Trei nominalizări pentru Teatrul Metropolis, la Premiile UNITER 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-nominalizari-pentru-teatrul-metropolis-la-premiile-uniter-2017/

UNITER a anunţat astăzi nominalizările pentru cea de-a XXV-a ediţie a Galei Premiilor UNITER, care se va desfăşura pe 8 mai, la Teatrul „Mihai Eminescu” din Timişoara. Teatrul Metropolis obţine în acest an trei nominalizări.

Un articol de Liliana Matei|21 februarie 2017

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis. La numai 26 de ani, actorul i-a cucerit pe membrii juriului de nominalizări, alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Alice Georgescu şi Mircea Morariu, cu rolul protagonistului din spectacolul montat de Victor Ioan Frunză. La rândul său, regizorul este nominalizat la categoria Cea mai bună regie, iar Amadeus a fost, de asemenea, nominalizat pentru Cel mai bun spectacol.

Amadeus e o reconstituire de epocă și modalitatea de reprezentare este inspirată din estetica teatrului liric. Am imaginat o scenă cu scenotehnică antică, veche, și atunci toate solicitările textului, faptul că oamenii îmbătrânesc sau întineresc, capătă valoare tocmai datorită acestei convenții a teatrului liric, unde machiajul este ceva mai violent, unde există schimbări cu picturi trompe l’œil, ceea ce dă o dinamică bună și ne ajută să spunem povestea. Acest baroc al epocii constituie un element de atracție, avem acele peruci enorme specifice rococo-ului, crinolinele foarte mari, totul, până și încălțămintea a fost reprodusă”, spunea în toamna anului trecut Victor Ioan Frunză, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, despre spectacolul care primește, iată, trei nominalizări la Premiile UNITER.

Despre rolul din Amadeus, actorul Andrei Huțuleac afirma: „A însemnat într-adevăr ceva mai mult decât alte roluri, dar vreau să subliniez ceva ce mi-am subliniat și mie în timpul lucrului: că în spectacolul „Amadeus” noi reprezentăm o ficțiune. Situația din viața reală nu a fost așa. Prin acest spectacol s-a așezat foarte tare în mine ideea că e foarte importantă ficțiunea. De-asta am o problemă cu cei care propovăduiesc căutarea adevărului prin teatru sau prin artă. Viața e altceva. Viața e cu totul diferită de ce se întâmplă în povestea aia. Am avut tentația să încerc să fiu foarte specific în reprezentare și mi-am dat seama că nu are sens, pentru că eu reprezint o ficțiune, eu nu-l reprezint pe Mozart și nici nu mă preocupă să fie Mozart”. (interviu Ziarul Metropolis, octombrie 2016).

Și tot în toamna anului trecut, Monica Andronescu scria în cronica sa la Amadeus, publicată pe Yorick.ro: „Așadar, stagiunea 2016-2017 a Teatrului Metropolis s-a deschis cu Amadeus, la Sala Amfiteatru – spectacolul face parte dintr-un binom gândit de Victor Ioan Frunză, alături de O scrisoare pierdută, care a avut premiera tot în acest început de septembrie. La trei luni de la dispariția dramaturgului Peter Shaffer – pe 6 iunie –, montarea de la Metropolis împlinește un proiect sau un vis mai vechi de-al lui Victor Ioan Frunză, început în urmă cu mulți ani la Timișoara. Iar propunerea lui este, la aproape patruzeci de ani de la momentul când piesa a fost scrisă și jucată pentru prima dată la Royal National Theatre, extrem de… contemporană”.

Printre nominalizații din acest an, le regăsim, la categoria Cea mai bună actriță în rol secundar, pe Antoaneta Zaharia (pentru rolul Ecaterina din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti), Ana Bianca Popescu (pentru rolul Luka din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti) și Ana Ciontea (pentru rolul Koróbocika, Nastasía Petróvna din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti). Pentru Cel mai bun actor în rol secundar vor concura Gheorghe Visu (pentru rolul Nozdrióv din Suflete moarte la Teatrul de Comedie Bucureşti), Miklós Bács (pentru rolul Satin din În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj) și Conrad Mericoffer (pentru rolul Sergius din Soldatul de ciocolată la Teatrul Odeon Bucureşti).

La categoria Cea mi bună actriță în rol principal, se află pe lista de nominalizări tânăra Alina Petrică (pentru rolul titular din Aglaja la Centrul „Nicolae Bălcescu” Bucureşti), Ana Ularu (pentru rolul A din O intervenţie la Teatrul ACT Bucureşti) și Mihaela Trofimov (pentru rolul titular din Molly Sweeney la Teatrul UNTEATRU Bucureşti).

