“Untitled”, de Michael Glawogger și Monika Willi, marele câștigător al Pelicam 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/untitled-de-michael-glawogger-si-monika-willi-marele-castigator-al-pelicam-2018/

Marele Premiu al celei de-a şaptea ediţiii a Pelicam – Festivalul Internaţional de Film despre Mediu şi Oameni a fost decernat filmului Untitled / Fără titlu (Michael Glawogger, Monika Willi, Austria, 2017). Festivalul şi-a desemnat câştigătorii în cadrul galei de duminică, 24 iunie, după patru zile de documentare, dezbateri şi alte evenimente speciale la Tulcea.

Un articol de Petre Ivan|25 Iunie 2018

Untitled, Braguino, Delta, Little Yellow Boots, The Ashes Remain Warm sunt filmele premiate anul acesta la Pelicam.

Juriul a fost format din regizorul Andrei Ujică, jurnalistul Sven Egenter și directoarea Festivalului Internațional de Film pentru Drepturile Omului Verzio din Budapesta, Oksana Sarkisova. Deși au avut de ales între șase documentare care ne-au purtat din zona arctică până în minele din Congo, jurații au decis în unanimitate și în doar 60 de secunde că filmul în timpul căruia regizorul și-a pierdut viața merită cea mai înaltă distincție

“Filmul este o dovadă a sincerității radicale a lui Michael Glawogger față de el și față de lume, cât și față de cinema ca un act existențial și definitiv pe care l-a urmat până la moarte. Monica Willi a încheiat munca regizorului într-o manieră respectuoasă și sensibilă, creând un film care reprezintă testamentul lui. Filmul este o arhivă a ultimei călătorii a lui Glawogger, cât și un parcurs existențial în sine”, au motivat membrii juriului.

Premiul constă în 2.000 de euro, oferiți de Primăria Municipiului Tulcea.

Competiția Black Sea Docs, jurizată de regizorul Andrei Dăscălescu, Erika Stanciu, directoarea Fundației Pro Park pentru Arii Protejate, și Nicolas Guignard, directorul Festivalului Internațional de Film de Mediu Vert din Elveția, a fost câștigată de documentarul Braguino (Clément Cogitore. Franța/Finlanda. 2017). “Am fost atinși de povestea acestei familii care trăiește într-o completă autarhie și respect față de natură și care este amenințată de politcieni corupți, vânători și lăcomie. Acesta este un exemplu a ce se întâmplă în multe alte locuri din lume. Povestea este ajutată de imaginea frumoasă și multă tensiune”, au motivat jurații.

Premiul constră în servicii de post-producție pentru următorul film al regizorului în valoarea de 3.000 de euro, oferit de CineLabs.

Juriul Black Sea Docs a oferit și o mențiune special pentru filmul Delta (Oleksandr Techynskyi, Ucraina, 2017), regizorul fiind considerat un cineast care surprinde discret, poetic și cinematic viața unor personaje pe cât de normale, pe atât de extraordinare. Oleksandr Techynskyi, prezent la festival, s-a declarat de două ori bucuros, o dată pentru premiu, și a doua oară pentru că a ajuns și pe celălalt mal al Deltei, după ce a filmat ani de zile în partea ucraineană.

Secțiunea de scurtmetraje a fost jurizată de jurnalistul Paul Radu, redactorul-șef al Rise Project, Boglarka Nagy, programatoarea cinematografului Elvira Popescu, și Vincent Marti, din partea companiei de distribuție Sophie Dulac. Ei au decis că premiul de 500 de euro oferit de Centrul Național al Cinematografiei merge la Cenușa rămâne caldă / The Ashes Remain Warm (Mónica Martins Nunes, Capul Verde/Portugalia/Germani, 2017). Juriul a motivat prin faptul că filmul dezvăluie echilibristica pe care o execută omul în relația distructivă cu natura.

Juriul format din cinci adolescenți din Tulcea coordonați de regizorul Vlad Petri a decis că premiul competiției Fresh Perspectives merge la filmul Cizmulițele galbene / Little Yellow Boots (John Webster, Finlanda/Franța, 2017). Jurații au spus că documentarul reușește să sintetizeze o problematică general valabilă, încălzirea globală, dar și urmările acesteia. Mai mult, regizorul stârnește empatia publciului determinându-l să ia atitudine pentru combaterea schimbărilor climatice. Premiul constă în 500 de euro oferiți de Fundația pentru Parteneriat.

Regizorul John Webster, prezent la festival, s-a declarat onorat și bucuros să primească premiul din partea reprezentanților generațiilor viitoare, cu atât mai mult cu cât filmul său este chiar despre generațiile viitoare.

“Suntem extrem de onorați și este un privilegiu pentru noi să putem găzdui un asemenea festival la a șaptea ediție. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat în buna desfășurare a acestui festival, și oferim garanția că, atât cât vom putea, vom fi alături de Pelicam, tematica fiind atât de actuală, dar și controversată încât încă o dată noi ne considerăm norocoși că putem să fim alături de dumneavoastră”, a declarat primarul Constantin Hogea.

“Ne bucurăm că am reușit să acoperim mai multe zone anul acesta, pentru prima dată am avut proiecții în școli timp de 10 zile, am fost și în afara Tulcei, în două localități, iar tot la Tulcea am ajuns în cartiere. Astfel festivalul se extinde, crește numărul de spectatori, precum și vizibilitatea lui. Sperăm să devină cât mai atrăgător și mai viu evenimentul, iar publicul local să rezoneze tot mai mult cu mesajul nostru. Am reușit din nou să aducem invitați din multe țări pentru a îmbogăți experiența publicului. Dintre atâtea filme e mereu greu de ales, dar juriile noastre și-au arătat priceperea și am premiat și anul acesta cele mai provocatoare documentare despre mediu și oameni”, a declarat Benjamin Ribout, co-directorul Pelicam.

