Teatrul Nottara promovează dramaturgia română contemporană
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-nottara-promoveaza-dramaturgia-romana-contemporana/

Teatrul Nottara a organizat, simultan, două evenimente prin care a promovat autorii români contemporani, atât din tânăra generaţie, cât şi din generaţia confirmată înainte de ’89.

Un articol de Petre Ivan|29 martie 2016

Publicul a avut de ales între premiera spectacolului „Efecte colaterale” de Alexandru Popa, regia: Vlad Zamfirescu, găzduită de Teatrul Bulandra, şi reprezentaţia avută cu „Aprilie, dimineaţa” de Mihai Ispirescu, regia: Diana Lupescu, la Palatul Cotroceni.

Nu a fost o alegere uşoară, mai ales că ambele spectacole au avut loc în prezenţa autorilor, iar sălile au fosTeatrul Nottara t pline.

„Aprilie, dimineaţa” a fost cel de-al doilea spectacol susţinut de Teatrul Nottara pe scena sălii de spectacole a Palatului Cotroceni şi primul la care s-au pus în vânzare bilete.

Seara a fost deschisă de Marinela Ţepuş, managerul Teatrul Nottara, care a mulţumit Instituției Prezidenţiale pentru găzduire, şi de Consilierul Prezidenţial Sergiu Radu, care Teatrul Nottara a subliniat faptul că susţinerea Teatrului Nottara în această perioadă reprezintă o prioritate pentru instituţia pe care o reprezintă.

Cel de-al doilea eveniment al serii, premiera spectacolului „Efecte colaterale”, a adus pe aceeaşi scenă mari nume din trei generaţii din actori.

Gheorghe Ifrim, Vlad Zamfirescu, Alexandru Repan, Dan Bordeianu, Nadiana Sălăgean, Luminiţa Erga, Diana Roman, Ioana Calotă  au interpretat cu mult talent rolurile din Efecte colaterale.

Foto: Teatrul Nottara, „Efecte colaterale” „Aprilie, dimineaţa”  – Maria Stefanescu, Ciprian Duica

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.

01
/12
/13

Napasta, spectacol de succes al Teatrului Național din Bucureşti, se va muta în eleganta și spațioasa Sală Studio, începând cu reprezentațiile din 7 și 8 decembrie 2013, beneficiind cu această ocazie de o audiență mult sporită.

01
/12
/13

„Pentru noi, actorii, demarcația dintre generaţii este foarte, foarte vagă”, spunea Aura Buzescu, în anul 1964. Marea actriță a secolului trecut i-a avut ca studenți pe Victor Rebengiuc, Gina Patrichi, Mircea Albulescu.

30
/11
/13

Tablourile ,,Gladiole", de Nicolae Tonitza, estimat la 80.000 - 130.000 de euro, şi ,,Hora", de Camil Ressu, evaluat la 45.000 - 70.000 de euro, vor fi scoase la vânzare la prima licitaţie organizată de Grimberg, ,,Întâlnire cu capodopere", pe 10 decembrie.

30
/11
/13

„Să joci ani de-a rîndul personaje fără o problematică importantă, să te fîţîi pe scenă de colo – colo strîmbîndu-te ca să obţii nişte aplauze cu care să poţi împăuna seara la cîrciumă, mi se pare un lucru foarte trist“, spunea Alexandru Tocilescu, în 1974.