metropolis. Prima reprezentaţie este programată pe 18 ianuarie, de la ora 19.00, cu George Ivaşcu şi cu Doru Ana în rolurile principale.

Un articol de Ziarul Metropolis|17 ianuarie 2014

„Tarelkin“, o comedie în două acte, se reia luna aceasta – la cererea publicului – la Teatrul Metropolis. Prima reprezentaţie este programată pe 18 ianuarie, de la ora 19.00, cu George Ivaşcu şi cu Doru Ana în rolurile principale.

„Spectacolul «Tarelkin» regizat la Teatrul Metropolis de Gelu Colceag este ceea ce în mod tradițional se numeste «o lecție de actorie»”, nota criticul de teatru Cristina Modreanu, în Ziarul Financiar. „George Ivașcu, Doru Ana, Radu Gabriel și Gelu Colceag au pregătit generații întregi de actori, continuând între timp să păstreze legăturile cu scena, ca practicieni – combinație ce dă întotdeauna cele mai bune rezultate. În «Tarelkin», ei se întâlnesc pe aceeași scenă generând o comedie în cel mai adevărat și mai deplin sens al cuvântului – surprinzătoare, inventivă, dinamică și plină de cheful de joc al celor implicați.”

Un decor minimalist și versatil, făcut din scânduri. O muzică viscerală, ca respirația unui dragon adormit. Începe spectacolul: Un bărbat încearcă să-l mituiască pe generalul Varravin (Doru Ana), care scrie la biroul lui. Varravin spune că nu poate accepta o sumă așa de mică, dar asistentul lui, Tarelkin (George Ivașcu), îl convinge s-o ia, cu gândul la comisionul pe care urmează să-l încaseze. Ambii bărbați sunt trași în piept de general, iar Tarelkin, inventiv, își înscenează moartea și plănuiește să scoată bani de la fostul șef, prin șantaj.

tarelkin

George Ivaşcu interpretează personajul principal – Tarelkin

Urmează deghizarea lui Tarelkin (George Ivașcu) în bătrânul Kopîlov, care-i induce în eroare pe polițiști. Apoi și cea a lui Varravin într-un creditor evreu. Accentele comice devin ridicole: Tarelkin/Kopîlov este considerat vampir și arestat. Spectacolul devine o satiră la adresa birocrației și a unui sistem polițienesc nătâng. Aici se termină partea întâi… Partea a doua e și mai și.

„George Ivașcu face din rolul lui Tarelkin o creație care îl așază în rândul celor mai buni actori comici de la noi – acolo unde s-a mai calificat și cu alte roluri de-a lungul timpului -, iar agilitatea cu care schimbă travesti-urile, trecând de la o vârstă la alta și învățându-și iubita cum să facă, la rândul ei, un «rol de compoziție», devenind dintr-o tinerică o babă uitată de Dumnezeu pe lume – sunt părți ale lecției de actorie de care vorbeam mai devreme”, nota Cristina Modreanu, în cronica publicată de Ziarul Financiar.

Foto din spectacolul Tarelkin – arhivă Teatrul Metropolis

06
/09
/14

Teatrul Nottara pregăteşte pentru noua stagiune, premiere ale unor regizori de succes, ediţia a doua a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, expoziţii, aniversări şi alte evenimente inedite. O parte dintre producţiile teatrului vor participa în acest an, la festivaluri în ţară sau vor avea turnee în străinătate. 

06
/09
/14

Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural Palatele Brâncovenești, Asociaţia Culturală “Pro Valores” și Radio România Cultural vă invită în perioada 4 – 12 octombrie 2014, la un regal poetico – muzical.

05
/09
/14

Radio România Muzical şi Ministerul Educaţiei Naţionale au semnat un protocol de colaborare în cadrul căruia proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică" devine program naţional în şcoli, începând cu anul şcolar 2014-2015.

05
/09
/14

A mai rămas o zi până la startul primei ediții a Festivalului de Artă și Cultură Urbană Creative Fest. În primul weekend al toamnei, între 16:00- 23:00, în Parcul Tineretului (Aleea Centrală), bucureșteni de toate vârstele sunt invitați să celebreze creativitatea alături de unii dintre cei mai talentați artiști.

05
/09
/14

CRONICĂ DE FILM Adaptare a celebrei nuvele a lui Panait Istrati, „Kyra Kyralina” este reconfirmarea epuizării ca regizor a lui Dan Pița, în pofida insistenței sale de a dovedi contrariul. Un film livresc, fără suflu și departe de a reda pasiunile ucigătoare care domină povestea din sursa literară de inspirație.