Vampiri vintage și demoni însetați de sânge, online pentru amatorii de senzații tari la AIFF.5
https://www.ziarulmetropolis.ro/vampiri-vintage-si-demoni-insetati-de-sange-online-pentru-amatorii-de-senzatii-tari-la-aiff-5/

Din 23 iunie vampirii şi demonii din secţiunea „FRIGHT@MIDNIGHT – FOCUS FULL MOON FEATURES” pun stăpânire pe casele cinefililor la cea de-a 5-a ediţie a American Independent Film Festival în cadrul programului ONLINE ce va instaura spaima şi printre cei mai curajoşi împătimiţi de film.

Un articol de Liliana Matei|21 iunie 2021

„Pentru ediția de anul acesta am decis să punem în lumină o legătură mai puțin cunoscută între industria de film din SUA și cea din țara noastră. La începutul anilor ’90, producătorul hollywoodian Charles Band a adus în România deja celebrul său mod extravagant de a face film de categorie B, realizând astfel prima producție americană din țară, împreună cu regizorul de film Ted Nicolaou și cu directorul de imagine Vlad Păunescu. O abordare proaspătă și originală a filmului de gen cu vampiri, Subspecies din 1991, avea să devină primul episod al seriei de cult Subspecies, devenită legendară pentru fani, și începutul unei colaborări de un deceniu între Full Moon Features și Castel Film” spune Andrei Tănăsescu – curatorul acestei secțiuni a festivalului.

Cu o bucurie aproape maniacală și plini de nerăbdare numărăm clipele până când vom putea să reexperimentăm trei dintre producțiile Full Moon Features: Subspecies (1991), Bloodstone: Subspecies II (1993) și Dark Angel: The Ascent (1994). Pregătiți-vă pentru un festival al spaimei, trei zile în care vampiri și demoni tânjesc după putere și independență prin pădurile seducător de întunecate și pe străzile slab luminate ale României.

Pasionații vor putea vedea online cele trei producții până târziu în noapte din confortul propriilor case cu sunete mai mult sau mai puțin explicabile, cu parchet scârțâind sau ferestre care se trântesc din cauza adierilor de vânt întâmplătoare sau nu. Ne provocăm spectatorii la un maraton pe care doar cei mai curajoși dintre ei îl vor putea termina.

În Subspecies, maleficul vampir Radu se întoarce în orașul său natal Prejnar, după ani petrecuți în exil. El fură de la tatăl său prețioasa piatră sângerie din care se spune că picură sângele sfinților și îl ucide fără milă pe acesta. Între timp, două studente americane fac echipă cu o localnică pentru a studia cultura locală. Radu devine atras de tinere, însă problemele încep când fratele lui, Stephan, le ajută.

Continuarea filmului din 1991, Bloodstone: Subspecies II prezintă povestea unei femei care a devenit vampir și care încearcă să scape de maleficul Radu. Ea fură la rândul ei piatra sângerie, iar acum vampirul este pe urmele ei pentru a o recupera. Între timp, sora femeii vine în România pentru a-i salva sufletul, însă poate fi prea târziu…

În Dark Angel: The Ascent o altă femeie reușește să scape din iad. Proaspăt ieșită din grotescul subteran, cu o sete nestăvilită de răzbunare, aceasta decide să-i pedepsească pe păcătosi, însă se întâmplă ceva total neașteptat: se îndrăgostește.

Ca în orice poveste, cele trei zile negre înțesate de întâmplări și creaturi malefice se vor încheia iar spectatorii AIFF.5 vor avea inedita ocazie de a-l întâlni, tot online, pe regizorul Ted Nicolaou care le va răspunde întrebărilor și-i va introduce în povestea plină de mister din spatele camerelor. Discuția va fi moderată de Andrei Tănăsescu și va avea loc sâmbătă, 26 iunie, începând cu ora 17:00, via Zoom, live pe pagina de Facebook a festivalului.

Filmele vor fi disponibile în toată țara, pe platforma Eventbook.ro de unde spectatorii pot achiziționa bilete și pentru celelalte proiecții din cadrul American Independent Film Festival ce are loc anul acesta la Food Hood, outdoor, unde toate proiecțiile sunt gratuite și la Cinema Muzeul Țăranului unde vor fi proiectate și American Movie sau Living in Oblivion, cele două titluri din secțiunea specială „FILMS ON FILMMAKERS”.

„Visul american mă însoțește în fiecare zi”, spune Dl. Borchardt – protagonistul filmului atunci când vorbește despre motivația sa. Câștigătorul marelui premiu pentru documentar la Sundance, American Movie urmărește încercările tânărului regizor Mark Borchardt de a-și finanța proiectul mult visat. Unul dintre filmele ‘must-see’ ale festivalului, „American Movie este genul de documentar rar care combină un subiect extrem de carismatic cu o structură elegantă”, potrivit The New York Times.

Filmarea a demarat prost. Toate merg pe dos. Bufetul e infect, actrița principală e certăreață, partenerul ei e cabotin, machiorul face crize de inimă, directoarea de producție e isterică, iar ‘cireașa de pe tort’ o reprezintă apariția pe platou, în capot și proaspăt scăpată de la balamuc, a mamei regizorului. Întregul dezastru din Living in Oblivion va putea fi văzut tot la Cinema Muzeul Țăranului iar biletele pentru proiecție sunt disponibile pe Eventbook iar întregul program al AIFF.5 pe filmedefestival.ro.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.