În parc, teatrul are o altă însemnătate
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-parc-teatrul-are-o-alta-insemnatate/

Crâmpeie din istoria României desfăşurate pe o bancă. Este un titlu plictisitor care are legătură doar cu una dintre temele comediei „În Parc“, spectacol care s-ar putea încadra uşor în programul Școala Altfel. E o lecţie de istorie cuprinzătoare, la care sunt invitaţi elevi de toate vârstele.

Un articol de Judy Florescu|24 aprilie 2014

În timp ce o așteaptă în parc, Eminescu o cheamă pe Veronica prin versuri. Regele Ferdinand se află într-o întâlnire discretă cu sfătuitoarea sa, Mița Biciclista, care îl ajută să ia decizii importante cum ar fi intrarea în război. À la guerrre! À la guerre, Maiestate! Da cu cine? Cum cu cine? Cu oricine!

O studentă proaspăt scăpată de la servici crede că poate găsi marea iubire oriunde, inclusiv la un necunoscut, binecunoscut criminal în serie al anilor ’70, pe când comunismul era în floare, iar accesul la informație era interzis.

Nu se scrie în presă ca să nu se sperie lumea.

Telefoanele sunt cele mai ocupate creaturi electronice ale zilelor noastre. Când nu sună, primesc mesaje și, concomintent, mailuri sau poze sau like-uri pe facebook. Aceste telefoane n-ar trăi dacă nu ar fi utilizatorii lor conștiincioși și perseverenți. Dacă lumea modernă a început să angajeze oameni care să stea pe Facebook, atunci în viitorul apropiat folosirea telefonului mobil ar trebui să devină un loc de muncă stabil.

Deși construit cu tehnologia minimă a singurului cafe-teatru din București, la care se adaugă fundal sonor de deschizătoare de bere și farfurii zăngăninde, plus elemente olfactive cum ar fi fum sau mâncărică aburind, spectacolul ,,În parc” s-ar preta negreșit unui spațiu de teatru convențional.

Un spectacol, patru piese

Vedem practic patru piese de teatru toate bine segmentate într-un ceas și, în afară de situațiile care ne stârnesc râsul, suntem părtași la faptele unor oameni care au influențat viețile generațiilor străvechi, oameni despre care aflăm din manuale de gimnaziu sau de pe google.

Regizorul a gândit cele patru roluri feminine, se pare, pentru a fi jucate de două actrițe: Rodica Lazăr și Ana Ularu, păstrând rolurile masculine exclusiv actorului Istvan Teglas.

înparc_foto Adi Bulboaca

Să datorăm acest fapt invaziei de actrițe de pe scenele românești și lipsei partenerilor lor? Sau poate spectacolul este destinat unui singur actor complex cu două partenere cu stiluri de joc total diferite: una este foarte teatrală, pune accentul pe tonul vocii și pe gesticulația amplă; cealaltă este filmică – mizează pe expresia facială (lucruri pe care îl observi ușor dacă stai la o masă din primele rânduri) și pe conturarea lineară a personajelor.

Probabil regizorul și-a dorit diversitate, culoare și competitivitate prin distribuirea a două actrițe în rolurile principale ale acestui spectacol. De ce a construit Radu Iacoban un spectacol numai din personaje principale și dacă aceste opt personaje sunt de asemenea principale în propriile lor vieți, vom afla vizionând comedia „În Parc” la Godot Cafe-Teatru.

Foto: Adi Bulboacă



29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”