White God/Orașul câinilor – propunerea Ungariei la Oscar, în cinematografe din 20 februarie
https://www.ziarulmetropolis.ro/white-godorasul-cainilor-propunerea-ungariei-la-oscar-2015-in-cinematografe-din-20-februarie/

Câştigătorul Marelui Premiu al secţiunii Un Certain Regard la Cannes şi propunerea Ungariei la Premiile Oscar 2015, “Oraşul câinilor / White God” în regia lui Kornél Mundruczó va fi lansat în România de Parada Film.

Un articol de Petre Ivan|18 februarie 2015

White God/Orașul câinilor va avea premiera în cinematografe vineri, 20 februarie.

Remarcat de critica internațională drept “un thriller îndrăzneț și incisiv, sarcastic, dinamic și ambițios” (One Room with a View), “tulburător” (Variety), “o adevărată apocalipsă a câinilor” (The Guardian), “o parabolă feroce” (The New York Times), “Orașul câinilor” este o alegorie impresionantă despre rasism și inegalitate socială în care câinii fără stăpân se coalizează împotriva oamenilor.

Scenariul filmului este inspirat dintr-o știre reală a presei maghiare: încercarea eșuată a extremei dreapta de a vota o lege prin care stăpânii de câini ar fi impozitați diferit în funcție de pedigree-ul patrupezilor. Taxe mari pentru metiși, taxe mai mici pentru câinii cu pedigree și scutire de plată pentru rasele ungurești. În “Orașul câinilor”, Lili, o puștoaică de 13 ani, pornește în căutarea câinelui Hagen abandonat de tatăl ei după impunerea acestei legi.

Peste 250 de câini dresați timp de 6 luni de zile au participat la filmările “White God”. Interpreții lui Hagen, câinii Body și Luke, au primit neoficialul Palm Dog la Cannes.

Kornél Mundruczó este una dintre cele mai puternice voci ale cinema-ului contemporan. S-a remarcat la Cannes încă de la lungmetrajul de debut “Johanna” (secțiunea Un Certain Regard, 2005), “Delta” (Premiul FIPRESCI, Competiție, 2008) și “Tender Son – The Frankenstein Project” (Competiție, 2010).

Foto: White God/Orașul câinilor – Parada Film

09
/10
/23

Ediţia în română a unei cărţi despre legendarul regizor Martin Scorsese şi un volum în engleză scris de Andrei Gorzo şi Veronica Lazăr despre cinemaul lui Radu Jude sunt două recomandări de lectură pentru această toamnă, pentru cei pasionaţi şi de discursul despre filme, nu doar de vizionarea lor.

09
/10
/23

Les Films de Cannes à Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureștenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje și mai mult de 65 de proiecții ale unor autoare și autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.