Pelicula „Tata mută munții”, în premieră mondială la Shanghai, cel mai important festival de film din Asia
https://www.ziarulmetropolis.ro/tata-muta-muntii-in-premiera-mondiala-la-shanghai-cel-mai-important-festival-de-film-din-asia/

Tata mută munţii, cel de-al doilea film de lung metraj regizat de Daniel Sandu, a fost selecţionat şi va participa în competiţia celei de-a 24 ediţie a Festivalului de Film de la Shanghai, desfăşurată între 11 şi 20 iunie.

Un articol de Liliana Matei|7 iunie 2021

Filmul este inspirat de o întâmplare adevarată și spune o poveste despre vinovăție și dragoste, despre echitate și compromisuri, despre lupta unui tată în încercarea de a-și salva fiul.
Adrian Titieni interpretează rolul principal. Scenariul și regia sunt semnate de Daniel Sandu, imaginea de Tudor Vladimir Panduru, scenografia de Simona Pădurețu, montajul aparține lui Mircea Olteanu iar producător executiv este Tudor Reu. Muzica este semnată de un compozitor de origine română, rezident în Los Angeles, Petre Ioan Bog. Celelalte roluri principale au fost interpretate de Valeriu Andriuță (După Dealuri), Judith State (Sieranevada), Tudor Smoleanu (Bacalaureat), Elena Purea și Radu Botar (Cardinalul).

Tata mută munții este produs de către Mobra Films cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, în coproducție cu Film i Väst, Filmgate Films, Studioul Cinematografic al Ministerului Culturii, Mindset Productions și Televiziunea Română.

Daniel Sandu: “Eu cred într-un cinematograf, să-i zicem ‘maximalist’, pentru public – și încerc cu fiecare film să spun o poveste care să țină spectatorii cu sufletul la gură, să construiesc personaje puternice și atașante. Mă bucură că filmul va avea premiera în țara care a devenit cea mai importantă piață de film din lume și sper ca și spectatorii din România să primească filmul cât mai bine, așa cum au făcut-o, de altfel, și cu primul meu lung metraj Un pas în urma serafimilor – filmul pentru care am primit 8 premii Gopo, inclusiv cel pentru cel mai bun film și regizor.”

 

În urmă cu doi ani, piața de film din China a depășit-o pe cea americană, valoarea totală a încasărilor ajungând la impresionanta sumă de  64 milioane de yuani, circa 9 miliarde de dolari. Numărul de cinematografe din China a crescut de 20 de ori în ultimii 15 ani, depășind astăzi 75 000 de ecrane și transformând China în cea mai mare piață de film din lume. Totodată, notorietatea festivalurilor de film din China a explodat iar festivalul din Shanghai a fost promovat de către federația internațională FIAPF în categoria A, primind vizita unor mari vedete internaționale, precum regizorii Emir Kusturica și Nuri Bilge Ceylan, delegatul general al festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux sau actrița franceză lsabelle Huppert, găzduind totodată, în premieră, și The Chinese Widow, primul film chinez realizat de către un câștigător de Palme d’Or, Bille August. Festivalul derulează în paralel o piață de film, este competitiv și acordă premiile pentru cel mai bun film (Golden Goblet – Pocalul de aur), pentru cel mai bun regizor, scenariu, imagine precum și premii de interpretare. La ediția de anul trecut s-au înscris în preselecție peste 3500 de filme din peste 100 de țări.

Un pas în urma serafimilor, primul film de lung metraj regizat de Daniel Sandu, a fost vizionat de peste patruzeci de mii de spectatori în cinematografele din România, fiind apoi în topul vizionărilor și pe platforma de streaming video HBO GO, în vreme ce scurt metrajele sale, Cai Putere și Numărătoare manuală au fost selecționate în numeroase festivaluri internaționale.
După debutul în lung metraj de ficțiune, Daniel Sandu a realizat pentru HBO miniseria Bani negri (pentru zile albe).

Producția filmului Tata Mută Munții a durat trei ani, fiind necesare condiții prielnice de filmare cu zapadă, ninsoare, viscol și presupunând filmări montane dificile la mari altitudini, realizate din dronă sau elicopter. Filmările s-au derulat în principal la Bușteni și în Munții Bucegi la începutul anului 2020 și au fost oprite de starea de urgență generată de pandemia de coronavirus.

În România, filmul va fi distribuit în cursul acestei veri de către Voodoo Films. Mai multe informații despre programarea filmului în sălile din România vor fi făcute publice în curând. Mai multe detalii găsiți pe site-ul distribuitorului, voodoofilms.ro și pe paginile de Facebook și Instagram.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.