„Visul unei nopți de vară”, la TNB online
https://www.ziarulmetropolis.ro/visul-unei-nopti-de-vara-la-tnb-online/

După Sărbătoarea dedicată Zilei Internaţionale a Copilului, Teatrul Naţional din Bucureşti reia din 2 iunie difuzarea conferinţelor. Trei prelegeri susţinute de personalităţi marcante ale vieţii socio-culturale şi ştiinţifice româneşti vor putea fi vizionate în această săptămână, de marţi până joi, pe canalul de Youtube al TNB, precum şi un spectacol, în week-end – Visul unei nopţi de vară de William Shakespeare în regia lui Petrică Ionescu.

Un articol de Petre Ivan|1 iunie 2020

Un vis populat de zei și muritori, de duhuri, spiriduși și zâne, în interpretarea unor actori consacrați ai Teatrului Național, cărora li se alătură tineri artiști ai scenei bucureștene.

  • Programul conferințelor în săptămâna 1- 7 iunie

Marți, 2 iunie – Aurora Liiceanu – Inconfortul psihologilor: incertitudini și ezitări (conferința a fost susținută la data de 1 aprilie 2018)

Miercuri, 3 iunie –  Prof. Dr. Dinu Antonescu – Impactul comunismului asupra medicinii românești (din 19 ianuarie 2020)

Joi, 4 iunie – Mihai Răzvan Ungureanu – Morala și simțul public la români acum 200 de ani (din 18 martie 2007).

5, 6, 7 iunie – vineri (ora 16.00), sâmbătă și duminică (ora 18.00) – piesa cea mai erotică a marelui Will : VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ

Un vis fantastic din magica noapte de Sânziene, țesut de imaginația unui artist de o covârșitoare originalitate, Visul unei nopți de vară de la TNB reunește elemente de autentică poezie shakespeariană, umor, bulversante construcții vizuale, balet și un excepțional fond muzical.

Vă veți întâlni nu doar cu una din cele două piese shakespeariene cele mai jucate în România ultimelor șase decenii, potrivit unui studiu autohton, dar și cu… „cea mai erotică piesă a marelui Will – după cum apreciază Jan Kott în binecunoscuta sa carte Shakespeare, contemporanul nostru. În nicio altă comedie sau tragedie a lui, cu excepția, poate, a lui Troilus și Cresida, erotismul nu este înfățișat mai brutal. Multă vreme, relatează reputatul critic, teatrele s-au mulțumit să reprezinte Visul ca o povestire de frații Grimm, eliminând cu desăvârșire causticitatea dialogului și brutalitatea situațiilor”.

Viziunea regizorului de origine română Petrică Ionescu, renumit pentru montările sale pe scene importante de operă din lumea întreagă, ne va dezvălui un altfel de Vis… și o altfel de pădure, care nu mai seamănă deloc cu o Arcadie a îndrăgostiților, ci mai degrabă cu „un codru bântuit de diavoli și de iele, în care vrăjitoarele și duhurile rele pot ușor găsi orice este prielnic vrăjilor lor”. Exact ca-n Shakespere, ar spune Kott, căruia îi aparține și  descrierea de mai sus.

„Coborând obligatoriu prin experiențele și pulsațiile noastre în grotele, în beciurile cele mai joase și adânci ale conștiinței noastre, ne inițiem, revenind la suprafață mai evoluați. Iubirea este, în viziunea foarte pesimistă a lui Shakespeare, numai o iluzie, ca și teatrul și viața însăși. Am descoperit deriziunea absolută și cruzimea fără scăpare a experienței amoroase. Iluziile fără sfârșit. Aceste adevăruri multiple am încercat să le transmit cu cruzime, păstrând sarcasmul și umorul prezent în fiecare inflexiune a textului shakespearian”, declara Petrică Ionescu. Mai departe vă lăsăm să descoperiți singuri drumul prin hățișurile simțurilor dezlănțuite…

Visul unei nopți de vară

de William Shakespeare

Traducerea:Nina Cassian

Regia, adaptarea:Petrică Ionescu

Decorul :Helmut Stürmer

Costumele: Corina Grămoşteanu

Coregrafia: Florin Fieroiu

Lighting design:   Chris Jaeger

Video:Andu Dumitrescu

Muzică de scenă: Jean Schwarz

Muzică live: Petre Ancuța

În distribuția spectacolului pe care-l veți putea vedea on-line, rolurile sunt interpretate de actorii:

