Teatru cu parfum hollywoodian
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatru-cu-parfum-hollywoodian/

Cu un text scris de celebra scenaristă de la Hollywood, Nora Ephron, regizorul şi actorul Emil Hoştină, cunoscut pentru rolurile sale ca actor din filmele ”Harry Potter and the Deathly Hallows” sau ”The Imaginarium of Doctor Parnassus”, prezintă la ARCUB spectacolul de teatru „Am iubit, am purtat, am pierdut”, singura montare în România a piesei „Love, Lost, and What I Wore”.

Un articol de Petre Ivan|31 ianuarie 2018

Premiera spectacolului de teatru „Am iubit, am purtat, am pierdut” a avut loc în luna decembrie 2015 la ARCUB, și înregistrează un mare succes în rândul iubitorilor de spectacole de teatru.

După numeroase reprezentații jucate cu casa închisă, producția va putea fi vizionată pe 4 și 18 februarie, de la ora 20:00, la Sala Mare ARCUB, din strada Lipscani 84 – 90.

Actrițele din distribuție, Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare și Ioana Abur vor putea fi admirate și aplaudate la scenă deschisă pentru interpretarea magistrală a celor cinci personaje.

Versiunea românească, pusă în scenă de Emil Hoștină, prezintă o colecție intimă de povești feminine ce vorbesc despre trădări, rochii, tocuri, relația mama-fiică, rujuri roșii, cămăși și regăsiri.

Piesa „Love, Lost, and What I Wore” a fost jucată cu succes pe marile scene din Broadway, Los Angeles, Toronto, Buenos Aires, Sidney, Capetown și Manila. O piesă despre universul intim al garderobei emoționale feminine, care a câștigat premiul Drama Desk Award pentru experiența teatrală unică și premiul publicului pentru cea mai bună premieră în teatru, „Love, Lost, and What I Wore” este scrisă de autoarea scenariilor „Când Harry a întâlnit-o pe Sally” și „Nopți albe în Seattle”, jurnalista, romanciera, scenarista și producătoarea de film Nora Ephron, nominalizată la premiile Oscar și câștigătoare a premiului BAFTA.

Am iubit, am purtat, am pierdut vorbește despre feminitate și ce înseamnă ea de-a lungul vieții, cum o manifestăm și cum o căutăm sau o respingem. […] (sub25, Irisz Kovacs).

Am iubit, am purtat, am pierdut – info

Adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron

Traducere: Bianca Oana

Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur

Regia: Emil Hoștină

Coregrafia: Florin Fieroiu

Costume: Cristina Milea

Durată spectacol: 1h30 min

”Am iubit, am purtat, am pierdut” a avut premiera în decembrie 2015 și face parte din stagiunea de teatru de la ARCUB, alături de spectacolele: Artists Talk (regia Gianina Cărbunariu), Idolul și Ion Anapoda (regia Mariana Cămărășan), Plastic (regia Theodor-Cristian Popescu), Însemnările unui nebun (regia Felix Alexa), Schneider & Schuster (regia Lucian Pavel), București. Instalație umană, Barajul (regia Andreea Vulpe), Obsesii (regiaYannis Paraskevopoulos).

Biletele pot fi achiziţionate online de pe http://arcub.ro/bilete-online/ și http://bilet.ro/ sau de la casa de bilete de la sediul ARCUB, Strada Lipscani, nr. 84-90.

Prețuri: 35 lei (Categoria I). Elevii, studenţii și pensionarii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 25 lei (Categoria II).

Foto: Teatru cu parfum hollywoodian, „Am iubit, am purtat, am pierdut” – facebook

06
/03
/14

The Broken Circle Breakdown / Paradisul spulberat, drama musical în regia lui Felix Van Groeningen, cu Veerle Baetens şi Johan Heldenbergh, va avea premiera în România vinerea aceasta, 7 martie. Filmul a fost nominalizat la Oscar 2014 pentru “Cel mai bun film străin” şi a fost premiat deja vineri seară la César 2014, în cadrul aceleiaşi secţiuni.

05
/03
/14

ŞTIAŢI CĂ într-o zi de 5 martie a încetat din viaţă scriitoarea Hortensia Papadat Bengescu (Concert din muzică de Bach, Straina etc)? Căsătorindu-se la numai 20 de ani, universul casnic îi părea carceral nu atât din pricina celor cinci copii, cât mai ales a unui soţ care nu-i putea aprecia înclinaţiile literare. În puţinul timp liber, Hortensiei Papadat Bengescu purta corespondenţe cu numeroase personalităţi ale vremii. Într-una dinstre scrisori, îi mărturiesea lui Garabet Ibrăilean temerile cu privire la valoarea textelor pe care le scrie: "O oglindă, cred eu, nu e ceva adânc, e o muchie de răsfrângeri trecătoare. Eu simt, nu calculez, atmosfera unei scrieri, ca şi a unui loc, de aceea probabil nu m-am dat lafund, instinctiv, nu am calculat, nici nu am zburat prea sus. Cu ea, ca şi cu celelalte, am trecut prin fazele mele obicinuite şi singurele în care mă decid să scriu. Am scris în «căldură», apoi am crezut că nu e tocmai rău ce am făcut, pe urma nu am mai deosebit nimic, apoi am socotit că e mai puţin ca nimic, că e prost, neînsemnat, şi acum nu-mi dau seama şi aştept să văd ce credeţi fără înconjur".

05
/03
/14

Marele premiu al Galei Mediafax 2014- Gala valorilor, a fost acordat actorului Radu Beligan, printre laureaţi numărându-se coregraful Gigi Căciuleanu, medicii Radu Zamfir, Valentin Calu şi Cătălin Pivniceru, reprezentanţi ai moţilor care i-au salvat pe aceştia în urma accidentul aviatic din Apuseni.

04
/03
/14

Pe 4 aprilie, la doar o lună de la gala premiilor Oscar, Festivalul Internațional de Film NexT (3 – 7 aprilie) își așteaptă spectatorii la o seară cu filme de Oscar și covor roșu, la CinemaPRO din București, la ora 21.00. Oscars Night aduce, în premieră, cele cinci filme nominalizate la trofeul pentru Cel mai bun scurtmetraj, inclusiv câștigătorul categoriei, emoționantul Helium, în regia lui Anders Walter.

04
/03
/14

„Simfoniile mele reprezintă conţinutul întregii mele vieţi; am cuprins în ele toată experienţa şi suferinţă mea”, spunea unul dintre marii compozitori ai tuturor timpurilor, Gustav Mahler. Vineri, 7 martie, de la ora 19.00, la Sala Radio, publicul bucureştean va putea asculta simfonia a II-a de Mahler, a căărei premieră a avut loc în 1895, la Berlin, la pupitrul celebrei orchestre a Filarmonicii din Berlin aflându-se compozitorul însuşi.

03
/03
/14

E probabil să îl știți pe Ovidiu Niculescu din filmele de cinema. El este chelnerul din „Filantropica”, este „Leon” din „Restul e tăcere”. Îi place lui Nae Caranfil să-l bage în filme, și dacă nici Nae nu știe actorii, nimeni nu-i mai știe. E bun Ovidiu Niculescu. Dacă acceptați paradoxul, este poate prea bun. O să explic.