VIDEO Antena 1 difuzează astăzi „Pijamale“, spectacolul de la Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/antena-1-difuzeaza-astazi-pijamale-spectacolul-de-la-teatrul-metropolis/

Postul de televiziune Antena 1 difuzează în seara aceasta, de la ora 20.30, spectacolul „Pijamale“, producţie aflată în repertoriul Teatrului Metropolis din Bucureşti

Un articol de Judy Florescu|20 martie 2013

Postul de televiziune Antena 1 difuzează în seara aceasta, de la ora 20.30, spectacolul „Pijamale“, producţie aflată în repertoriul Teatrului Metropolis din Bucureşti.

Antena 1 continuă proiectul „Teatru TV“, iniţiat de actorul Mihai Bendeac. Dacă săptămâna trecută a difuzat spectacolul „Doctori de femei“, astăzi, 20 martie, a programat producţia care îi are în rolurile principale pe Mihai Bendeac, Monica Davidescu, Anca Sigartău şi Adrian Titieni, „Pijamale“.

Spectacolul regizat de Emanuel Pârvu, este adaptarea românească a piesei de teatru americane în trei acte „Pajama Tops“ de Mawby Gren şi Ed Feilbert . Pajama Tops a avut premiera pe Broadway în noiembrie 1990 şi este inspirată din piesa „Moumou“ scrisă de dramaturgul specializat în vodevil, Jean De Letraz în 1944.

Pijamale

Schimbul de identităţi şi situaţiile flagrante în care sunt puse personajele piesei „Pijamale“, dau naştere unui umor molipsitor de la buza scenei până în ultimul rând al sălii de spectacol. Prima situaţie este generată de decizia lui George Chauvinet / Adrian Titieni de a pleca într-o călătorie de afaceri cu Babette Latouche / Anca Sigărtău. Dar fără a-i da de ştire, soţia lui George, Yvonne / Monica Davidescu a invitat întreaga familie Latouche să petreacă weekendul în casa lor.

Tot un doritor al petrecerii weekendului în familia Chauvinet este şi Leonard Jolijoli / Mihai Bendeac, un vechi prieten al lui George, care, odată pus în faţa faptului împlinit, devine un manipulator al tuturor, fiind copleşit de amploarea situaţiei la care nu se aştepta să fie părtaş. Generatori de situaţii neprăvăzute sunt de asemenea Jacques / Şerban Pavlu, valetul mereu pus pe harţă şi menajera Claudine / Alexandra Velniciuc, dornică de afirmare în ziarul local.

Bani, celebritate, dragoste

Cele şapte personaje reprezintă un curcubeu umoristic ideal pentru orice gust, indeferent de frecvenţa unui spectator la teatru. Dacă nu te identifici cu un personaj din cele şapte, te vei identifica în mod sigur cu una dintre întâmplările neprevăzute în care ajung personajele încercând să pară altcineva pentru a obţine ceva precis: bani, faimă, dragoste, notorietate, credibilitate, recunoaştere publică a propriei valori.

Regizorul Emanuel Pârvu aduce în actualitate un scenariu vechi de 69 de ani, o dovadă vie a faptului că deşi lumea se schimbă o dată cu trecerea timpului, subiectele generatoare de umor râmân constante, precum şi tipologiile personajelor. Odată ce prezentările au fost făcute, publicul are parte de o succesiune de puncte culminante ale râsului generate de întrecerea dintre cele trei femei, condusă detaşat de Babette Latouch / Anca Sigărtău şi condimentată de controversele dintre cei patru domni: legiutorul, şarlatanul, poetul şi afemeiatul, aceste titluri nefiind specifice doar unuia dintre aceştia.

