Cum am devenit stupid – premiera Teatrului Naţional din Iaşi
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-am-devenit-stupid-premiera-teatrului-national-din-iasi/

Duminică, 9 februarie, de la ora 19.30, Teatrul Naţional din Iaşi – Sala Uzina cu Teatru – preziuntă premiera spectacolului Cum am devenit stupid, după Martin Page. Regia este semnată de Irina Popescu Boieru, iar scenografia de Axenti Marfa.

Un articol de Petre Ivan|6 februarie 2014

Duminică, 9 februarie, de la ora 19.30, Teatrul Național din Iași – Sala Uzina cu Teatru – prezintă premiera spectacolului Cum am devenit stupid, după Martin Page. Regia este semnată de Irina Popescu Boieru, iar scenografia de Axenti Marfa.

„Douăzeci şi cinci de ani. Aceasta e vârsta eroului lui Martin Page, Antoine, un rebel politicos, un revoltat de bibliotecă, neadaptat lumii actuale, în care a avut ghinionul sa se nască, ataşat unor valori culturale şi morale de tradiţie, atât de ignorate, de reformate şi renovate de contemporanii sai, încât el pare desuet, bizar, de mâna a doua…”, spune Irina Popescu Boieru, regizorul spectacolului Cum am devenit stupid.

Cum am devenit stupid

Irina Popescu Boieru – Vârsta teatrală: 25 de ani

Irina Popescu Boieru are în branşă reputaţia unui regizor care face alegeri inspirate, multe dintre spectacolele sale fiind modele de longevitate.

„Douăzeci şi cinci de ani. Atâţia ani de viaţă are personajul acestei piese şi, printr-o ciudată coincidenţă, vârsta eroului meu coincide cu vârsta mea teatrală. După un sfert de secol de activitate artistică, uite că mă abţin de la orice bilanţ.

Imi amintesc că am debutat în anul în care în Romania a avut loc ceea ce s-a numit apoi Revoluţia Română.Şi ca tot ceea ce s-a petrecut ulterior în societate s-a răsfrânt şi asupra artei teatrale. Tocmai de aceea evit orice bilanţ.

Nu de alta, dar mă tem să nu cumva să ajung la  o concluzie despre întreaga mea activitate de până acum, precum cea a lui Antoine despre întreaga lui viaţă: Sufăr de depresie de douăzeci şi cinci de ani”. – a mai precizat Irina Popescu Boieru, în legătură cu noul ei spectacol.

Cum am devenit stupid

Cum am devenit stupid, distribuția:

Cosmin Panaite/ Andrei Grigore Sava, Radu Ghilaş, Haruna Condurache,  Oana Sandu,  Constantin Avădanei, Emil Coşeru, Brânduşa Aciobăniţei,  Georgeta Burdujan, Radu Homiceanu, Andreea Boboc

Foto cu Cum am devenit stupid – Teatrul Național din Iași

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.