Tudor Istodor: “De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol”
https://www.ziarulmetropolis.ro/tudor-istodor-de-la-mick-davis-am-invatat-ca-povestea-e-cel-mai-important-lucru-intr-un-spectacol/

Tudor Istodor joacă rolul principal în “Paganini”, un spectacol regizat de Mick Davis şi pus în scenă, la Teatrul Metropolis, luni, 9 noiembrie şi marţi, 10 noiembrie, de la ora 19.00.

Un articol de Andrei Crăciun|7 noiembrie 2015

Cum a fost să lucrezi cu Mick Davis?

A fost o colaborare foarte bună, bazată pe respect, încredere și feeling. Adică am fost deschis să încerc tot ce-mi propunea și mi se pare vital ca un actor să încerce mai întâi propunerea regizorului, după care văd ei împreună dacă e cea mai bună variantă sau mai caută în continuare.

Ce ai învățat de la acest mare regizor?

De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol. Orice s-ar întâmpla, oricâtă virtuozitate ar exista pe scenă, povestea trebuie să fie clară și să meargă mai departe. Povestea, povestea, povestea.

Dar de la colegii tăi din distribuție? De la George Ivașcu, de exemplu?

M-am simțit foarte bine în compania lor, și cred că e unul din cele mai importante lucruri într-un proiect: să te simți bine, să faci cu bucurie ce ai de făcut. Și la “Paganini” așa a fost. La George Ivașcu mi-a plăcut cel mai mult că, deși este directorul Teatrului Metropolis, pe scenă era actor, coleg, și un bun partener.

Ce este diferit în abordările sale față de abordările regizorilor români?

Să curgă povestea. Povestea, povestea, povestea

Mick Davis a anunțat că actorul care va lua rolul principal în “Paganini” trebuie să fie pregătit pentru rolul vieții. Crezi că acesta va fi rolul vieții tale de actor de până acum?

Absolut. Și vreau să cred că întotdeauna următorul rol va fi rolul vieții mele.

După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini

Ce perspective ți s-au deschis după această colaborare? Te așteaptă Hollywood-ul? Gata?

Deja am bătut palma cu Scorsese pentru următoarele lui cinci filme (râde). În rest, nu știu…

Mick Davis a precizat că au fost șase de actori la audiții. Știi cu câți te-ai “luptat” pentru acest rol? A fost greu?

Nu știu. Eu am dat două probe. După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini.

Cât ați repetat? Care e atmosfera înainte să prezentați publicului bucureștean acest spectacol?

Am repetat ceva vreme. Atmosfera nu știu cum e, dar e sold-out de ceva vreme, deci cred că e de bine.

Tudor Istordor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Tudor Istodor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Cum ți-ai pregătit rolul?

Rolul l-am pregătit împreună cu regizorul, colegii și cu doamna profesoară Mihaela Tomescu, care este extraordinară. Timp de două luni m-a pregătit la vioară și a lucrat cu mine la detaliu. Întotdeauna a vrut și mai mult de la mine. Ce fac pe scenă cu vioara se datorează în totalitate dumneaei și îi mulțumesc din toată inima pentru asta. Și mi-a dat încredere în mine și relaxare, e extrem de important.

Spune-ne la ce să ne așteptăm de la acest spectacol. De ce să venim să vedem “Paganini”?

E povestea unuia dintre cei mai mari violoniști ai lumii, dar este în primul rând povestea omului Nicolo Paganini, așa cum o vede Mick Davis. Povestea unui om, de la început până la final. Și, ca în viață, există iubire, ură, trădare, complot, binele și răul. Cred că “Paganini” e un spectacol de gen, foarte, foarte necesar la noi. Hai!

Foto: Tudor Istodor, Paganini – Octav Ganea , Elena Simion, facebook

08
/04
/24

Vineri, 12 aprilie, la ora 19:30, Teatrul Apropo așteaptă publicul, în mereu surprinzătoarea sală de spectacole din cartierul Pipera, la o nouă premieră teatrală: FERICIREA de Eric Assous, un spectacol care tratează cu umor și delicatețe o dilemă a fiecărui cuplu: dacă poți să iubești și poți fi iubit, fericirea are oare termen de valabilitate?

08
/04
/24

„Pictura este singurul mediu în care se poate exprima natura viscerală a lumii”, este de părere Adrian Ghenie, artistul ale cărui lucrări se regăsesc astăzi în cele mai importante colecții din lume – precum Centre Pompidou (din Paris) și The Metropolitan Museum of Art (din New York).

08
/04
/24

Centrul de Comunicare Vizuală anunță cea de-a noua ediție a Conferinței Naționale de Fotografie (CNF2024), care se va derula în perioada 20-21 aprilie, la București, și va marca un moment esențial în calendarul evenimentelor dedicate artei fotografice din țara noastră.

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.