UNATC, la Cannes pentru al zecelea an consecutiv
https://www.ziarulmetropolis.ro/unatc-la-cannes-pentru-al-zecelea-an-consecutiv/

După premiul al III-lea ex-aequo de la Cinéfondation de anul trecut, acordat Luciei Chicoş pentru filmul „Contraindicaţii’’, UNATC revine la Festivalul de la Cannes cu scurtmetrajul „Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, în regia Carinei-Gabriela Daşoveanu.

Un articol de Liliana Matei|18 iunie 2021

Fondat în 1998 și dedicat căutării de noi talente în cinematografie, Cinéfondation selectează anual din școlile de film din întreaga lume între cincisprezece și douăzeci de producții. Anul acesta au fost invitați șaptesprezece tineri cineaști. Carina-Gabriela Dașoveanu a fost selectată dintr-un număr de 1835 de candidați din întreaga lume.

Carina-Gabriela Dașoveanu este actualmente studentă în anul I, la Masteratul de Regie, în cadrul Facultății de Film, iar „Prin oraș circulă scurte povești de dragoste” reprezintă lucrarea ei de diplomă de licență, fiind al șaselea film al regizoarei.

Filmul „Prin oraș circulă scurte povești de dragoste” prezintă povestea unui cuplu, Lili, o taximetristă în vârstă de 36 de ani, și Dani, un pescar amator, care încearcă să își salveze căsnicia. Cursele sale pe taxi o fac pe Lili martora a mai multor povești de dragoste, complet diferite față de a ei.

Despre acest film, Carina mărturisește: „Mesajul pe care am vrut să îl transmit este, așa cum spun încă de la începutul filmului, că uneori doar dragostea neîmpărtășită poate să fie cu adevărat romantică.  Dacă este să ne referim la dragoste, cred că titlul filmului în franceză, ,,Histoires d’amour à la volée” reușește să exprime cel mai bine ideea pe care doresc să o evidențiez. Iubirea o prinzi din zbor, fără să te gândești de foarte multe ori înainte, apare când nu te aștepți și te face să te prăbușești brusc dacă nu menții linia de plutire.”

Filmul îi are în distribuție pe Ilinca Hărnuț, Andi Vasluianu, Ion Arcudeanu, Cătălina Mihai, Andrei Ivan și Alina Florescu. Regizoarea va fi prezentă la Cannes împreună cu actrița principală și o parte din echipă: Ștefan Aghițoaie (director de imagine), Paul Sima (monteur și co-sound designer) și Tijana Marjanović (sound designer).

UNATC va fi reprezentat anul acesta la Festivalul de la Cannes și prin prezența prodecanului Facultății de Film, în calitate de producător al filmului „When Night Meets Dawn”. Scurtmetrajul este regizat de Andreea Cristina Borţun și a fost selectat în Quinzaine des Réalisateurs, o secţiune paralelă a Festivalului de Film de la Cannes. Andreea Cristina Borțun este la rândul ei absolventă al Facultății de Film, specializarea Comunicare Audiovizuală – Scenaristică, Publicitate Media, Filmologie, acest film fiind al cincilea semnat în calitate de regizor.

 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.