O istorie a artei moderne, de Will Gompertz – “cel mai bun profesor pe care nu l-aţi avut”
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-istorie-a-artei-moderne-de-will-gompertz-cel-mai-bun-profesor-pe-care-nu-l-ati-avut/

Începînd cu această săptămână, în librăriile din toată ţara a apărut volumul semnat de Will Gompertz, O istorie a artei moderne. Tot ce trebuie să ştiţi despre ultimii 150 de ani, publicat de Editura Polirom.

Un articol de Petre Ivan|14 martie 2014

Începînd cu această săptămână, în librăriile din toată ţara a apărut volumul semnat de Will Gompertz, O istorie a artei moderne. Tot ce trebuie să ştiţi despre ultimii 150 de ani, publicat de Editura Polirom.

Istoria lui Gompertz acoperă curentele şi marii artişti de la preimpresionism până în prezent, fără să recurgă la jargonul istoricilor de artă, chiar şi atunci când în joc sunt tehnicile utilizate sau subiectele abordate.

Nu lipsesc contextele mai largi în care trebuie plasaţi artiştii şi operele lor, detaliile biografice şi întreaga anecdotică ce le însoţeşte.

De la nuferii lui Monet la floarea-soarelui pictată de van Gogh, de la cutiile de supă ale lui Andy Warhol la rechinii muraţi ai lui Damien Hirst, aflaţi poveştile din spatele capodoperelor, faceţi cunoştinţă cu artiştii şi descoperiţi secretul artei moderne

Will Gompertz, arts editor la BBC şi fost director la Tate Gallery, afirmă chiar în prefaţa volumului: „Ambiţia mea a fost să scriu o carte plină de informaţii şi dinamică, nu o lucrare academică. (…) Sursa de inspiraţie pentru această carte a fost un one-man show în care am jucat la Edinburgh Fringe Festival în 2009.

Scrisesem un articol pentru The Guardian în care exploram modalitatea prin care tehnicile de stand-up comedy ar putea fi folosite pentru a explica istoria artei moderne într-o manieră care mai degrabă să implice publicul decât să-l ameţească. (…)”

O istorie

O istorie a artei moderne. Tot ce trebuie să ştiţi despre ultimii 150 de ani – Din cuprins:

Impresionismul: pictorii vieţii moderne, 1870-1890 • Cézanne: părintele nostru, al tuturor, 1839-1906 • Cubismul: un alt punct de vedere, 1907-1914 • Kandinsky/Orfismul/Călăreţul Albastru: sunetul muzicii, 1910-1914 • Suprematismul/Constructivismul: ruşii, 1915-1925 • Bauhaus: reuniunea de clasă, 1919-1933 • Dadaismul: domnia anarhiei, 1916-1923 • Pop-art-ul: shoppingul ca terapie, 1956-1970 • Postmodernismul: falsa identitate, 1970-1989 • Arta de azi: celebritate şi bani, 1988-2008-prezent

Foto cu O istorie a artei moderne şi Will Gompertz

22
/05
/22

„Se estimează că un procent cuprins între 62 și 70% din populația generală se îndoiește într-un moment sau altul din carieră de legitimitatea statutului sau succesului”, afirma psiholoaga cliniciană Pauline Rose Clance în prima parte a anilor `80, când a început să studieze sindromul impostorului.

19
/05
/22

Asociația Bloc Zero a lansat primul număr al revistei de bandă desenată documentară POC!

10
/05
/22

După doi ani (2020 şi 2021), în care Premiile au fost acordate online și transmise în direct pe pagina de Facebook a revistei (cu laureaţii şi membrii juriului intervenind doar în faţa camerelor video), după ce, din motive de pandemie, Premiile au fost amînate din primăvară în toamnă, anul acesta revista noastră va acorda, din nou, Premiile Observator cultural la Teatrul Odeon, marţi, 17 mai, de la ora 19.00.

10
/05
/22

Salonul Internațional de Carte Bookfest, cel mai important salon de carte din România şi singurul eveniment al industriei editoriale care a reuşit să capete o dimensiune internaţională marcantă, revine în peisajul evenimentelor culturale din capitală după trei ani de absență pandemică. Peste 100.000 de vizitatori sunt așteptați la ediția din acest an a Bookfest, în perioada 1-5 iunie, în Pavilionul B2 al Complexului Expozițional Romexpo.

18
/04
/22

Cea mai recentă carte a scriitoarei Elena Ferrante, Invențiile ocazionale, a fost publicată recent în traducere la Editura Pandora M, în cadrul colecției Anansi. World Fiction. Este vorba despre un volum de eseuri care le oferă cititorilor o perspectivă asupra lumii interioare a autoarei și a identității sale de scriitoare, texte însoțite de o serie de ilustrații ingenioase semnate de Andrea Ucini – un tur de forță vizuală.