Vernisaj expoziție „VĂD.CLIPESC” a artistului vizual Vlad Pașca
https://www.ziarulmetropolis.ro/vernisaj-expozitie-vad-clipesc-a-artistului-vizual-vlad-pasca/

La Camera de artă Galateca (str. C.A. Rosetti, nr. 2-4), Vlad Paşca va expune peste 50 de lucrări pe hârtie, care surprind incredibil de real ceea ce trăim cu toţii de doi ani, realitatea extrem de dură, dezumanizantă şi mecanismele de autoapărare autogenerate.

Un articol de Liliana Matei|25 octombrie 2021

Expoziție de lucrări pe hârtie | Camera de artă Galateca
Deschidere joi, 28.10.2021| 18:00-20:00 |
Un proiect NeoStudio

Văd.
Ochii devorează lumina și o pervertesc într-un tumult de emoții. Adevăr, nevroză, minciună, singurătate, curaj, frustrare, nesiguranță, bucurie, frică, extaz, declin, durere, orgasm, îndoială, fericire, dezamăgire, încredere, furie, deznădejde, excitare, rușine, reverie, dispreț, plăcere, dezgust, fragmente contondente de memorii gravate spasmic în adâncul sufletului.

Clipesc.
Clipim în mod ritmic și reflex cu scopul de a ne apăra împotriva factorilor vătămători din exterior. Sacadarea inconștientă între lumină și întuneric, acea treime de secundă imperceptibilă, este modul prin care realitatea prezentului ne împinge silit să găsim refugiu într-o intimitate deplină, personală și impenetrabilă; un loc sigur care, în mod utopic, ne poate apăra de fragilitatea și nesiguranța resimțite astăzi de către fiecare dintre noi. Clipitul revelat în fragilitatea hârtiei folosite ca suport al lucrărilor artistului, în dialog contradictoriu cu paleta cromatică și expresia gestuală hotărâtă și sacadată, are ca rezultat ilustrarea unor cicatrici personale și colective, adevărate petice emoționale.

La sfârșitul lunii octombrie, Galateca prezintă un tânăr artist, Vlad Pașca și cele peste 40 de lucrări care îmbină desenul cu pictura, unelte și vopsele neconvenționale, dimensiuni și texturi diverse, realizate sub presiunea contextului pandemic. Expoziția de lucrări pe hârtie, sugestiv intitulată ”Văd.Clipesc.”, primul solo al artistului, este o adevărată cale de evadare în intimitate. Lucrările lui Vlad Pașca surprind incredibil de real ceea ce trăim cu toții de doi ani, realitatea extrem de dură, dezumanizantă și mecanismele de autoapărare autogenerate. Mediul ales, nu întâmplător, hârtia, accentuează ideea de fragilitate.

Proiectul se derulează în cadrul programului NeoStudio, inițiat de Galateca și dedicat tinerilor artiști, studenți sau absolvenți. Camera de artă ”Văd.Clipesc.” rămâne deschisă între 28.10 – 11.11. 2021.

Intrare liberă

Vlad Pașca – designer și artist vizual. În permanentă evoluție din 1987.Născut și crescut în Baia Mare, educat în Cluj-Napoca, maturizat și stabilit în București. Parcursul său artistic începe la Cluj – Napoca la Universitatea de Artă și Design – Facultatea de Arte Decorative și Design, Secția Design, ca mai apoi să urmeze un masterat la București, la Universitatea Națională de Arte – București, Facultatea de Arte Decorative și Design – Secția Design Ambiental. Are deja la activ prezența în diferite expoziții colective. ” Procesul meu creativ este ghidat de emoții și impactul acestora asupra conștiinței, transformările pe care le produc și călătoria mea prin viața alături de acestea. Am mereu în minte faptul că o lucrare de artă trăiește în medii diferite după ieșirea din atelier și mixez experiența de designer cu cea de artist vizual pentru a mă exprima într-un mod neașteptat, dar în același timp captivant  Expresionismul abstract, de cele mai multe ori tratat într-o manieră intuitivă, fără a pune accentul pe relația cromatică, compoziția vizuală sau materiale convenționale, îmi permite să sparg tiparele și să aleg complexitatea sau minimalismul, să urmăresc o stare de spirit creând, mai presus de orice, o experiență.”

Parteneri media: modernism.ro, Biz, Agenția C’Arte, dreamingof.net, Cover stories, Kreatoria, Propagarta
Susținut de AQUA Carpatica

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.

19
/08
/22

Ai Weiwei, unul dintre cei mai mari artiști ai secolului XXI, rememorează istoria vieții sale și a tatălui său în volumul autobiografic „1000 de ani de bucurii și dureri” (Editura Trei, 2022), oferind în același timp o captivantă incursiune în istoria recentă a Chinei.