Foto: Untitled, Pelicam 2018 – facebook

06
/11
/18

“Morometii 2”, film ce continuă “odiseea” familiei lui Ilie Moromete, a avut, aseară, premiera naţională. Tudor Giurgiu, producătorul filmului regizat de Stere Gulea a postat pe pagina sa de facebook cateva fotografii de la aveniment și un text în care se declară "uimit și uluit" de impactul pe care filmul l-a avut asupra publicului care a luat cu asalt Sala Palatului.

06
/11
/18

“The Point”, “Oblio” pe stil vechi, pentru cei care urmăreau programele tv și pe vremea răposatului, este un film de animație, creat după o idee a lui Harry Nilsson, un cantautor american de succes din anii '70.

06
/11
/18

CRONICĂ DE FILM Cu o lansare limitată în cinematografe, afectată şi de suprapunerea cu „Les Films de Cannes à Bucarest”, „O afacere de familie”, pentru care regizorul japonez Hirokazu Koreeda a primit un binemeritat Palme d`Or, a trecut aproape neobservat, deşi este un minunat film umanist despre delicateţea legăturilor între oameni.

05
/11
/18

Petru (Bogdan Dumitrache), personajul principal al debutului în lungmetraj semnat de Hadrian Marcu, „Un om la locul lui” / „A Decent Man”, se află în fața unei alegeri dificile. El caută calea onorabilă de ieșire dintr-un triunghi amoros care se zgâlțâie din toate laturile. Viitoarea soție este însărcinată, iar fosta iubită a suferit un accident înfiorător.

05
/11
/18

Pentru că în urbe s-a lăsat toamna, cu serile-i cele lungi și serialele nesfârșite ce o însoțesc, dar și pentru că, mai nou, se poartă valizele doldora, vă întâmpinăm, la rândul nostru, cu o valiză plină cu recomandări... Începem cu thrillerul politic BBC „Bodyguard“ - a avut premiera pe 26 august și poate fi văzut pe Netflix –, considerat  serialul momentului în Marea Britanie.

05
/11
/18

Petru (Bogdan Dumitrache), personajul principal al debutului în lungmetraj semnat de Hadrian Marcu, “Un om la locul lui” / “A Decent Man”, se află în fața unei alegeri dificile. El caută calea onorabilă de ieșire dintr-un triunghi amoros care se zgâlțâie din toate laturile. Viitoarea soție este însărcinată, iar fosta iubită a suferit un accident înfiorător. Filmul, o adaptare a romanului “Firesc”, de Petru Cimpoeşu, va putea fi văzut din 23 noiembrie la cinema

02
/11
/18

Se poate găsi în cinematografele din țara noastră filmul „Leto”, de Kirill Serebrennikov, cineast rus arestat la domiciliu de regimul putinist. L-am văzut în festivalul Les Films de Cannes à Bucarest, ca sub o vrajă.

02
/11
/18

În noaptea de 2 noiembrie 1975, Pier Paolo Pasolini, unul dintre cei mai mari artiști și intelectuali italieni ai secolului al XX-lea și simbol al artei luptând împotriva puterii, era ucis într-un cartier din Roma. 40 de ani mai târziu, în mai 2015, Abel Ferrara lansa la Festivalul de la Veneția filmul biografic "Pasolini", cu Willem Dafoe în rolul lui Pier Paolo Pasolini.

01
/11
/18

Această imagine, în care Elvis Presley discută cu un puști de 11 ani - Kurt Russell, viitorul mare actor de la Hollywood - este extrasă din filmul "It Happened at the World's Fair", al 12-lea film al lui Elvis, realizat în anul 1963. 

01
/11
/18

CRONICĂ DE FILM În noul său film-eseu, „Le livre d'image” (2018), pentru care juriul de la Cannes a inventat un Palme d'Or special, legendarul cineast franco-elvețian Jean-Luc Godard aruncă în aer logica narativă a imaginilor cinematografice, pentru o mai bună reconfigurare a lor ca reflecție asupra violenței lumii moderne.

01
/11
/18

În cea de-a doua săptămână din cadrul programelor Documentary Mondays şi Fiction Tuesdays de la Centrul Ceh, călătorim în timp, aşa că luni, 5 noiembrie, de la ora 20:00, vom cunoaşte oamenii şi ideile din spatele curentului hippie din Uniuniea Sovietică, iar marţi, 6 noiembrie, tot de la ora 20:00, explorăm lumea fantastică a filmelor western cehoslovace. 

31
/10
/18

Bohemian Rhapsody, unul dintre cele mai așteptate titluri ale toamnei, cu șanse reale de a prinde un Oscar, grație interpretării de excepție reușite de Rami Malek, a avut deja premiera europeană. Filmul despre povestea trupei Queen va avea premiera în România vineri, 2 noiembrie.

31
/10
/18

În săptămâna 6-11 noiembrie, București Docuart Fest va găzdui zeci de proiecții de documentar românesc, o serie de dezbateri, sesiuni de masterclass și două expoziții de fotografie. Festivalul se deschide marți, 6 noiembrie, printr-o gală ce urmează să aibă loc la Teatrul Național București, Sala Mică, începând cu ora 19:30.

Page 30 of 249« First...1020...2829303132...405060...Last »