În parc, teatrul are o altă însemnătate
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-parc-teatrul-are-o-alta-insemnatate/

Crâmpeie din istoria României desfăşurate pe o bancă. Este un titlu plictisitor care are legătură doar cu una dintre temele comediei „În Parc“, spectacol care s-ar putea încadra uşor în programul Școala Altfel. E o lecţie de istorie cuprinzătoare, la care sunt invitaţi elevi de toate vârstele.

Un articol de Judy Florescu|24 aprilie 2014

În timp ce o așteaptă în parc, Eminescu o cheamă pe Veronica prin versuri. Regele Ferdinand se află într-o întâlnire discretă cu sfătuitoarea sa, Mița Biciclista, care îl ajută să ia decizii importante cum ar fi intrarea în război. À la guerrre! À la guerre, Maiestate! Da cu cine? Cum cu cine? Cu oricine!

O studentă proaspăt scăpată de la servici crede că poate găsi marea iubire oriunde, inclusiv la un necunoscut, binecunoscut criminal în serie al anilor ’70, pe când comunismul era în floare, iar accesul la informație era interzis.

Nu se scrie în presă ca să nu se sperie lumea.

Telefoanele sunt cele mai ocupate creaturi electronice ale zilelor noastre. Când nu sună, primesc mesaje și, concomintent, mailuri sau poze sau like-uri pe facebook. Aceste telefoane n-ar trăi dacă nu ar fi utilizatorii lor conștiincioși și perseverenți. Dacă lumea modernă a început să angajeze oameni care să stea pe Facebook, atunci în viitorul apropiat folosirea telefonului mobil ar trebui să devină un loc de muncă stabil.

Deși construit cu tehnologia minimă a singurului cafe-teatru din București, la care se adaugă fundal sonor de deschizătoare de bere și farfurii zăngăninde, plus elemente olfactive cum ar fi fum sau mâncărică aburind, spectacolul ,,În parc” s-ar preta negreșit unui spațiu de teatru convențional.

Un spectacol, patru piese

Vedem practic patru piese de teatru toate bine segmentate într-un ceas și, în afară de situațiile care ne stârnesc râsul, suntem părtași la faptele unor oameni care au influențat viețile generațiilor străvechi, oameni despre care aflăm din manuale de gimnaziu sau de pe google.

Regizorul a gândit cele patru roluri feminine, se pare, pentru a fi jucate de două actrițe: Rodica Lazăr și Ana Ularu, păstrând rolurile masculine exclusiv actorului Istvan Teglas.

înparc_foto Adi Bulboaca

Să datorăm acest fapt invaziei de actrițe de pe scenele românești și lipsei partenerilor lor? Sau poate spectacolul este destinat unui singur actor complex cu două partenere cu stiluri de joc total diferite: una este foarte teatrală, pune accentul pe tonul vocii și pe gesticulația amplă; cealaltă este filmică – mizează pe expresia facială (lucruri pe care îl observi ușor dacă stai la o masă din primele rânduri) și pe conturarea lineară a personajelor.

Probabil regizorul și-a dorit diversitate, culoare și competitivitate prin distribuirea a două actrițe în rolurile principale ale acestui spectacol. De ce a construit Radu Iacoban un spectacol numai din personaje principale și dacă aceste opt personaje sunt de asemenea principale în propriile lor vieți, vom afla vizionând comedia „În Parc” la Godot Cafe-Teatru.

Foto: Adi Bulboacă



26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.