Upstream Color vine la Bucureşti IFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/upstream-color-vine-la-bucuresti-iff/

Un număr record de nouă filme, printre care şi foarte lăudatul Upstream Color, vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută şi nu vor fi distribuite ulterior în cinematografele din România.

Un articol de Petre Ivan|12 martie 2014

Un număr record de nouă filme, printre care şi foarte lăudatul Upstream Color, vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută și nu vor fi distribuite ulterior în cinematografele din România.

Directorul artistic al festivalului, Andrei Creţulescu, a definitivat vineri, 7 martie, lista de filme din competiţie – din eclectica selecţie nu lipsesc, ca de obicei, provocări, șocuri și revelații.

52 Tuesdays / 52 de marți (regia Sophie Hyde)

este deopotrivă perioada în care a fost filmat  și perioada în care se întâmplă (cronologic) acest debut australian vibrant în care o puștoaică la vârsta primelor explorări sexuale trebuie să accepte faptul că mama ei se pregătește să devină bărbat. Premiul de regie Sundance 2014; Ursul de Cristal – secțiunea Generation 14plus, Berlin 2014.

Upstream Color

Murdărie / Filth (regia Jon S. Baird)

prima ecranizare după Irvine Welsh post-Trainspotting și dărâmă efervescent și aplicat cam tot ce mai era de dărâmat în materie de tabu-uri și ordine – morală, corporală, polițienească. Foarte probabil, rolul carierei pentru James McAvoy, premiat în 2013 la British Independent Film Awards.

In Bloom (regia Nana Ekvtimishvili, Simon Groß)

un coming-of-age pe genericul căruia te-ai fi putut aștepta să scrie „directed by Cristian Mungiu”. De altfel, acest debut georgian filmat de Oleg Mutu a fost comparat de critici (pe bună dreptate) cu producțiile de vază ale Noului Val Românesc. Patru premii la Sarajevo 2013, inclusiv pentru Cel mai bun film.

The Selfish Giant / Uriașul cel egoist (regia Clio Barnard)

mai puțin o adaptare după Oscar Wilde și mai mult o fabulă socială lirică și brutală care pășește hotărât pe cărarea bătătorită pe vremuri de Ken Loach sau Alan Clarke și urmată, mai recent, de Lynn Ramsay sau Andrea Arnold. Premiul Label Europa Cinemas – Quinzaine des realisateurs, Cannes 2013.

Short Term 12 (regia Destin Cretton)

povestea pe cât de tristă, pe atât de luminoasă  (și inspirată din tinerețea regizorului)  a unui grup de voluntari dintr-un azil pentru copii cu probleme psihice din California. Premiul pentru Cea mai bună actriță (Brie Larson), Premiul Juriului Ecumenic și Premiul Juriului Tânăr – Locarno 2013.

Upstream Color

The Strange Little Cat / O pisică ciudată (regia Ramon Zürcher)

un exercițiu de stil la limita observaționalului care urmărește o familie berlineză pe parcursul unei singure zile. Un film de diplomă păstorit de veteranul Bela Tarr, lansat la Berlin în 2013 și premiat în același an, la CPH:PIX, cu trofeul pentru debut.

Stories We Tell / Poveștile noastre (regia Sarah Polley)

un experiment fascinant la granița dintre ficțiune și documentar în care actrița devenită regizor investighează secretele părinților, transformând cinema-ul în realitate și invers. Pregătiți-vă batistele! Premiul criticilor din Los Angeles, Toronto și New York la secțiunea (sic!) non-fiction, în 2013.

Upstream Color (regia Shane Carruth)

)

un manifest filmic inclasabil pe care admiratorii cineastului îl așteaptă de 10 ani, adică de la debutul cu Primer. Recidiva acestui regizor/scenarist/operator/monteur/actor/compozitor îl confirmă drept rezultatul unui mariaj utopic între David Cronenberg și Terrence Malick. Premiul Special al Juriului – Sundance 2013.

Foto cu Upstream Color, 52 Tuesdays şi Short Term 12 – Cinemagia

09
/10
/23

Ediţia în română a unei cărţi despre legendarul regizor Martin Scorsese şi un volum în engleză scris de Andrei Gorzo şi Veronica Lazăr despre cinemaul lui Radu Jude sunt două recomandări de lectură pentru această toamnă, pentru cei pasionaţi şi de discursul despre filme, nu doar de vizionarea lor.

09
/10
/23

Les Films de Cannes à Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureștenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje și mai mult de 65 de proiecții ale unor autoare și autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.