Tom şi Jerry: Întotdeauna ne dorim să fim altcineva decât suntem.
https://www.ziarulmetropolis.ro/tom-si-jerry-intotdeauna-ne-dorim-sa-fim-altcineva-decat-suntem/

Tom şi Jerry  de la Teatrul Metropolis este a patra piesă pusă în scenă de Florin Piersic jr.  Scenaristul american Rick Cleveland a conceput povestea Jerry şi Tom ca şi piesă de teatru de un act  în 1994 , iar în 1998 scenariul a fost adaptat pentru marele ecran rezultând un film de comedie. Rareori […]

Un articol de Judy Florescu|19 februarie 2013

Tom şi Jerry  de la Teatrul Metropolis este a patra piesă pusă în scenă de Florin Piersic jr.  Scenaristul american Rick Cleveland a conceput povestea Jerry şi Tom ca şi piesă de teatru de un act  în 1994 , iar în 1998 scenariul a fost adaptat pentru marele ecran rezultând un film de comedie.

Rareori se menţionează genul piesei de teatru la care vei asista, probabil din dorinţa de a nu induce în eroare publicul, care selectează piesa la care merge în funcţie de disponibilităţi afective, prieteni, circumstanţe, cel mai mare subiectivism posibil.

Menţiunea de comedie în descrierea piesei este o invitaţie şireată la ocuparea locului de spectator în sală. Indiferent de tipul de spectator pe care îl reprezinţi, teatrul este deschis oricui îi place să asculte poveşti, să simtă, să plângă, să râdă. Dar piesa Tom şi Jerry este de fapt despre comedia neagră a vieţii, despre drumurile pe care le alegem sau pe care suntem îndrumaţi să mergem, despre consecinţele necontrolate ale alegerilor noastre definitorii de destin, despre cum decidem să ucidem fiindcă ne ucide să trăim.

Povestea lui Tom şi a lui Jerry nu este despre prietenie, ci despre nevoie. Deşi lucrează împreună, cooperează şi se acoperă unul pe celălalt, relaţia dintre Tom şi Jerry este antitetică permament, o relaţie izvorâtă din nevoile financiare ale lui Jerry şi completată de cinismul spiritual al lui Tom.

„E o prostie să asculţi povestea tristă a unui cretin. N-ai nevoie de amănunte, te opresc din drum. Începi să simţi compasiune şi asta nu e bine”, moralizează Tom (Florin Piersic jr.), sigur pe el, dar tot mai nesigur pe meseria pe o practică.

Paul Ipate este Jerry, cel dominat psihologic de Tom, care împovărat de situaţia extremă în care ajunsese să-şi câştige banii pentru existenţa familiei sale, ajunge să se dueleze în propriile tactici de crimă cu mentorul său, Tom.

Laurenţiu Bănescu este multi-personajul care moare şi se reîncarnează în diferite tipologii umane, nemecanice, amuzante şi nedocile, exact ce nu pot Tom şi Jerry să fie şi de aceea trebuie să ucidă.

Piesa lui Florin Piersic Jr. ne vorbeşte deschis şi dur despre fuga de rutină care declanşează furii interioare ce îşi caută alinare provocând suferinţă celorlalţi. Tom şi Jerry vor să-şi depăşească starea de plafonare impusă de situaţiile alese sau nu de ei, dar sunt prea obosiţi phisic pentru a căuta calea de mijloc, de aceea apelează la cele mai nepotrivite forme de comunicare umană. De fapt aceşti oameni nu ştiu cum să comunice şi să suporte adevărul despre ei înşişi şi de aceea preferă să îl tranşeze în alte personaje din calea lor. Piesa Tom şi Jerry ne arată că în fiecare din noi există un asasin plătit să ucidă realitatea insuportabilă pe care nu avem puterea s-o schimbăm.

10
/01
/17

Într-o zi de 10 ianuarie (2016), la trei zile după ce își lansase cel de-al 25-lea album, „Blackstar”, se stingea din viață David Bowie, unul dintre cei mai influenți muzicieni ai ultimelor decenii.

09
/01
/17

Face parte din generația tânără de actori și a absolvit două facultăți. Facultatea de Teatru de la UNATC (2010), la clasa Ion Cojar, și masterul la aceeași univesitate, la clasa conf. univ. dr. George Ivașcu și prof. univ dr. Radu Gabriel (2012), și Academia de Studii Economice București, specializarea Administrarea afacerilor în limba franceză.

09
/01
/17

Cartea de povestiri „Dragoste la 17.50 $” (traducere din limba engleză și note de Cristian Neagoe), de Charles Bukowski, a fost publicată la Editura Polirom, în anul 2016.

09
/01
/17

Orchestra Națională Radio susține primul concert din noul an la Sala Radio vineri, 13 ianuarie 2017, ora 19.00, sub bagheta dirijorului Iwan Wassilevski, director artistic al Akademisches Orchester Basel din Elveția, cunoscut și apreciat în peisajul muzical european și ca dirijor de operă.

09
/01
/17

După un an cu o mulțime de cărți interesante apărute în România, din care însă puține sunt reale evenimente editoriale, Ziarul Metropolis vă propune un top 10 al celor mai semnificative apariții din anul care tocmai s-a încheiat.

09
/01
/17

Ediția din 2017 a Globurilor de Aur a fost dominată de musicalul "La La Land", marele favorit al serii, care a obținut toate cele șapte premii pentru care a fost nominalizat: Cel mai bun musical/comedie, Cel mai bun regizor, Cel mai bun scenariu , Cea mai bună actriţă și cel mai bun actor într-un musical/comedie, cea mai bună coloană sonoră şi cel mai bun cântec.

08
/01
/17

Într-o zi de 8 ianuarie (1935) se năștea, la Tupelo, Mississippi, Elvis Presley. La vârsta de 10 ani, acesta primea în dar prima sa chitară. Instrumentul muzical i-a fost oferit viitorului cântăreț cu scuza că bicicleta pe care și-o dorea era prea scumpă pentru bugetul familei...

07
/01
/17

Prima încercare a lui Elvis Presleyde a deveni muzician a decurs după cum urmează: și-a luat inima în dinți și vechea sa chitară într-o mână și s-a prezentat la audiții pentru o preselectie. Din juriu făcea parte cântăreţul Jimmy Denny, căruia nu i-a plăcut vocea lui Elvis. L-a întrebat pe viitorul star din ce îşi câştiga existenţa. "Sunt şofer", a spus Elvis. "Foarte bine - a răspuns Jimmy Denny -, întoarce-te la volanul tău, n-ai ce căuta aici".