„Touch Me Not”, de Adina Pintilie, în competiția pentru Ursul de Aur
https://www.ziarulmetropolis.ro/touch-me-not-nu-ma-atinge-ma-de-adina-pintilie-in-competitia-pentru-ursul-de-aur/

Lungmetrajul „Touch Me Not/ Nu mă atinge-mă” al Adinei Pintilie a fost selectat în competiţia Festivalului de Film de la Berlin, care va avea loc în perioada 15 – 25 februarie. Cu Tomas Lemarquis şi Laura Benson în distribuţie şi produs de Manekino Film, „Nu mă atinge-mă/ Touch Me Not” marchează debutul în lungmetraj al regizoarei Adrina Pintilie, care semnează şi scenariul.

Un articol de |15 ianuarie 2018

Producătorii filmului sunt: Bianca Oana, Philippe Avril și Adina Pintilie.
Co-producători: Rohfilm Productions (Germania), PINK (Cehia), Agitprop (Bulgaria), Les Films de
l’Etranger (Franța).

„Touch Me Not” este o co-producție România-Germania-Cehia- Bulgaria-Franța, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Eurimages, Mitteldeutsche Medienförderung, Torinofilmlab, Fondul Cinematografic Ceh, Centrul Național Bulgar de Film, Eurométropole de Strasbourg, MEDIA Creative Europe, Sensiblu, Christian Tour, în colaborare cu The Post Republic, cu participarea HBO România și a Televiziunii Române, prin asociere cu Hi Fi Productions – Laura Georgescu-Baron, și cu sprijinul ICR și a Uniunii Cineaștilor din România.

„Touch Me Not”, scris de Adina Pintilie, este o investigaţie asupra dorinţei cronice a omului de atingere, de contact, în diversele sale faţete. O femeie şi doi bărbaţi, în căutarea intimităţii. Singurătăţile lor se întâlnesc din întâmplare sau nu, într-o încercare deznădăjduită de a avea contact.

Adina Pintilie

Filmul este o încercare de a descoperi straturile intimităţii. Intimitatea este plină de pericole. Reversul dragostei poate fi ura, agresivitatea, neînţelegerea. Toate sunt părţi ale aceleiaşi complexe realităţi. (Adina Pintilie, la Venice Film Market 2016)

Născută pe 12 ianuarie 1980, Adina Pintilie este regizor şi scenarist. A absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti, secţia Regie Film, în 2008.

Organizatorii festivalului de la Berlin au anunţat astăzi (luni) zece lungmetraje de ficţiune şi documentare selectate în competiţia oficială, dar şi două documentare şi o ficţiune, în programul Berlinale Special.

Celalte nouă producţii vin din ţări precum Franţa, Germania, Paraguay, Iran şi Statele Unite. Filmul Adinei Pintilie va avea premiera mondială la cea de-a 68-a ediţie a Berlinalei.

La jumătatea lunii decembrie, alte şapte producţii au fost anunţate pentru competiţie, între care filme semnate de Gus Van Sant şi Benoit Jacquot.

Lungmetrajul animat „Isle of Dogs”, semnat de Wes Anderson va deschide festivalul, pe 15 februarie. Este pentru a doua oară când un film al lui Anderson deschide Berlinala, după „The Grand Budapest Hotel”, în 2012.

Regizorul german Tom Tykwer, cunoscut pentru pelicule ca „Run Lola Run” şi „Cloud Atlas”, va fi preşedintele juriului celei de-a 68-a ediţii a Festivalului de Film de la Berlin.

Foto: Touch Me Not – facebook

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.