Tezeu / Oberon:  Marius Bodochi, Hipolita: Raluca Petra, Titania: Maia Morgenstern,  Egeu:  Costel Constantin, Hermia: Ana Covalciuc,      Demetrius:        Silviu Mircescu, Lisandru: Alex Călin,  Helena: Ilinca Hărnuț,  Chitră: Dorin Andone, Fundulea:      Mihai Constantin, Cuibărică: Costi Apostol, Suflete:      Istvan Teglas,  Flămânzilă:  Daniel Badale, Botgros: Ștefan Ruxanda, Puck: Claudiu Bleonţ  , Zânele: Eliza Păuna, Ilona Brezoianu, Alexandra Stroe, Filostrat:    Vitalie Bichir, Efeb:    Rareș Fota

Zâne: Alexandra Apetrei, Sigrid Bălțătescu, Beatrice Rubică, Paula Rotar, Elisabeta Râmboi, Adela Mihai, Ada Dumitru, Dana Porlogea, Oana Marcu, Romina Boldașu, Bianca Bor, 

Elfi:   Vladimir Albu, Nicolae Dumitru, Denis Hanganu, Eugeniu Cozma, Andrei Atabay, Victor Apetrei, Adrian Pop, Alexandru Sinca, Eftimie Ghighi.

Durata spectacolului: 3 ore.

Premiera spectacolului a avut loc la data de: 23.12.2015

Spectacolul nu este recomandat copiilor sub 14 ani.

Foto credit: Florin Ghioca, Chris Jaeger.

Resurse:

http://www.youtube.com/c/TeatrulNaţionalILCaragialeBucureşti

Vă așteptăm on-line și în această săptămână, iar în curând și în Amfiteatrul în aer liber situat deasupra Sălii Mari a Teatrului Național.

28
/10
/14

Trei lucrări ale artistului român Adrian Ghenie - "Duchamp's Funeral I", "Study for «The Devil»" şi "Hunger" - au fost vândute la două licitaţii organizate recent la Londra, de casa Sotheby's, cu sumele de 1.285.389 de euro, 15.714 euro, respectiv, 146.453 de euro, potrivit site-ului sothebys.com.

28
/10
/14

Un autoportret alb-negru al compozitoarei și fotografei Sabina Ulubeanu, co-director artistic al Festivalului de Arte Noi InnerSound, este expus alături de 50 de lucrări ale unor artiști din toată lumea care activează în spațiul austriac, la una dintre cele mai cunoscute galerii de artă din Viena, West46, în cadrul Bienalei Eyes On. Expoziția este deschisă până la 7 noiembrie.

28
/10
/14

Duminică, 26 octombrie, s-a desfășurat prima seară a Festivalului Național de Teatru la Librăria Humanitas București, în cadrul căreia s-au lansat cărțile: "Caragiale după Caragiale. Arcanele interpretării: exagerări, deformări, excese" de Angelo Mitchievici și "În dialog cu anticii" de Alexandra Ciocârlie.

27
/10
/14

Joi, 30 octombrie, de la ora 20.00, reîncepe seria discuțiilor culturale din Ceainăria ARCUB. În prima ediție a toamnei de Trialoguri la ARCUB, invitată specială este Oana Pellea, una dintre cele mai îndrăgite actrițe contemporane. Evenimentul va fi moderat de jurnalistul de televiziune Marius Constantinescu, iar discuţiile vor fi completate de acordurile muzicale ale Alexandrei Ușurelu.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

Doi mari compozitori ai repertoriului simfonic – Beethoven şi Grieg, o partitură monumentală ca Simfonia a III-a – Eroica şi doi apreciaţi muzicieni români, dirijorul Tiberiu Soare şi pianistul Horia Mihail, sunt elementele reunite în concertul aniversar oferit vineri, 31 octombrie 2014 (19.00) de Orchestra Naţională Radio, în onoarea Zilei Radioului.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

26
/10
/14

În București în toamna lui 2014, au avut loc cinci festivaluri de teatru. Dar a sosit timpul să ne îndreptăm atenția şi către oferta teatrală pe anul 2015, din afara granițelor României. Ce se întâmplă dincolo?