TIFF 2014: Vlad Țepeș și Matei Corvin în era 3D
https://www.ziarulmetropolis.ro/tiff-2014-vlad-tepes-si-matei-corvin-in-era-3d/

Două figuri istorice ale căror destine au fost legate acum mai bine de cinci secole sunt vedetele campaniei de imagine a TIFF 2014. Vlad Țepeş şi Matei Corvin se „reîntâlnesc” în 2014, în ipostaza de cinefili, pe vizualurile Festivalului Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

Un articol de Petre Ivan|11 aprilie 2014

Pentru prima dată în istoria festivalului, ajuns la cea de-a 13-a ediție, conceptul vizual nu a mai fost creat de echipa TIFF, ci a fost lansat ca provocare pentru tinerii artiști, printr-un concurs.

Câștigătorul competiției este Paul Bucovesan, un tânăr artist grafic din Cluj, cu studii la Universitatea de Arte Plastice și Design, secția Foto-Video: Procesare Computerizată a Imaginii, și o experiență de 7 ani în design grafic.

Acesta a realizat conceptul grafic pentru diverse companii și evenimente, a avut două expoziții de grafică și mixed media, iar o lucrare a sa a fost publicată în cadrul proiectului „Clujul meu, Clujul tău”.

Propunerea sa a fost aleasă de board-ul TIFF dintr-un număr de peste 100 trimise. Cele patru proiecte finaliste, pe lângă cel al lui Paul Bucovesan, le aparțin lui Paul Săvulescu, Radu Gaciu, Ionuț Popescu și Andrei Mărginean.

O Mențiune specială din partea organizatorilor TIFF îi revine conceptului „Cluj, o sută de ani și ceva de cinema”, semnat de Doru Pop și Sergiu Lupșe

TIFF

Afișele lor, o serie de fotomontaje cu imagini de arhivă suprapuse peste fotografii recente ale unor spații cheie din Cluj, vor marca celebrarea a 100 de ani de la realizarea primelor producții cinematografice în oraș, în cadrul campaniei Cluj – oraș al filmului

***

Festivalul Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie 2014) este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociaţia pentru Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

Foto cu TIFF conceptul vizual – TIFF 2014

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.

20
/09
/21

Între 20 septembrie și 15 noiembrie, proiectul interdisciplinar „Noi împotriva noastră. Intervenție culturală pentru destigmatizarea bolilor psihice” continuă derularea la nivel național a seriei de activități artistice și de conștientizare dedicate cu precădere membrilor rețelei de sprijin din jurul persoanelor afectate de boli psihice, dar și publicului larg. 

17
/09
/21

OPINIE Mai mulţi cineaşti români importanţi, deopotrivă producători şi regizori, printre care Stere Gulea, Tudor Giurgiu, Ada Solomon şi Nae Caranfil, îşi exprimă nemulţumirea faţă de felul în care se desfăşoară concursurile de finanţare organizate de Centrul Naţional al Cinematografiei.

16
/09
/21

Caravana Metropolis- cinema în aer liber se întoarce în Piața Sfatului din Brașov cu cele mai bune filme din ultimul an, cu distincții importante la festivaluri de film internaționale prestigioase. Acestea vor putea fi urmărite între 21 și 26 septembrie, de la ora 20:00, în spațiul de proiecție amenajat în centrul Brașovului. Intrarea la proiecții este liberă.

16
/09
/21

Cea de-a 5-a ediție Bucharest Short Film Festival va avea loc în perioada 17-23 septembrie, la Teatrul Godot - Palatul Bragadiru (17 și 23, în aer liber) și Cinemateca Eforie (18 -22).

15
/09
/21

Independența Film lansează în cinema din 17 septembrie, la pachet, două noi titluri ale regizorilor consacrați Gaspar Noé și Pedro Almodóvar: „Lux Æterna”, un mediu-metraj produs de celebra casă de modă Yves Saint Laurent, cu Béatrice Dalle și Charlotte Gainsbourg în rolurile principale, și scurtmetrajul „Vocea umană”/ „The Human Voice”, care o are protagonistă pe Tilda Swinton, purtând haine semnate de Balenciaga.