Vişniec şi Dabija, dublu „atac” de maestru la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/visniec-si-dabija-dublu-atac-de-maestru-la-tnb/

Teatrul Naţional din Bucureşti anunţă, vineri 22 ianuarie, de la ora 20.00, pe scena Sălii Studio, premiera RECVIEM, una din piesele de mare impact din dramaturgia lui Matei Vişniec, în viziunea unuia dintre regizorii de vârf ai teatrului românesc, Alexandru Dabija.

Un articol de Liliana Matei|16 ianuarie 2016

RECVIEM e graniţa între istorie şi memorie unde moartea apare însufleţită de Morţii Patriei – demni sau nedemni – care îşi revendică răspicat drepturile de defilare la parada de întoarcere acasă. Sub atenta privire a generalului, ei se pregătesc pentru un marş triumfal, cu sute, mii şi sute de mii de … învinşi, după un lung război care, tristă parabolă a istoriei, pare să nu se fi sfârşit nici astăzi.

Şi… o luptă, interminabilă şi aceasta, pentru locul fruntaş, este plasată în craterul unei comedii negre şi reliefată cu mult umor de o distribuţie-eveniment. Tineri îndrăgiţi, din noua generaţie de actori ai TNB, Marius Rizea, Gavril Pătru, Ioan Andrei Ionescu, Afrodita Androne, Mihai Calotă se întâlnesc cu mai tinerii lor colegi, pe care-i veţi descoperi, sau redescoperi cu încântare, în acest spectacol: Mihai Munteniţă, Lucian Iftime, Cristian Bota, Nicholas Caţianis, Eduard Cârlan, Sorin Dobrin, Ștefan Huluba, Emilian Mârnea, Mihai Niță, Mihai Nițu, Vladimir Purdel, Andrei Redinciuc, Alec Secăreanu, Andrei Seușan, Ionuț Toader, Alexandru Voicu.

4. Recviem

Cântecele Adei Milea, scenografia Irinei Moscu şi coregrafia lui Florin Fieroiu întregesc o viziune regizorală pe care o veţi purta cu dumneavoastră acasă, ca pe un trofeu de preţ.

Dabija priveşte moartea aşa cum priveşte viaţa – sau istoria marcată de războaie, ori bântuită de spectrul comunismului – cu o detaşare lucidă, cu umor crud şi agresiv până la visceral. Plasticitatea textului lui Vişniec îi hrăneşte voluptatea grotescului şi-i dă motiv în plus să demonstreze absurdul unei existenţe în care cu toţii vom păşi, negreşit.

Vă invităm să nu rataţi noua premieră a Teatrului Naţional din Bucureşti cu RECVIEM, o parabolă cu haz şi ironie despre război, despre moarte şi „viaţa” din ea!

01
/12
/14

Starea de sănătate a actorului Mircea Albulescu este din ce în ce mai bună, la patru zile de la operaţia pe cord pe care a suferit-o la Timişoara, informează site-ul Digi 24, care postează şi o fotografie cu actorul în vârstă de 80 de ani alături de... "salvatorii" săi în halate albe (şi albastre).

30
/11
/14

După jurizarea celor 68 de înscrieri primite, concursul pentru tineri actori Audiție Națională 2014, organizat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematogarfică I.L.Caragiale, cu sprijinul ARCUB, a ajuns la etapa finală. Aceasta se va desfășura în perioada 3-4 decembrie, la sala Ileana Berlogea.

30
/11
/14

Capitala a deschis, oficial, sezonul sărbatorilor de iarnă. În acordul colindelor, bucureştenii şi turiştii sunt aşteptaţi la kilometrul 0, la un pahar de vin fiert, până la finalul lunii decembrie

30
/11
/14

Daniela Apostol. 37 de ani. O fiică de 18 ani, Laura. Un festival de film documentar de 3 ani, Docuart Fest (primul slogan - „Cele mai frumoase povești sunt adevărate”). Și o pasiune pentru povești și tradiții care o urmărește și când merge pe stradă.

28
/11
/14

Dragoş Huluba, unul dintre cei mai importanţi actori ai Teatrului de Comedie din Bucureşti, îşi conturează traseul profesional, pornind de la întâlnirea cu Dem Rădulescu, mentorul lui, trecând prin aplauzele publicului din Singapore, România sau China şi ajungând la înţelegerea pe care i-o arată pe scenă soţia lui, actriţa Violeta Huluba.

28
/11
/14

În premieră absolută la Teatrul Naţional Radiofonic, în anul împlinirii a 450 de ani de la naşterea lui William Shakespeare, Radio România Cultural îi invită pe iubitorii teatrului la un spectacol-eveniment: „Henric al V-lea”, în traducerea lui Ion Vinea şi adaptarea radiofonică realizată de Domnica Ţundrea. Regia artistică: Attila Vizauer.

28
/11
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE Puține scene de film din cinematografia română sunt mai naturaliste (fără a fi și gratuite) ca aceea din documentarul „Apa ca un bivol negru” (1970) în care, în urma inundațiilor, tinerii soldați scot din apă cadavrul gol și înțepenit al unui bărbat, probabil coleg de-al lor.