Anca Sigartau si Mihai Bendeac

Nu e nimic mai bun decât o comedie franţuzească pentru a te face să-ţi laşi grijile în foaier o dată ce ai păşit în sala de spectacol şi să devii beneficiarul unui schimb de energie profitabil, fie că e generat de o situaţie, de un personaj sau de replici. Nu îţi pare rău că ai optat pentru o seară la Teatrul de Comedie, care găzduieşte unul dintre spectacolele de mare succes al Teatrului Metropolis, cu o mică schimbare importantă a distribuţiei originale / înlocuirea actorului Silviu Biriş cu Mihai Bendeac.

Personajele interacţionează perfect, nelăsând publicul să iasă din povestea lor nicio clipă, iar prin doza de excentricitate şi autenticitate, fiecare din ei provoacă situaţii exagerate, deşi conforme realităţii, îndreptăţite de apărarea propriilor interese şi pentru atingerea scopurilor personale.

Demonstraţie de actorie

Adrian Titieni în rolul lui George Chauvinet, soţul adulter, impunător şi viclean, cade în propria capcană, răzbunarea celor trei femei din viaţa lui.

Monica Davidescu în rolul lui Yvonne Chauvinet este modelul soţiei perfecte, care deşi e contrariată de preferinţele de adulter ale soţului, nu se abate de la exprimarea rafinată şi moderaţia reacţiilor, uneltind un plan pentru a-şi răzbuna sentimentele trădate.

Anca Sigărtău în rolul lui Babette Latouche, amanta lui George, complică lucrurile o dată cu intrarea sa în scenă, intrigând prin misterul şi jovialitatea sa necaracteristice vârstei.

Mihai Bendeac îl joacă pe Leonard Jolijoli, poetul stilat şi flamboiant, care preţuieşte prietenia dintre bărbaţi mai presus decât propria identitate, intrând voluntar în jocul ridicolului organizat cu multă seriozitate în casa familiei Latouche.

Acţiunea piesei are loc în sufrageria în stilul anilor `50, cu mobilier de epocă şi recuzită specifică, parte a scenografiei realizate de Bogdan Spătaru. Costumele actorilor au fost create de Stephan Pelger în tonuri viu colorate, perfect mulate pe trăsăturile de caracter ale fiecărui personaj în parte.

Oameni contaminaţi de comedie

Antena 1 a înregistrat spectacolul miercurea trecută, în sala Teatrului de Comedie din Bucureşti. Iată ce au declarat câteva personalităţi, pentru „Ziarul Metropolis“.

Rodica Popescu-Bitănescu: „Spectacolul a fost superb. Mi-a amintit de spectacolele pe care le făceam noi în direct cu public. Se făcea teatru tv cu public. Vezi ce fantastic impact are când e publicul în sală. Câte spectacole din acestea am făcut noi! Şi Commedia Dell’arte şi teatru de comedie. Mi-a făcut o mare plăcere şi ideea aceasta de a fi teatru la Antena 1 cu public în direct este o idee extraordinară. Îl felicit pe Mihai Bendeac pentru ideea asta şi felicit şi toată echipa şi pe toţi realizatorii. A fost o seară minunată. Felicitări din tot sufletul!”

Horia Moculescu: „Eu ştiu spectacolul de dincolo, de la Teatrul Metropolis. Cred că e un spectacol bun şi cu alte valenţe. A fost foarte bine Mihai Bendeac în seara aceasta pe scenă, deşi era copleşit de emoţii. Să vedem şi celelalte trei reprezentaţii.”

A.G. Weinberger: „Spectacolul mi s-a părut foarte amuzant şi mă bucur că s-a reluat ideea de teatru tv.”

Gabriel Cotabiţă: „M-am simţit foarte bine la spectacol. Iar ideea de teatru tv este o idee foarte bună.”

George Ivaşcu, directorul Teatrului Metropolis: „Puteţi să staţi în costum şi să vă uitaţi la televizor, puteţi să staţi şi în pijamale ca să vă uitaţi la «Pijamale». Nici nu prea contează cum veţi fi îmbrăcaţi. Sau, mai bine, lăsaţi comedia să vă vină ca un costum şi râsul să vă încălzească la fel de tare ca o haină groasă“.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.