Tudor Istodor: “De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol”
https://www.ziarulmetropolis.ro/tudor-istodor-de-la-mick-davis-am-invatat-ca-povestea-e-cel-mai-important-lucru-intr-un-spectacol/

Tudor Istodor joacă rolul principal în “Paganini”, un spectacol regizat de Mick Davis şi pus în scenă, la Teatrul Metropolis, luni, 9 noiembrie şi marţi, 10 noiembrie, de la ora 19.00.

Un articol de Andrei Crăciun|7 noiembrie 2015

Cum a fost să lucrezi cu Mick Davis?

A fost o colaborare foarte bună, bazată pe respect, încredere și feeling. Adică am fost deschis să încerc tot ce-mi propunea și mi se pare vital ca un actor să încerce mai întâi propunerea regizorului, după care văd ei împreună dacă e cea mai bună variantă sau mai caută în continuare.

Ce ai învățat de la acest mare regizor?

De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol. Orice s-ar întâmpla, oricâtă virtuozitate ar exista pe scenă, povestea trebuie să fie clară și să meargă mai departe. Povestea, povestea, povestea.

Dar de la colegii tăi din distribuție? De la George Ivașcu, de exemplu?

M-am simțit foarte bine în compania lor, și cred că e unul din cele mai importante lucruri într-un proiect: să te simți bine, să faci cu bucurie ce ai de făcut. Și la “Paganini” așa a fost. La George Ivașcu mi-a plăcut cel mai mult că, deși este directorul Teatrului Metropolis, pe scenă era actor, coleg, și un bun partener.

Ce este diferit în abordările sale față de abordările regizorilor români?

Să curgă povestea. Povestea, povestea, povestea

Mick Davis a anunțat că actorul care va lua rolul principal în “Paganini” trebuie să fie pregătit pentru rolul vieții. Crezi că acesta va fi rolul vieții tale de actor de până acum?

Absolut. Și vreau să cred că întotdeauna următorul rol va fi rolul vieții mele.

După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini

Ce perspective ți s-au deschis după această colaborare? Te așteaptă Hollywood-ul? Gata?

Deja am bătut palma cu Scorsese pentru următoarele lui cinci filme (râde). În rest, nu știu…

Mick Davis a precizat că au fost șase de actori la audiții. Știi cu câți te-ai “luptat” pentru acest rol? A fost greu?

Nu știu. Eu am dat două probe. După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini.

Cât ați repetat? Care e atmosfera înainte să prezentați publicului bucureștean acest spectacol?

Am repetat ceva vreme. Atmosfera nu știu cum e, dar e sold-out de ceva vreme, deci cred că e de bine.

Tudor Istordor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Tudor Istodor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Cum ți-ai pregătit rolul?

Rolul l-am pregătit împreună cu regizorul, colegii și cu doamna profesoară Mihaela Tomescu, care este extraordinară. Timp de două luni m-a pregătit la vioară și a lucrat cu mine la detaliu. Întotdeauna a vrut și mai mult de la mine. Ce fac pe scenă cu vioara se datorează în totalitate dumneaei și îi mulțumesc din toată inima pentru asta. Și mi-a dat încredere în mine și relaxare, e extrem de important.

Spune-ne la ce să ne așteptăm de la acest spectacol. De ce să venim să vedem “Paganini”?

E povestea unuia dintre cei mai mari violoniști ai lumii, dar este în primul rând povestea omului Nicolo Paganini, așa cum o vede Mick Davis. Povestea unui om, de la început până la final. Și, ca în viață, există iubire, ură, trădare, complot, binele și răul. Cred că “Paganini” e un spectacol de gen, foarte, foarte necesar la noi. Hai!

Foto: Tudor Istodor, Paganini – Octav Ganea , Elena Simion, facebook

30
/04
/24

Violoncelistul de talie internațională Andrei Ioniță va cânta la Iași în cadrul seriei concertelor organizate de Fundația Culturală Gaudium Animae. Recitalul va avea loc joi, 9 mai 2024, ora 19.00, în sala Henri Coandă de la Palatul Culturii Iași.

30
/04
/24

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București, prin Departamentul de Cercetare, Dezvoltare, Inovare, și Centrul de Teatru Educațional Replika desfășoarpă, în perioada 27 mai-1 iunie 2024, evenimentul care încheie proiectul european TabThePAST. Taboo History. Fill the Past to Sense the Present (Istoria Tabu. Umple golurile din trecut pentru a percepe prezentul).

30
/04
/24

Luni, pe 29 aprilie, la Teatrului Național ,,I. L. Caragiale’’ din București, a avut loc cea de-a 18-a ediție a Galei Premiilor Gopo, în cadrul căreia au fost celebrate performanțele înregistrate de cinematografia română în ultimii ani.

30
/04
/24

În pofida starturilor false, primăvara pare a se fi împământenit. Asta mai ales dacă te iei după lumina care se filtrează printre copaci. Pare greu de crezut, iar oamenii de la meteo sunt fiecare un soi de Cassandra care a tot strigat „lup” până a rămas fără voce. Dar e suficient să tragem adânc aer în plămâni și, printre moleculele de îndoială își va face loc și aerul proaspăt. În întâmpinarea căldurii, acum că am trecut de cea mai crudă dintre luni, Vanner Collective invită publicul la trei spectacole dezghețate.

30
/04
/24

Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră în orașul celebrei Bienale de Artă, redeschizând vizitatorilor, după un deceniu un spațiu vechi de peste 900 de ani, cu o expoziție intens apreciată de critici, colecționari și iubitori de artă.

29
/04
/24

După „MANual”, spectacolul care a umplut sala la fiecare reprezentație de la Centrul Național al Dansului București (CNDB), Sergiu Diță, un coregraf în plină ascensiune, revine cu o nouă premieră. Publicul este invitat la „Memetics”, un spectacol de dans contemporan inspirat din cultura digitală, în 11 și 12 mai. Un spectacol care va ajunge viral, însă nu pe Internet, ci pe scenă.

29
/04
/24

Tuturor ne place să călătorim. În locuri exotice, în orașe aglomerate, la capătul lumii sau la doi pași de casă. Dar există și locuri unde poți călători în timp. Iar Râșnov este locul ideal pentru o astfel de experiență.

29
/04
/24

Romanul „Părinți” al Dianei Bădica este romanul unei generații. Este acel moment din proza noastră contemporană în care simți respirația unei scriitoare cu totul speciale, care reușește să surprindă suflul și sufletul unei generații în care s-au întâlnit și s-au ciocnit toate tranzițiile ultimelor decenii.

29
/04
/24

Timp de 12 zile, în perioada 17 mai – 9 iunie, copiii sunt așteptați, alături de părinții lor, la cea de-a opta ediție a Festivalului Opera Copiilor, unde vor fi întâmpinați cu surprize și activități distractive, desfășurate în locurile binecunoscute, dar și în spații recente deschise publicului.

26
/04
/24

Centrul Național al Dansului București (CNDB) anunță programul de spectacole pentru luna mai. Unul dintre evenimentele importante ale lunii este premiera spectacolului de dans contemporan Memetics, în coregrafia lui Sergiu Diță, urmată de trei producții CNDB – BLOT, Bodies on The Line, Patosfera și de Miercurea Lejeră, un proiect care prezintă pe scenă idei unice și irepetabile într-o formă performativă.

25
/04
/24

Asociația Culturală Control N dă startul înscrierilor la a treia ediție a New Draft. Rezidența de dezvoltare de scenarii dedicată proiectelor din România și Republica Moldova se adresează regizorilor și scenariștilor, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe, cu proiecte în faza de început.