„Visul unei nopți de vară”, la TNB online
https://www.ziarulmetropolis.ro/visul-unei-nopti-de-vara-la-tnb-online/

După Sărbătoarea dedicată Zilei Internaţionale a Copilului, Teatrul Naţional din Bucureşti reia din 2 iunie difuzarea conferinţelor. Trei prelegeri susţinute de personalităţi marcante ale vieţii socio-culturale şi ştiinţifice româneşti vor putea fi vizionate în această săptămână, de marţi până joi, pe canalul de Youtube al TNB, precum şi un spectacol, în week-end – Visul unei nopţi de vară de William Shakespeare în regia lui Petrică Ionescu.

Un articol de Petre Ivan|1 iunie 2020

Un vis populat de zei și muritori, de duhuri, spiriduși și zâne, în interpretarea unor actori consacrați ai Teatrului Național, cărora li se alătură tineri artiști ai scenei bucureștene.

  • Programul conferințelor în săptămâna 1- 7 iunie

Marți, 2 iunie – Aurora Liiceanu – Inconfortul psihologilor: incertitudini și ezitări (conferința a fost susținută la data de 1 aprilie 2018)

Miercuri, 3 iunie –  Prof. Dr. Dinu Antonescu – Impactul comunismului asupra medicinii românești (din 19 ianuarie 2020)

Joi, 4 iunie – Mihai Răzvan Ungureanu – Morala și simțul public la români acum 200 de ani (din 18 martie 2007).

5, 6, 7 iunie – vineri (ora 16.00), sâmbătă și duminică (ora 18.00) – piesa cea mai erotică a marelui Will : VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ

Un vis fantastic din magica noapte de Sânziene, țesut de imaginația unui artist de o covârșitoare originalitate, Visul unei nopți de vară de la TNB reunește elemente de autentică poezie shakespeariană, umor, bulversante construcții vizuale, balet și un excepțional fond muzical.

Vă veți întâlni nu doar cu una din cele două piese shakespeariene cele mai jucate în România ultimelor șase decenii, potrivit unui studiu autohton, dar și cu… „cea mai erotică piesă a marelui Will – după cum apreciază Jan Kott în binecunoscuta sa carte Shakespeare, contemporanul nostru. În nicio altă comedie sau tragedie a lui, cu excepția, poate, a lui Troilus și Cresida, erotismul nu este înfățișat mai brutal. Multă vreme, relatează reputatul critic, teatrele s-au mulțumit să reprezinte Visul ca o povestire de frații Grimm, eliminând cu desăvârșire causticitatea dialogului și brutalitatea situațiilor”.

Viziunea regizorului de origine română Petrică Ionescu, renumit pentru montările sale pe scene importante de operă din lumea întreagă, ne va dezvălui un altfel de Vis… și o altfel de pădure, care nu mai seamănă deloc cu o Arcadie a îndrăgostiților, ci mai degrabă cu „un codru bântuit de diavoli și de iele, în care vrăjitoarele și duhurile rele pot ușor găsi orice este prielnic vrăjilor lor”. Exact ca-n Shakespere, ar spune Kott, căruia îi aparține și  descrierea de mai sus.

„Coborând obligatoriu prin experiențele și pulsațiile noastre în grotele, în beciurile cele mai joase și adânci ale conștiinței noastre, ne inițiem, revenind la suprafață mai evoluați. Iubirea este, în viziunea foarte pesimistă a lui Shakespeare, numai o iluzie, ca și teatrul și viața însăși. Am descoperit deriziunea absolută și cruzimea fără scăpare a experienței amoroase. Iluziile fără sfârșit. Aceste adevăruri multiple am încercat să le transmit cu cruzime, păstrând sarcasmul și umorul prezent în fiecare inflexiune a textului shakespearian”, declara Petrică Ionescu. Mai departe vă lăsăm să descoperiți singuri drumul prin hățișurile simțurilor dezlănțuite…

Visul unei nopți de vară

de William Shakespeare

Traducerea:Nina Cassian

Regia, adaptarea:Petrică Ionescu

Decorul :Helmut Stürmer

Costumele: Corina Grămoşteanu

Coregrafia: Florin Fieroiu

Lighting design:   Chris Jaeger

Video:Andu Dumitrescu

Muzică de scenă: Jean Schwarz

Muzică live: Petre Ancuța

În distribuția spectacolului pe care-l veți putea vedea on-line, rolurile sunt interpretate de actorii:

Tezeu / Oberon:  Marius Bodochi, Hipolita: Raluca Petra, Titania: Maia Morgenstern,  Egeu:  Costel Constantin, Hermia: Ana Covalciuc,      Demetrius:        Silviu Mircescu, Lisandru: Alex Călin,  Helena: Ilinca Hărnuț,  Chitră: Dorin Andone, Fundulea:      Mihai Constantin, Cuibărică: Costi Apostol, Suflete:      Istvan Teglas,  Flămânzilă:  Daniel Badale, Botgros: Ștefan Ruxanda, Puck: Claudiu Bleonţ  , Zânele: Eliza Păuna, Ilona Brezoianu, Alexandra Stroe, Filostrat:    Vitalie Bichir, Efeb:    Rareș Fota

Zâne: Alexandra Apetrei, Sigrid Bălțătescu, Beatrice Rubică, Paula Rotar, Elisabeta Râmboi, Adela Mihai, Ada Dumitru, Dana Porlogea, Oana Marcu, Romina Boldașu, Bianca Bor, 

Elfi:   Vladimir Albu, Nicolae Dumitru, Denis Hanganu, Eugeniu Cozma, Andrei Atabay, Victor Apetrei, Adrian Pop, Alexandru Sinca, Eftimie Ghighi.

Durata spectacolului: 3 ore.

Premiera spectacolului a avut loc la data de: 23.12.2015

Spectacolul nu este recomandat copiilor sub 14 ani.

Foto credit: Florin Ghioca, Chris Jaeger.

Resurse:

http://www.youtube.com/c/TeatrulNaţionalILCaragialeBucureşti

Vă așteptăm on-line și în această săptămână, iar în curând și în Amfiteatrul în aer liber situat deasupra Sălii Mari a Teatrului Național.

12
/11
/14

CRONICĂ DE FILM „Interstellar”, cea mai nouă ispravă a lui Christopher Nolan, considerat simbol al auteurism-ului în cetatea Hollywoodului, este ambiţios la nivel formal, dar cu personaje şi destule situaţii neconvingătoare.

12
/11
/14

Regizorul Quentin Tarantino plănuieşte să se retragă din activitate după terminarea peliculei "The Hateful Eight", spunând că turnarea a zece filme şi lăsarea fanilor cu sentimentul de a vrea mai mult "sună corect".

12
/11
/14

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoș Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârșitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potențialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voință umană transformatoare: nudul feminin

11
/11
/14

În vara anului 2014 ajung pentru un Festival de Teatru la Timișoara. Plec mai departe către Belgrad, căci, vechi reporter fără frontiere, e prea târziu să mi le pot impune. Supraviețuiesc circulației barbare, ajung în Belgrad, cunosc un bănățean de orgine sârbească rămas aici din vremea războaielor din anii `90.

11
/11
/14

The Tunnel/ Der Tunnel, o dramă intensă bazată pe povestea adevărată a unui campion la înot care a fugit din Germania de Est, cu Alexandra Maria Lara într-unul dintre rolurile-cheie, va fi proiectat în închiderea Cinepolitica Extra Time miercuri, 19 noiembrie, de la 20.30, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul are loc între 17-19 noiembrie, la Elvira Popescu, și cuprinde șase filme premiate despre Germania divizată și dezbateri cu istorici, sociologi și politologi

11
/11
/14

Festivalul Național de Teatru Independent ediția a II-a s-a încheiat duminică, 9 noiembrie. Timp de o săptămână, pe scenele din capitală s-au jucat peste 50 de producții din București, Sibiu, Iași, Cluj, Craiova și Târgu-Mureș. Juriul festivalului a acordat o serie de distincții spectacolelor reprezentative pentru mișcarea independentă actuală.

11
/11
/14

Teatrul Naţional Bucureşti a fost inaugurat luni, în prezenţa conducerii instituţiei şi a mai multor oameni politici. Fotograful Vlad Eftenie, prezent la evenimentul de inaugurare a clădirii, ne propune o scurtă incursiune prin edificiul recent renovat şi consolidat.

11
/11
/14

Institutul Balassi – Instiutul Maghiar din Bucureşti, împreună cu Muzeul Naţional al Ţăranului Român, organizează, în perioada 10-16 noiembrie 2014, a opta ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar la Bucureşti. Evenimentul îşi propune să reflecte spiritul şi diversitatea cinematografiei maghiare actuale.

11
/11
/14

DanaArtgallery a organizat în vara aceasta în perioada 15-25 august 2014 o tabăra de creaţie la Ciric, Iaşi. picturile realizate în această perioadă sunt expuse în spaţiul Galeriei Odeon, foaierul sălii Studio a Teatrului Odeon până pe 30 noiembrie.

11
/11
/14

Festivalul Filmului Francez, organizat de către Institutul Francez din România și Ambasada Franței, a lansat și la ediția din acest în secțiunea „Competiție”, a cărui scop este să aducă în lumina reflectoarelor regizorii aflați la primul sau al doilea lungmetraj.