„The Post”, de Steven Spielberg, cel mai bun film al anului?
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-post-de-steven-spielberg-cel-mai-bun-film-al-anului-2017/

Lungmetrajul „The Post”, regizat de Steven Spielberg, cu Tom Hanks şi Meryl Streep în rolurile principale, a devenit unul dintre favoriţii actualului sezon al premiilor cinematografice americane, după ce a fost desemnat marţi seară cel mai bun film al anului 2017 de National Board of Review, o prestigioasă asociaţie de cineaşti şi producători de film, ce a fost înfiinţată în 1909

Un articol de Petre Ivan|30 noiembrie 2017

 

„The Post” prezintă felul în care jurnalista Katharine Graham (Meryl Streep) de la Washington Post și editorul Ben Bradlee (Tom Hanks) au decis să colaboreze și să publice documentele din seria „Pentagon Papers”, riscând sancțiuni din partea justiției, pentru a dezvălui o tentativă de acoperire a unor secrete guvernamentale despre războiul din Vietnam.

National Board of Review a alcătuit și o listă a celor mai bune 10 filme ale anului. În 2017, această listă este alcătuită din următoarele producții cinematografice: „Baby Driver”, „Call Me By Your Name”, „The Disaster Artist”, „Downsizing”, „Dunkirk”, „The Florida Project”, „Get Out”, „Lady Bird”, „Logan”, „Phantom Thread”.

Protagoniștii filmului „The Post”, Tom Hanks și Meryl Streep, au fost premiați de National Board of Review la categoriile de interpretare — cel mai bun actor în rol principal, respectiv cea mai bună actriță în rol principal.

Premiul pentru cel mai bun scenariu original a fost atribuit cineastului Paul Thomas Anderson, regizorul filmului „Phantom Thread” — ultimul film al celebrului actor Daniel Day-Lewis.

Trofeul aferent categoriei „cel mai bun scenariu adaptat” a fost decernat lui Scott Neustadter și Michael H. Weber, scenariștii filmului „The Disaster Artist”.

Greta Gerwig s-a impus la categoria „cel mai bun regizor” cu filmul „Lady Bird”.

Lungmetrajul „Coco” a fost desemnat cel mai bun film de animație, iar producția cinematografică „Jane” a triumfat la categoria „cel mai bun documentar”.

Premiul pentru cel mai bun film străin a revenit peliculei „Foxtrot”, de Samuel Maoz, pe lista celor mai bune cinci filme străine aflanndu-se: „A Fantastic Woman”, „Frantz”, „Loveless”, „Summer 1993” și „The Square”.

Lungmetrajul „Get Out”, de Jordan Peele, a câștigat două premii — cel mai bun regizor debutant și cea mai bună distribuție.

Timothee Chalamet, unul dintre protagoniștii filmului „Call Me by Your Name”, a fost desemnat cel mai bun actor debutant.

 

În 2016, cel mai bun film al anului, potrivit voturilor exprimate de membrii asociației National Board of Review, a fost lungmetrajul „Manchester by the Sea”.

Foto: The Post – facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.