Wong Kar-wai, Premiul Lumiere 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/wong-kar-wai-premiul-lumiere-2017/

Regizorul Wong Kar-wai a primit vineri în Franţa, la Lyon (centru-est), Premiul Lumiere pentru întreaga carieră. La 59 de ani, el este primul regizor chinez care a primit acest premiu. ”Dedic această onoare care mi s-a făcut soţiei şi muzei mele, Esther. Există fragmente din ea în fiecare dintre personajele feminine din filmele mele”, a spus regizorul după ce a primit premiul din mâinile actriţei Isabelle Adjani.

Un articol de Petre Ivan|22 octombrie 2017

Premiul Lumiere pe anul 2017 i-a fost atribuit cineastului asiatic „pentru filmele sale neclasificabile și adevărate insule de frumusețe, pentru urma pe care a lăsat-o deja în istoria cinematografiei, pentru caracterul splendid și neterminat al operei sale, pentru neoanele din Hong Kong și zăpezile din Manciuria”, au precizat organizatorii festivalului, într-un comunicat publicat pe site-ul Institutului Lumiere.

În timpul unui masterclass în cursul după amiezii de vineri în fața cinefililor de la Festivalul Lumiere, Wong Kar-wai și-a dezvăluit metoda de lucru pe care nu a încetat niciodată ”să o pună la îndoială”.

”Nu-mi place să scriu pentru că este cea mai solitară fază a procesului creativ. Și tind să o amân cât mai mult posibil”, a mărturisit regizorul recunoscut drept unul dintre cei mai fascinanți stiliști ai cinematografiei contemporane.

Meticulos și adesea indecis — o trăsătură care l-a împiedicat întotdeauna să lucreze cu un scenarist — Wong Kar-wai a evocat, de asemenea, relația sa cu actorii, pe care îi place mai întâi să-i ”observe” pentru a imagina ”un spațiu de expresie” în care ei pot apoi „crea propria lor partitură”.

Filmografia lui Wong Kar-wai include, între multe altele, titluri ca In the Mood for Love (2000, O iubire imposibilă), Chungking Express (1994), The Grandmaster (2013, Marele maestru), Happy Together (1997, Fericiți împreună), Fallen Angels (1995) etc.

La precedentele trei ediții ale festivalului de la Lyon, premiul Lumiere a fost atribuit actriței Catherine Deneuve (2016), cineastului american Martin Scorsese (2015) și cineastului spaniol Pedro Almodovar (2014).

Foto: Wong Kar-wai – facebook

28
/02
/15

Regizorul Ken Loach se întoarce pe marile ecrane cu un nou film istoric despre războiul civil din Irlanda. Jimmy’s Hall / Salonul lui Jimmy este povestea lui Jimmy Gralton, un activist irlandez care a trăit în comitatul Leitrim, Irlanda începutului de secol. Filmul, care a participat anul trecut în Competiţia Oficială Cannes 2014, va avea premiera în România în 6 martie.

28
/02
/15

Actorul american Leonard Nimoy, cunoscut pentru rolul comandantului Spock din serialul "Star Trek", a murit vineri la vârsta de 83. Nimoy a fost internat în spital, săptămâna trecută, după ce s-a plâns de "dureri severe în zona pieptului". El suferea de boala pulmonară obstructivă cronică care duce la insuficienţă respiratorie.

27
/02
/15

Cea mai importantă competiție de scurtmetraj din România, o selecție unică de filme, masterclass-uri, workshop-uri și petreceri îi așteaptă pe spectatori la cea de-a 9-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT, care va avea loc între 15 și 19 aprilie 2015, la Cinema Studio, Elvira Popescu, CinemaPRO și într-o serie de locuri neconvenționale.

27
/02
/15

"Aferim!", lungmetrajul pentru care cineastul Radu Jude a primit Ursul de Argint pentru regie la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin 2015, va putea fi vizionat în avanpremieră, pe 5 martie, în reţeaua naţională de cinematografe Cinema City.

26
/02
/15

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE Un film, cu siguranță, subapreciat. Sau, mai exact, privit de sus ca fiind o simplă operă burlescă. „S-a furat o bombă” (1961), scris și regizat de Ion Popescu-Gopo, este însă mai mult decât atât.

26
/02
/15

"Niciodată nu se știe ce e aia "generația de aur". Pentru George Vraca, de pildă, George Constantin nu făcea parte din nicio generație de aur, era un tânăr care juca și el teatru binișor, dar pentru George Constantin generația de aur era Vraca, dar Vraca pentru Nottara nu era generație de aur, și uite așa, când actorul ajunge la vârsta maturității, nu a vieții, a maturității sale artistice, conform destinului, putinței, talentului (...) devine un actor important al teatrului unde este, al teatrului românesc, al locului unde este proțăpit de soartă și devine și el un metal prețios." - Alexandru Repan

24
/02
/15

Neill Blomkamp revine la invitația pe care ne-a făcut-o în filmele sale anterioare, District 9 şi Elysium, aceea de a ne reimagina lumea în care trăim. Blomkamp a combinat acţiunea cu conştiinţa socială, iar această combinaţie a stârnit o reacţie de neuitat, rămânând în memoria spectatorilor.