La Cel mai bun actor în rol principal, pe lângă Andrei Huţuleac, un alt tânăr actor ar putea lua trofeul. Ciprian Nicula este nominalizat pentru rolul Christopher din O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii (la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti). Cel de-al treilea pe listă este Richard Bovnoczki pentru rolul Ciki din spectacolul No man’s land, de la Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti.

Regizorii care își dispută trofeul pentru Cea mai bună regie sunt: Yuri Kordonsky (pentru regia spectacolului În adâncuri la Teatrul Maghiar de Stat Cluj), Victor Ioan Frunză (pentru regia spectacolului Amadeus la Teatrul Metropolis Bucureşti) și Bobi Pricop (pentru regia spectacolului O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii la Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti).

Iar Cel mai bun spectacol din acest an ar putea fi Amadeus (direcţia de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis Bucureşti), Artists Talk (un spectacol de Gianina Cărbunariu, la ARCUB) sau PASĂREA RETRO se loveşte de bloc şi cade pe asfaltul fierbinte (scenariul şi regia Radu Afrim, la Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”).

Vedeți celelalte nominalizări pe www.uniter.ro.

Printre nominalizații la Premiile UNITER, îl regăsim la categoria Cel mai bun actor în rol principal pe tânărul Andrei Huțuleac, pentru rolul Wolfgang Amadeus Mozart, compozitor din spectacolul Amadeus, la Teatrul Metropolis.

Foto: Adriana Grand (spectacolul „Amadeus”, la Teatrul Metropolis București)

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.

07
/01
/15

Joi, 8 ianuarie, de la ora 19.00, la Sala Mare a Teatrului Naţional Vasile Alecsandri din Iaşi va avea loc premiera spectacolului O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L. Caragiale. Din distribuţie: Petru Ciubotaru, Dionisie Vitcu, Irina Răduţu, Codreanu, Cosmin Maxim, Teodor Corban, Constantin Puşcaşu, Doru Aftanasiu, Călin Chirilă, Ionuţ Cornilă, Constantin Avădanei, Gelu Zaharia, Radu Homiceanu, Horia Veriveş şi Andreea Spătar.

07
/01
/15

Spectacolul „Happy End“, cu Raluca Aprodu și Tudor Aaron Istodor în rolurile principale se joacă la Godot Cafe-teatru. Regia spectacolului este semnată de Alexandru Bogdan, iar scenografia este creată de Silvana Bratu.

07
/01
/15

Luni, 5 ianuarie, la aniversarea a 54 de ani de la înființarea Teatrului de Comedie, a avut loc o dezbatere moderată de Cristina Modreanu și de Cătălin Șrefănescu, la care au luat cuvântul regizorii David Esrig și Lucian Giurchescu, actorii Marin Moraru și Sanda Toma, Radu Beligan, întemeietorul Teatrului de Comedie și actualul director al teatrului, George Mihăiță.

06
/01
/15

Există literatură care nu se cuvine povestită folosind convenționalul propozițiilor și frazelor. Există literatură pentru care cuvintele – cuvintele simple, unul lângă altul până la sfârșit – sunt îndeajuns. ”Crăiasa Zăpezii” (Polirom, 2014) de Michael Cunningham din înaltul acestei literaturi coboară.

06
/01
/15

Filmele propuse anul acesta la Oscarul pentru Cel mai bun film străin de România, Republica Moldova, Ungaria, Rusia, Turcia, Polonia, Italia, Belgia și Canada vor fi proiectate la Cinema Studio din București, între 9 și 15 ianuarie 2015, în săptămâna dinaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 87-a ediție a premiilor Academiei Americane de Film.

06
/01
/15

Poveștile pline de umor și tâlc din Humuleștiul de altădată revin pe scenă la început de Gerar în spectacolul „Amintiri din Copilărie”, una dintre cele mai recente producții ale Teatrului Ion Creangă – spectacol ce a deschis stagiunea 2014-2015, fiind recompensat de juriul internațional al Festivalului „100, 1.000, 1.000.000 de povești” cu Premiul „Cornel Todea” pentru cel mai bun spectacol, și care a marcat, totodată, debutul regizorului Peter Kerek în teatrul pentru copii.

06
/01
/15

Anul 2015 se anunţă a fi unul plin de evenimente pe scena muzicală din România, artişti internaţionali, îndrăgiţi de publicul român, urmând să concerteze în premieră la Bucureşti. André Rieu, Robbie Williams, Marc Anthony şi OneRepublic sunt doar câteva dintre numele mari anunţate până în prezent.