Ultimul Zburator vine mai devreme!
https://www.ziarulmetropolis.ro/ultimul-zburator-vine-mai-devreme/

Lansarea pe marele ecran a primului film în realism magic făcut vreodată în România, “Ultimul Zburator” a fost devansată pentru data de 7 februarie 2014.

Un articol de Petre Ivan|6 ianuarie 2014

Lansarea pe marele ecran a primului film în realism magic făcut vreodată în România, “Ultimul Zburator” a fost devansată pentru data de 7 februarie 2014.

“Am schimbat data premierei filmului din două motive: primul este finalizarea post producţiei mai repede decât am prognozat, iar al doilea, cel mai important, este nerăbdarea publicului de a-l viziona”, a declarat Ovidiu Georgescu, regizorul şi producătorul filmului.

Deşi, în primă fază, producătorii şi distribuitorii au comunicat că 14 februarie este o dată cu greutate pentru public, fiind Sfantul Valentin – Ziua Indrăgostiţilor, surse din interior au declarat că a existat un oarecare confilct între semnificaţia zilei din punctul de vedere al istoricului naţional şi al valorilor culturale românesti.

Promovarea şi reînvierea acestora din urmă sunt principalul obiectiv al Trilogiei Promissum, din care “Ultimul Zburător” reprezintă prima parte.

Intrebată de ce nu s-a ales ca dată, 24 februarie, de Dragobete, Andrea Comănici, General Manager InterComFilm Distribution a declarat că a existat discuţia, la început.

“Ulterior, după ce au început evenimentele de promovare a filmului, datorită modului în care acestea au fost primite de către public, s-a mers mai departe.

Ultimul Zburător

Ultimul Zburator, filmul lui Ovidiu Georgescu, va fi lansat pe 7 februarie

Astfel, am ajuns la concluzia că ar fi bine să ne adresăm direct şi oamenilor din alte oraşe. In consecinţă, pregătim mai multe surprize pentru spectatorii din toată ţara şi am hotărât să devansăm data.

S-au facut eforturi supra-omeneşti şi, datorită unei echipe minunate, post producţia este gata cu mult mai devreme decât ne aşteptam.”

„Ultimul Zburător” este un film independent, realizat în totalitate din finanţare privată, produs de Asociaţia Culturală “Promissum” şi distribuit în cinematografele din România de InterComFilm Distribution.

Toţi cei implicaţi în realizarea acestui film au fost fascinaţi de povestea lui: un mit clasic al culturii române, mitul Zburatorului, spus sub forma unui basm modern.

Filmul este o frumoasă poveste de iubire ce transcede timpul şi spaţiul, prezentând o lume fascinantă, de mult uitată de o societate atât de cufundată în întunericul materialismului. Echipa şi actorii au realizat acest proiect pentru că au îndrăznit să creadă!

Foto cu Ultimul Zburator – Cinemagia

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.