“Varză, cartofi și alți demoni“, Marele Premiu la Docuart Fest
https://www.ziarulmetropolis.ro/varza-cartofi-si-alti-demoni-marele-premiu-la-docuart-fest/

Cea de-a 6-a ediţie a festivalului documentarului românesc, Bucureşti Docuart Fest, s-a încheiat duminică, 1 octombrie, şi a ales câştigătorii competiţiei din acest an. Marele premiu a fost câştigat de filmul lui Șerban Georgescu, “Varză, cartofi şi alţi demoni“.

Un articol de Petre Ivan|3 octombrie 2017

Festivalul s-a concretizat în jurul a 6 zile pline, peste 100 de proiecții și evenimente dedicate documentarului românesc, care au avut loc la Cinema Muzeul Țăranului, Știrbei Center, Arcub și Teatrul Macaz.

De la o serie de 31 de filme în cele 3 secțiuni competiționale, la sesiuni de masterclass cu cineaști reper din industrie, la o expoziție de fotografie documentară și un segment OFF care a cuprins filme de arhivă și altele care au fost aduse pentru prima dată pe marele ecran, Docuart Fest 6 a însemnat o celebrare și recunoaștere a filmului documentar românesc și a oamenilor care îl produc și, deopotriva, îl urmăresc.

Sâmbata, 31 octombrie, a avut loc gala de premiere la Cinema Muzeul Țăranului, unde au fost desemnate câștigatoare cele mai bune producții de documentar realizate în ultimii doi ani, de către un juriu format din filmologul Cristian Tudor Popescu și regizorii Thomas Ciulei și Vlad Druck.

MARELE PREMIU: “Varză, cartofi și alți demoni“ regia Șerban Georgescu.

  • Secțiunea principală

Premiul Cea mai bună regie

Ion Donică  pentru regia fimului “Momente de tăcere“

Premiul Cea mai bună imagine – Ex Aequa

Premiul Cea mai bună imagine – Ex Aequa / Dragos Hanciu, Ileana Szasz pentru imaginea filmului “Ionaș visează că plouă“, regia Dragoș Hanciu

Michael Schindegger pentru imaginea filmului “Secondo me“, regia Pavel Cuzuioc

Premiul Cea mai bună imagine – Ex Aequa

Dragos Hanciu, Ileana Szasz pentru imaginea filmului “Ionaș visează că plouă“, regia Dragoș Hanciu

Premiul Cel mai bun montaj

Alexandru Stănescu pentru montajul filmului “Bune și blânde“ în regia lui Florin Andreescu.

Secțiunea documentar TV

Premiul Cel mai bun documentar de televiziune

Violeta Gorgos pentru filmului “Variațiuni pe un nume“

  • Secțiunea studenţească

Premiul Cea mai bună regie – documentar studenţesc

Victor Gălușcă pentru regia filmului “Cine iubește și lasă“

Premiul Cea mai bună imagine – documentar studenţesc

Marius Mihordescu și Adrian Moisoiu pentru imaginea filmului “Rise up“ regia Adrian Moisoiu, Marius Mihordescu

Premiul Cel mai bun montaj – documentar studenţesc

Codruț Dubăț pentru montajul filmului “O viaţă ratată“ regia Eugeniu Bocancea

Premiul Cinelab – pentru imagine

Marius Mihordescu și Adrian Moisoiu pentru imaginea filmului “Rise up“ regia Adrian Moisoiu,Marius Mihordescu

Premiul constă în servicii de post-producție în valoare de 3.000 de euro

Vrem să îi sprijinim pe cei la început de drum. Este important să ne alăturăm unui astfel de eveniment pentru ca împreună să ajutăm la începutul de drum al tinerilor realizatori de documentar. Cinelab oferă un premiu de 3.000 de euro, în servicii de post producție, câștigătorului pentru cea mai bună imagine la secțiunea studențească. – Cornelia Popa, reprezentant Cinelab România.

Foto:  Docuart Fest  – facebook

 

24
/09
/13

CRONICĂ DE FILM Pornit de la un scenariu original de Corneliu Porumboiu, pe care cineastul Igor Cobileanski l-a rescris şi adaptat contextului din Republica Moldova, „La limita de jos a cerului“ este un film revigorant, realizat în cea mai pură tradiţie neorealistă.

24
/09
/13

Geo Saizescu, unul dintre cei mai importanţi regizori români de film, a încetat din viaţă, luni, la vârsta de 80 de ani, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta" din Bucureşti. Regizorul avusese o boală la plămâni.

23
/09
/13

Les Films de Cannes a Bucarest a pus în vânzare primele bilete. Grație cererii din anii trecuți și interesului stârnit deja de ediția de anul acesta, care adună cele mai provocatoare titluri din selecția Festivalului de la Cannes, o a treia sală a fost inclusă în program. Astfel, pe lângă cinematografele Studio și Elvira Popescu, vor […]

18
/09
/13

CRONICĂ DE FILM „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism“ duce la un nou nivel stilistica minimalistă şi tentativa de conceptualizare a realităţii pe care Corneliu Porumboiu le-a început în „A fost sau n-a fost?“ (2006) şi pe care le-a continuat în „Poliţist, adjectiv” (2009).