Tonitza – „Flori“ evaluat la 28.000 – 30.000 de euro, scos la licitaţie
https://www.ziarulmetropolis.ro/tonitza-flori-evaluat-la-28-000-30-000-de-euro-scos-la-licitatie/

Tonitza a semnat tabloul „Flori”, iar lucrarea va fi scoasă la vânzare joi, la casa de licitaţii Goldart, cu un preţ estimat între 28.000 şi 30.000 de euro.

Un articol de Andrada Văsii|4 noiembrie 2013

Tonitza a semnat tabloul „Flori“, iar lucrarea va fi scoasă  la vânzare joi, la casa de licitaţii Goldart, cu un preţ estimat între 28.000 şi 30.000 de euro.

De asemenea, vor fi scoase la licitaţie tablourile „Crăiţe”, de Gheorghe Petraşcu, cu un preţ estimativ cuprins între 19.000 şi 23.000 de euro, „Case pe deal”, de Rudolf Schweitzer-Cumpăna, cu un preţ estimativ de 1.600 – 2.200 de euro, şi „Nalbe”, de Nicolae Tonitza, cu preţul estimat între 15.000 şi 20.000 euro.

Totodată, picturile „Marea la Gura Portiţei”, de Eugen Voinescu, având un preţ estimativ între 2.200 şi 2.800 de euro, şi „Balcic”, de Alexandru Popp, estimată la 1.900 – 2.200 de euro, vor fi disponibile amatorilor de artă lângă cea a lui Tonitza.

Realizări de marcă ale unor designeri contemporani, dar şi remarcabile creaţii plastice, definitorii pentru arta modernă şi contemporană, sunt reunite în actuala licitaţie a casei Goldart, toate având ca numitor comun rigoarea, stilul, fantezia.

 Tonitza Licitatie Goldart

„Crăiţe“, semnat Gheorghe Petraşcu, va fi scos la vânzare alături de tabloul lui Tonitza

Artefactele grupului de designeri selectate de brandul „Dizainăr” sunt revelatorii pentru un segment important al designului contemporan. Riguroase prin formă şi concept, obiectele ieşite din atelierele „Old New Design”, „201 Design Studio”, „Care? Cutare” şi cele semnate de Alexandru Ghilduş, Anca Fetcu, Dragoş Motică, Gabriel Geller sunt indispensabile artefacte cotidiene, dar şi creaţii artistice de un bun gust desăvârşit, în caracterizarea cărora stilul riguros şi plăsmuirea ludică au o pondere însemnată.

Dintre pictorii contemporani care figurează în actuala sesiune lângă Tonitza, Florin Şuţu se distinge prin forţa evocatoare a creaţiei sale. De la maestrul său, I. Sălişteanu, şi-a însuşit preocuparea pentru problemele de ordin tehnic, în care vădeşte pondere şi spirit lucid, notează Mediafax.

Licitaţia organizată de casa Goldart va avea loc joi, de la ora 19.00, la Hotelul Marshal Garden.

Foto credit: Casa Goldart, licitaţie Tonitza

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).