Useless, piesa Savianei Stănescu, în premieră mondială la New York
https://www.ziarulmetropolis.ro/useless-piesa-savianei-stanescu-in-premiera-mondiala-la-new-york/

Piesa „Useless”, a scriitoarei române Saviana Stănescu, va fi prezentată în premieră mondială la IRT Theater din Manhattan, în perioada 14-24 august, în regia lui Jose Zayas.

Un articol de Petre Ivan|12 august 2014

Useless va fi prezentată la IRT Theater din Manhattan cu sprijinul Institutului Cultural Român din New York, într-o serie de zece spectacole, în regia lui Jose Zayas.

Piesa este o comedie amară care investighează realităţile complexe ale traficului de organe şi felul în care acest flagel afectează oamenii de peste tot din lume. Aceasta prezintă povestea a trei personaje din Europa de Est: un cuplu căsătorit care a imigrat în SUA şi un tânăr care ajunge în SUA pentru a-şi dona rinichiul.

Saviana Stanescu

Saviana Stanescu

În acest proiect sunt implicaţi Saviana Stanescu (autor), Jose Zayas (regizor), Steven Rishard (actor), Ana Grosse (actor), Andy Phelan (actor) şi Susan Zeeman Rogers (scenograf), notează Mediafax.

Saviana Stănescu

Saviana Stănescu este un autor român stabilit la New York. Fondatoare a „Immigrants Artists and Scholars in New York” (IASNY), Saviana Stănescu curatoriază

„playgroundzero” şi „New York with an Accent”.

Saviana Stănescu are o diplomă de masterat în dramaturgie şi în performance de la NYU, Tisch şi predă dramaturgie la Ithaca College. Piesele ei au fost prezentate pe scena internaţională şi americană.

Foto cu Useless şi Saviana Stănescu – facebook

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.